شرایط زندگی در کیش

شرایط زندگی در کیش

زندگی در کیش یکی از جزیره های رویایی و دوست داشتنی داخل کشور؛ انتخاب خوبی برای افرادی است که از زندگی کردن در شهر های شلوغ و پر ترافیک، خسته شده اند.

افرادی که از شلوغی شهر های بزرگ خسته شده اند و یا حتی آلودگی آن ها را آزار می دهد؛ ناچار به مهاجرت به کشور های خارجی می شوند. ولی مطمئناً فرهنگ مردم خارج از کشور، مشکلاتی برای آنان به وجود خواهد آورد.

شرایط زندگی در کیش

پیشنهاد می کنیم جزیره زیبای کیش را به جای مهاجرت به خارج از کشور انتخاب کنید، تا به دنبال آنچه که برای یک زندگی ایده آل و پر از آرامش هستید، دست پیدا کنید.

اما قبل از مهاجرت به هر شهر و یا کشوری، نیاز است به یک شناخت کامل برسید. و اگر تصمیم بر مهاجرت به جزیزه زیبای کیش را دارید،  باید از شرایط زندگی در کیش مطلع باشید بنابراین در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

درباره کیش

کیش یکی از چهار منطقه دنیا است که درصد اکسیژن خالص آن از دیگر مناطق بیشتر است و به همین دلیل است که جانبازان شیمیایی جنگ، بدون استفاده از ماسک اکسیژن در این جزیره می‌توانند به راحتی تنفس کنند و مردم عادی هم بعد از ساعت‌ها گشت‌وگذار و تفریح کمتر احساس خستگی می‌کنند.

خیلی از افراد در سفر‌های اولیه‌شان به کیش، گفته‌اند که دوست دارند در این جزیره زندگی کنند. این را از زبان خیلی‌ها شنیده‌ایم. آرامش، زیبایی و هوای پاک جزیره کیش خیلی‌ها را جذب خود می‌کند. اما بسیاری از این افراد نمی‌توانند سکوت جزیره را تحمل کنند و بعد از چند ماه دوباره گرفتار هوای آلوده و سروصدا و جنب‌وجوش شهری می‌شوند. اما این را نباید نادیده بگیریم که خیلی از افراد به دنبال آرامش هستند و همین سکوت جزیره است که آن‌ها را به زندگی امیدوار می‌کند. شرایط زندگی کردن در جزیره سخت نیست، تنها باید راهش را بلد باشید تا بتوانید از زندگی‌تان به معنای واقعی کلمه لذت ببرید. کیش یکی از امن‌ترین شهرهای ایران و شاید جهان باشد. سطح امکانات عمومی در کیش بسیار بالا است و بسیاری از افرادی که چند روزی در جزیره کیش زندگی می‌کنند حسرت یک زندگی دائمی در کیش را دارند ولی پیشنهاد می‌کنیم به موارد ذیل توجه کنید.

شرایط زندگی در کیش
شرایط زندگی در کیش

بهترین محله های کیش

بازارها و مناطق گردشگری، با شنیدن نام جزیره ی زیبای کیش، اولین چیزی است که به ذهن ها خطور می کند. و این زمانی است که فقط قصد سفر به آن جا را داشته باشید.

اما زمانی که بخواهید آن جا را به عنوان محل زندگی تان برگزینید، اوضاع فرق می کند.

سوالی که نیاز است اینجا مطرح باشد، این است که آیا جزیره کیش برای زندگی، محل مناسبی می باشد؟

یکی از مواردی که قبل مهاجرت به آن جا باید بررسی  کنید، شرایط خرید خانه در کیش می باشد.

جزیره زیبا کیش، دارای دو شهرک مسکونی با نام های صدف کیش و سفین کیش می باشد. این شهرک ها دارای بهترین موقعیت مکانی می باشند و ساکنین اصلی این مناطق افراد سرمایه گذاری هستند که دائم در حال رفت و آمد می باشند.

اگر به دنبال ارزان ترین خانه ها در جزیره کیش هستید، خرید خانه از شهرک سفین به شما پیشنهاد می شود.

علاوه بر شهرک ها ی سفین و صدف، برج هایی به صورت پراکنده در نواحی ساحلی کیش قرار دارند؛ که امکانات به خصوصی را همچون استخر، سالن همایش، سالن ورزشی و… به ساکنین خود ارائه می دهند.

از جمله این برج ها، برج طلایی، دامون و کرانه می باشند.

شرایط زندگی در کیش
شرایط زندگی در کیش

مزایای و معایب زندگی در کیش

مزایا و معایب زندگی در کیش به شرح زیر می باشند.

  •   بالا بودن قیمت مواد مصرفی
  •  خرید آسان ماشین ها ی لوکس، بدون پرداخت گمرکی
  •  هزینه بالای آب و برق
  •    قیمت بالای خانه و زمین در کیش
  •    سطح بالای رفاه و امنیت
  •      آب و هوای گرم و مرطوب؛ از مواردی است که زندگی دائمی را برای افراد، سخت و دشوار می کند.

کار در کیش

در کیش نرخ بیکاری کمتر از یک درصد است و بیش از ۶۶ درصد شاغلین در بخش خصوصی فعال هستند. با توجه به صنعت هتل داری در  این شهر مشاغل پیرامون آن بسیار رونق دارد، همچنین داشتن تخصص در زمینه‌های مختلف به خصوص بخش‌های فنی و ساختمان‌سازی می‌تواند در یافتن شغل در کیش به شما کمک کند. همچنین اگر شما خواهان سرمایه‌گذاری در این جزیره هستید، می‌توانید در بخش‌های مختلفی همچون تفریحی، رستوران، هتل، فروشگاهی و از این قبیل شغل‌ها که با صنعت گردشگری در ارتباط است سرمایه‌گذاری کنید. هتل های کیش غالبا هتل‌هایی باکیفیت برای توریست‌ها هستند.

قیمت مسکن در کیش

قیمت زمین و مسکن در کیش مانند همه جای ایران ابتدا بستگی به محله آن دارد اما متراژ متوسط قطعات زمین مسکونی در جزیره کیش آن ‌طور که فعالان بازار زمین در این جزیره می‌گویند بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ مترمربع است که به‌طور متوسط در هر قطعه از این زمین‌ها، معادل هشت واحد مسکونی احداث می‌شود.

متوسط قیمت هر مترمربع زمین مسکونی در جزیره کیش هم بین یک میلیون تا ۴ میلیون تومان بسته به کیفیت زمین و منطقه‌ای که در آن واقع شده متغیر است.

همچنین، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان قدیمی – با متوسط عمر ۱۵ سال– ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است در حالی که قیمت هر مترمربع از آپارتمان‌های نوساز متناسب با منطقه، امکانات و لوکس بودن واحد، تا مترمربعی ۲۵ میلیون تومان نیز تعیین و به خریدار پیشنهاد می‌شود. با این حال قیمت واحدهای مسکونی طی یک سال گذشته به‌طور متوسط ۲۰ درصد افت کرده است و شاید بتوان گفت که قیمت مسکن در کیش نسبت به تهران کمی ارزان‌تر است. در ضمن این نکته را نیز باید اشاره کرد که خانه‌های که برای کرایه و رهن در جزیره موجود هستند همگی مبله هستند.

ادامه تحصیل در کیش

در منطقه آزاد کیش ۸ شعبه دانشگاه‌های داخلی (از جمله ۶ شعبه بین‌المللی دانشگاه‌های معتبر) با مجموع ۶،۶۲۳ نفر دانشجو مشغول به فعالیت هستند.

جزیره کیش دارای دانشگاه‌هایی است که اکثراً به دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران وابسته‌اند. این دانشگاه‌ها اکنون دوره‌های بین‌المللی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته‌هایی مانند IT، MBA و مهندسی برق و الکترونیک و حقوق را با همکاری دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه چند رسانه‌ای مالزیو دانشگاه موناش (Monash) استرالیا برگزار می‌کند.

۹ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۱۱ مدرسه در مقطع راهنمایی و ۱۱ مدرسه در مقطع متوسطه و دبیرستان و همچنین دو مرکز هنرستان پذیرای ۵ هزار دانش‌آموزان جزیره کیش است.

همچنین مهدکودک‌های پیشرفته و با امکاناتی در جزیره وجود دارد که در بیشتر آنها دوربین‌های نصب شده که شما می‌توانید به‌طور آنلاین وضعیت کودک خود را در مهد مشاهده کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها