دیدنی های آمستردام

آمستردام پایتخت کشور هلند، کشوری در شمال‌غربی اروپا و معروف به آسیاب‌های بادی، گل‌های لاله و دوچرخه‌های زیبا است. دیدنی های آمستردام هلند سالانه میلیون‌ها گردشگر را روانه این کشور می‌کند. با بازدید از باغ‌های لاله، موزه‌های بی‌نظیر، بنادر ساحلی، آب‌وهوای دل‌انگیز و سایر زیبایی‌های کم‌نظیر آن، به طور حتم سرشار از حس طراوت و شادکامی خواهید شد.

دیدنی های آمستردام

وندل پارک VondelPark

وندل پارک در محله اودوست (Oud-West) دامن زیبای خود را گسترده است. این پارک به اندازه نقاشی‌های بی‌نظیر، زیباست. مطمئناً فصل پاییز آن پذیرای عکاسان زبردستی است که برای عکس‌های خود به دنبال شاعرانه‌ترین و زیباترین مناطق هستند. وندل پارک کافه‌ها، زمین‌های بازی و استراحت‌گاه‌هایی نیز برای مسافران دارد.

کالوراستون KalverStone از دیدنی های آمستردام

کالوراستون مرکز خریدی با چهار طبقه، در نزدیکی برج مانت است. در این مرکز خرید، هر نوع لوازمی از برندهای معتبر دنیا به چشم می‌خورد. شیک‌پسندان در سفر به آمستردام، از لوازم منحصربه‌فرد کالوراستون نهایت استفاده را می‌کنند.

گالری نگهبانان شهر

گالری نگهبانان شهر یا گالری آمستردام، دربردارنده نقاشی‌های نگهبانان قرن ۱۷ میلادی و همسران‌شان است. این گالری در منطقه کانال رینگ آمستردام واقع است و عموم مردم می‌توانند از نقاشی‌های تاریخی و زیبای آن دیدن کنند.

ویدئو نمایشگاه آثار باستانی ایران در هلند

بازار گل از دیدنی های آمستردام

فصل‌های بهار و تابستان بازار گل آمستردام، بهشتی زمینی را برای بازدیدکننده‌گان تداعی می‌کند. گستره وسیعی از انواع گل‌های زیبا و لاله‌های کم‌نظیر با رنگ‌های متنوع و مدهوش‌کننده، در این بازار شناور وجود دارد. گل‌های شگف‌انگیز آن قابل خریداری نیز هستند.

دیدنی های آمستردام

کانال آبی پرنسس

یکی دیگر از جذاب‌ترین دیدنی های آمستردام کانال آبی پرنسس است. ساخت کانال‌های ۳گانه آمستردام به صدها سال پیش باز می‌گردد. در سال ۱۶۱۲ آمستردام شاهد ساخت این کانال‌های حیاتی بود. این کانال‌های ۳‌گانه از میان شهر عبور کرده و علاوه بر بهبود سیستم آب‌رسانی شهر، جلوه‌ای رؤیایی به آن داده‌اند. به طور حتم لذت تجربه قایق‌رانی در این کانال‌ها را هرگز فراموش نمی‌کنید.

دیدنی های آمستردام

موزه اشتدلیک آمستردام | Stedelijk Museum Amsterdam

موزه اشتدلیک آمستردام یکی از مهمترین موزه های هنر مدرن و معاصر در جهان می باشد که جایگاه هنرهایی از صد سال و یا بیشتر می باشد. این موزه به طور مداوم آثار مهم جدید و قدیمی را به مجموعه اش اضافه می کند و در حال حاضر بالغ بر ۹۰ هزار اثر در آن وجود دارند. نقاشی های نقاش معروف ون گوگ نیز در این موزه قابل مشاهده است.

سیناگوگ پرتغالی | The Portuguese Synagogue

در طول قرن ۱۷ هزار مردم یهودی از پرتغال به دلیل شرایط نامساعد کشورشان به آمستردام مهاجرت می کنند. آن ها به طور آزادانه می توانستند در هلند و در آمستردام زندگی کنند و به مرور تاثیراتی بر روی فرهنگ و معماری این بخش از شهر گذاشتند. این مورد از جاذبه های آمستردام را می توانید جزو برنامه های سفرتان بگذارید.

تصاویر تاریخی از مناظر هلند

میدان سد | Dam Square

زیرساخت های میدان سد به طور کلی از قرن ۱۳ شروع شد. زمانی که روستانشینانی که در کنار رودخانه های آمستدل زندگی می کردند تصمیم گرفتند که در بخش های شمالی رودخانه محلی را احداث کنند. ساختمان های بسیار مهمی در اینجا در طول سال ها ساخته شد. تا جایی که امروزه این منطقه جایگاه کاخ سلطنتی آمستردام، بنای یادبود ملی و بناهای مهم دیگری می باشد.

دِ اود کرک | De Oude Kerk

د اود کرک که قدیمی ترین ساختمان در آمستردام می باشد، با تاریخ این شهر پیوند خورده است. کلیسا در اصل متعلق به مقامات کاتولیک آمستردام بود، اما توسط کالوینیست ها در زمان اصلاحات مصادره شد و تبدیل به یک کلیسای پروتستان شد. امروزه فعالیت های فرهنگی و مراسم مذهبی متعددی در این کلیسا برگزار می شود.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها