دیدنی های تالش

دیدنی های تالش

تالش شهری در شمال ایران در استان گیلان است. این شهر که از شمال به آستارا و از جنوب به رضوانشهر راه دارد، حدود ۱۱۵ کیلومتر با رشت فاصله دارد. این شهر نیز جاذبه هایی دارد که حیف است بدون دیدن آنها گیلان را ترک کنید پس در ادامه مطلب تاریخ ما را با دیدنی های تالش همراهی کنید.

دیدنی های تالش

پارک جنگلی سیاه داران

پارک جنگلی سیاه داران یکی از مناطق روستای سیاه داران است که گردشگران زیادی را جذب میکند. این منطقه در گذشته دارای درختان سر به فلک کشیده بلوط بود که به دلیل توده ای بودن مانع ورود افراد میشد. این منطقه امروز هم به تعداد زیادی درخت مجهز است. شهرداری تالش در سالهای اخیر منطقه ای از این جنگل را به اقامت عموم اختصاص داده است.

گیلان به آب و هوا و طبیعت بکری که دارد معروف است. منطقه ییلاقی دو خاله تالش از مناطق زیبای شهر تالش است که سکنه محلی از طبیعت آنجا حفاظت میکنند.

سوباتان منطقه ای بکر در تالش

منطقه بکر دیگری در تالش وجود دارد به نام سوباتان. اگر به ضلع شمال شرقی این منطقه سری بزنید غار سوباتان را خواهید دید. این غار که مکان مناسبی برای غارنوردان است، دارای عرض کمی میباشد از این رو بسیاری از افراد توانایی صعود به آن را ندارند. برای رسیدن به این غار زیبا یک پیاده روی ۱۵ دقیقه ای از روستا لازم است. البته بخشی از این غار که برای عموم قابل مشاهده است باید با کمک لیدر استفاده گردد. البته افسانه های محلی میگویند این غار طلسم شده و هرکس وارد آن شود صدمه میبیند. مردم محلی بدون داشتن اطلاعات کافی از این غار به داستان های قدیمی خود که واقعیت هم ندارد میپردازند.

دیلمان ییلاقی در گیلان

دریاچه سراگاه

دریاچه سراگاه دریاچه ای در مرکز شهرستان تالش است که استفاده های مختلفی از گردشگری گرفته تا پرورش ماهی دارد.

شهرستان تالش شهرستانی پر از جاذبه های طبیعی است. اگر به استان گیلان سفر کرده و به این شهرستان سری نزده اید، باید بگوییم عمر خود را هدر داده اید.

دیدنی های تالش

پارک جنگلی گیسوم

عبور از یک جاده آسفالته با درختان سر به فلک کشیده، دالانی بهشتی را پیش روی شما قرار می‌دهد. این منطقه را یکی از بکرترین جنگل‌های ایران می‌دانند. جنگل گیسوم با مساحتی حدود هشتاد هکتار شما را به ساحل گیسوم می‌رساند. بازدید از این جاذبه یک تیر و دو نشان است. هم می‌توانید در مسیر جادهٔ جنگلی و البته در پهنای جنگل استراحت کنید و از طبیعت سبز و زیبای منطقه لذت ببرید و هم می‌توانید تا انتها مهمان جادهٔ تالش باشید و به ساحل گیسوم برسید. ساحلی با ماسه‌های نقره‌ای رنگ که از زیباترین ساحل‌های دریای خزر به حساب می‌آید.

پارک جنگلی گیسوم حدود هفتاد و شش گونه‌ٔ گیاهی را در خودش جای داده است و در فصل بهار میزبان گیاهان بهاری و فصلی نیز هست. این منطقه حدود ۱۵ سال پیش به منطقه‌ای گردشگری تبدیل شد. از آن زمان تا امروز امکانات تفریحی بسیاری نیز به آن اضافه شده است.

منبع چطور
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها