دیدنی های استانبول ترکیه

دیدنی های ترکیه

استانبول

استانبول یا همان قسطنطنیه بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه به حساب می آید و علاوه بر آن، مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه نیز می باشد.

می توان گفت، نیمی از استانبول در اروپا و نیمی دیگر در آسیا قرار گرفته و تنها شهر شناخته شده جهان بوده که در دو قاره قرار گرفته است.

از نظر جغرافیایی در کنار دریای مرمره و در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد و با آب و هوایی مطلوب و فرهنگ غنی، سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر از سرتاسر جهان می باشد؛ بطوری که در سال ۲۰۱۰ به عنوان سومین شهر توریستی جهان شناخته شد.

حال می خواهیم توضیح مختصری از مکان های دیدنی و گردشگری استانبول  را در اختیار شما قرار دهیم.

مسجد ایا صوفیا

مهم ترین مکان تاریخی شهر استانبول که قدمت آن به دوران بیزانس و قرن ششم میلادی برمی گردد و به مدت هزار سال، بعنوان کلیسای امپراتوری روم شرقی استفاده شده و در قرن پانزدهم توسط معمار عثمانی به مسجدی فوق العاده چشم نواز تبدیل شده است.

دیدنی های استانبول ترکیه

آب انبار تاریخی باسیلیکا

مکانی دیدنی که در نزدیکی مسجد ایا صوفیا قرار گرفته و به قصر وارونه مشهور است.

حدود ۳۰۰ ستون در این آب انبار قرار دارد که ساخت آن ها به زمان بیزانس برمی گردد؛ این آب انبار از قطب های جذب گردشگر در استانبول محسوب می شود.

کاخ دُلما باغچه

قسمت های آسیایی استانبول به همان اندازه قسمت های اروپایی، زیبا و جذاب هستند که یکی از آنها کاخ دلما باغچه می باشد.

کاخی که زمان ساخت آن به دوران عثمانی برمی گردد و در نزدیکی اسکله بشیک تاش قرار گرفته است.

آشنایی با دیدنی های ترکیه

قلعه روملی حصار

یکی از شاهکار های طراحی استانبول که در نزدیکی تنگه بسفر و ساحل روملی واقع شده و شکوه و عظمت استانبول در زمان های قدیم را برای ما تداعی می کند.

تنگه بسفراستانبول

یکی از مکان های مشهور و پربازدید استانبول ترکیه که به راحتی نمی توان از آن چشم پوشید تنگه بسفر است، این تنگه که درشمال ترکیه واقع شده دارای زیبایی های بی نظیری می باشد که در هیچ نقطه هر جهان قابل تماشا نیست.  تنگه بسفر همانطور که می دانید، نقطه واصل بین  دو قاره و از دیدنی های مورد علاقه توریستان و گردشگران استانبول محسوب می شود. این تنگه، طولی برابر ۳۰ کیلومتر و عرضی برابر ۷۰۰ متر دارد و دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند.

علاوه بر دیدنی های این تنگه و غذا خوردن در کنار نما و منظره زیبای این مکان بسیار جذاب، به راحتی می توانید از جاذبه های اطراف آن نیز دیدن کنید. این منطقه به دلیل اهمیت فراوانی که درزمان قدیم داشته، بنا ها، نماد ها و دیدنی های منحصر به فردی را از تاریخ  به رخ بازدید کنندگان می کشد.

جاذبه های اطراف تنگه بسفر استانبول

چند کاخ معروف استانبول نظیر کاخ چراغان و دولما باغچه، ویلاها، خانه موزه زکی پاشا، مسجد زیبای اورتاکوی و قلعه های سنگی در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارند.

از بالای پل های ساخته شده در این تنگه از منظره زیبای غروب خورشید تا انعکاس آفتاب بر روی دریای شرق و غرب و تماشای دیدنی ترین منطقه ترکیه همه  و همه لذت خواهید برد. دیدن خانه های چوبی و یا غذا خوردن در بهترین هتل های مجاور این تنگه از تجربه ها و صحنه های نابی خواهند بود که در طول سفر با تور استانبول شاهد آن خواهید بود و تا سالها بعد هم برای دیگران از زیبایی های این تنگه پر عظمت خواهید گفت.

دیگر مکان های گردشگری استانبول

دیدنی های استانبول ترکیه

مسجد سلطان احمد

برج گالاتا

بازار بزرگ استانبول

قصر توپ کاپی

جزایر پرنس

مسجد رستم پاشا و…

منبع ترکیه رویایی
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
حمید
امتیاز :
     

با تشکر از خانوم سهیلی فرد بخاطر جمع آوری مطالب مفید