۱۰ گلادیاتور معروف روم باستان! (قسمت اول)

 رومیان باستان به اندازه یونانیان به فلسفه و علم مشغول نبودند ولی عاشق سرگرمی های مختلف بودند تا زندگی را از یکنواختی دربیاورند. امروزه حتی فکر اینکه روزگاری گلادیاتورها در مکانی بزرگ گرد هم می آمدند و در حضور هزاران تماشاچی با هم می جنگیدند تا یکی بمیرد، ترسناک است، ولی باید قبول کنیم که این یک تفریح پر طرفدار در بین رومیان باستان بوده است. با تاریخ ما همراه شوید تا ۱۰ گلادیاتور معروف روم باستان! (قسمت اول) را بشناسید.

 

۱۰.تتریتس

گلادیاتور رومی تتریتس
گلادیاتور رومی تتریتس

تتریتس یک گلادیاتور محبوب در روم باستان بود. او با سینه برهنه، یک شمشیر، یک سپر و یک کلاه خود به میدان نبرد می آمد. او به خاطر پیروزی بر پیرودس معروف می باشد و نام هر دوی آنها بر کشتی های شیشه ای در فرانسه، انگلیس و مجارستان ، امروزه به چشم می خورد.


۹.اسپیکولوس

گلادیاتور رومی اسپیکولوس
گلادیاتور رومی اسپیکولوس

اسپیکولوس یکی از معروف ترین گلادیاتورهایی بود که در قرن اول ب.م در روم زندگی می کرد. او نه تنها مورد توجه مخاطبان عام بود بلکه همواره مورد تحسین امپراطور نرو قرار می گرفت. اسپیکولوس نبردهای زیادی را پیروز شد. نرو تحت تاثیر قهرمانی های او قرار می گرفت و کاخ ها و ثروت زیادی به او بخشید. نرو به قدری به او علاقمند شده بود که وقتی در ۶۸ ب.م سرنگون شد، درخواست کرد که به دست اسپیکولوس بمیرد. ولی اسپیکولوس به موقع نرسید و نرو خودکشی کرد.


۸.هرمس

هرمس، گلادیاتور رومی
هرمس، گلادیاتور رومی

اطلاعات زیادی از زندگی این گلادیاتور رومی در دسترس نیست ولی در موارد بسیاری توسط یک شاعر رومی به نام مارتیال مورد تحسین قرار گرفته و حتی شعری درباره قهرمانی های او سروده است. در این شعر هر بیت با نام هرمس آغاز می شود و مارتیال او را یک جنگجوی ماهر توصیف کرده که کمتر گلادیاتوری میتواند به گرد پایش برسد.

بیشتر گلادیاتورها یک سبک خاص را برای نبرد انتخاب می کردند و برای مهارت های مربوط سخت می کوشیدند. هرمس میتوانست با انواع سلاح های گلادیاتورها بجنگد و تکنیک های گلادیاتورهای دیگر را نیز بلد بود. این باعث شده بود که نسبت به حریفانش برتری داشته باشد.


۷.پریسکوس و وروس

پریسکوس و وروس
پریسکوس و وروس

این دو برادر، گلادیاتورهای رومی بودند که با یکدیگر در نبردهای متعددی پیروز شدند  ولی بیشتر به خاطر نبرد افسانه ای معروف شدند که آنها را مقابل هم قرار داد! پریسکوس و وروس در قرن اول ب.م در آمفی تئاتر فلاویان با یکیدگر جنگیدند. بعد از ساعتها مبارزه، این دو جنگجو در براب رهم تسلیم شدند. این دو به احترام یکدیگر، شمشیر را کنار گذاشتند و با تشویق جمعیت روبرو شدند.


۶.مارکوس آتیلیوس

مارکوس آتیلیوس
مارکوس آتیلیوس

زمانی که مارکوس آتیلیوس برای اولین بار به عنوان گلادیاتور وارد میدان نبرد شد، یک جوان تازه کار بود. معمولا سازمان دهندگان نبرد ، گلادیاتورها با وضعیت مشابه را روبروی هم قرار میدادند ولی مارکوس آتیلیوس مجبور بود با هیلاروس بجنگد، یک گلادیاتور سلطنتی که ۱۴ بار جنگیده بود و ۱۲ بار را پیروز شده بود. بر خلاف باور عموم، مارکوس نبرد را پیروز شد و مورد تشویق حضار قرار گرفت.

 

ادامه دارد…
منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها