تاریخچه دودمان شیا در چین باستان!

سلسله شیا مربوط به مدت ها قبل است و به همین دلیل اطلاعات زیادی از آن د دسترس نیست. این سلسله توسط یو کبیر تاسیس شد و هیچ مدرک مستندی از آن دوره موجود نیست. این دوره واقعیت داشته باشد یا نه، در هر صورت بخش جدایی ناپذیر داستان پیدایش چین می باشد.  با تاریخ ما همراه شوید تا تاریخچه دودمان شیا در چین باستان! را برای شما شرح دهیم..

 

داستان سلسله شیا

برخی می گویند سلسله شیا، قدیمی ترین سلسله چین باستان می باشد. برخی بر این باورند  که این یک سلسله ساختگی و افسانه ای ست که در طول سلسله ژو به وجود آمد. و اما عده ای هم مطمئنند که برای اثبات سلسله شیا، اسناد باستانی وجود دارد. در ۱۹۵۹، یک کاخ باستانی در ارلیتو، هنان پیدا شد که از فرهنگی بسیار قدیمی پرده بر می داشت. این جامعه عصر برنز، آثار باستانی متعددی تولید کرده که مشابه اثار باستانی چینی ست که صد ها سال بعد تولید شد! قدمت این آثار باستانی همزمان با سلسله شیا می باشد.

کسب اطلاعات در مورد دودمان شیا غیر ممکن است؟ خب شاید اینطور باشد. ولی در هر صورت داستان هایی که درباره اولین سلسله چین گفته می شوند، حیرت انگیز است و دانستن آن خالی از لطف نیست..

این داستان  با مردی به نام یوی بزرگ شروع می شود. در طول سالیان دراز، قبایل اطراف رودخانه زرد، به دلیل سیل و طغیان رودخانه ویران شده بودند. سعی زیادی شد تا از سیل جلوگیری شود ولی قدرت آب بیشتر بود. یو توسط امپراطور بومی آنجا انتخاب شد تا کار نیمه تمام پدرش، گان ، را تمام کند. یو ۱۳ سال تلاش کرد و در نهایت به کمک هم قبیله ای های خود، موفق شد. یو توانست کانال هایی از رود خانه زرد به سمت دریا بزند تا سیل را ب دریا هدایت کند. در نتیجه کشاورزی رونق پیدا کرد و قبیله شیا قدرت گرفت. یو قبایل دیگر را در هم کوبید و نه تنها به عنوان امپراطور یک قبیله، بلکه یک سلسله انتخاب شد. شانزده امپراطور از یو پیروی می کردند تا اینکه امپراطور آخر، جیه، به دلیل فساد ، توسط سلسله شانگ سرنگون شد.

 

 

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها