تاریخچه دودمان شانگ در چین باستان!

دودمان شانگ حدود ۵۰۰ سال پا برجا بود. تا قرن بیستم، وجود این سلسله به ساختی قابل اثبات بود، اما کشف بقایای باستانی که قدمت آن به دوره شانگ باز می گردد، نشان داد که شانگ یک سلسله قابل توجه در تاریخ چین بوده است. با تاریخ ما همراه شوید تا تاریخچه دودمان شانگ در چین باستان! را بدانید.

 

کشف سلسله شانگ در چین باستان

از اوایل قرن چهارم ق.م، شواهد  برای اثبات سلسله شانگ خودی نشان دادند. گفته می شود این سلسله بین سلسله افسانه ای شیا و سلسله آشفته ژو رخ داده است. این شواهد تا قرن بیستم به نظر افسانه می رسید و جدی گرفته نمی شد. سپس در ۱۸۹۹، دانشمندان چینی متوجه شدند که “استخوان های اژدها” توسط عتیقه فروش های دوره گرد به فروش می رسد. در ۱۹۲۸، مشخص شد که قدمت این استخوان ها به دودمان شانگ باز می گردد.

از آن پس دیگر کسی نمیتوانست سلسله شانگ را انکار کند. بارها و بارها آثار باستانی مثل ابزار تشریفاتی برنز،، آلات موسیقی و مقبره ها پیدا شد و به آن دوره ربط داده شد.

“استخوان اژدها” در واقع متعلق به یک اژدها نبودند و این نامی بود که یک داننشمند آمریکایی در سفر به چین بر آن گذاشته بود. این استخوان ها شامل استخوان گاو نر و پوسته لاک پشت می شد که احتمالا خدایان سلسله شانگ آنها را حرارت دادند و باعث ترک خوردگی آن شدند. و احتمالا از روی آن ترک ها آینده را پیش بینی می کردند!

روی این استخوان ها نوشته هایی وجود دارد که احتمالا مورخان آنچه که از سلسله شانگ می دانستند را روی آن نوشته اند. از این مدارک میتوان دریافت که جامعه شانگ کشاورز بودند و قربانی کردن انسان و پرستش خدایان، از عادات آنها بوده است.

در حالی که شواهد باستان شناسی از سلسله شانگ بیشتر در جنوب جیانگشی و غرب چنگدو سافت شده است، ولی برای آشنایی بیشتر با سلسله شانگ باید به پایتخت سابق آن، انیانگ بروید. آنیانگ شهری شگفت انگیز است که موزه ها و مقبره های آن ، چهره ای جالب و کم نظیر از چین باستان ارائه می کند.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها