دیدنی های ترکیه

دیدنی های ترکیه

ترکیه و جاذبه هایش؛ کشور ترکیه کشوری است پر از دیدنی های متفاوت از این رو شما میتوانید این کشور زیبا را به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای گذراندن تابستان انتخاب کنید. این کشور علاوه بر اینکه به ایران نزدیک است، جاذبه های گردشگری فوق العاده ای نیز دارد. جاذبه هایی که هر سلیقه ای را مجذوب خود میکند!!!

دیدنی های ترکیه

 

مساجد ترکیه

از زیبا ترین جاذبه های تاریخی این کشور میتوان به مساجد این کشور اشاره نمود. مهم ترین مساجد این کشور عبارتند از مسجد سلیمانیه، مسجد سلطان احمد، مسجد فاتح و…. این مساجد که در دوران اسلامی بنا شده اند، ترکیب بسیار خوبی از معماری اسلامی و ترکیب آن با معماری قرون گذشته هستند.

در این کشور اقوام و دین های مختلفی ساکن بوده اند از این رو آثار مختلفی را میتوانید در آن مشاهده کنید. از کلیسا گرفته تا کنیسه های مختلف. یکی از این کلیسا ها کلیسای ایاسوفیه است که امروزه به موزه هم تبدیل شده است. از کنیسه های این کشور هم میتوان به کنیسه ی شهر ختای اشاره کرد البته تعداد کنیسه ها در این شهر کم است زیرا تعداد یهودیان این شهر رو به افول میباشد.

تنگه بسفر یکی از دیدنی های ترکیه

از دیگر دیدنی های ترکیه میتوان به تنگه بسفر اشاره کرد. این تنگه که در استانبول پایتخت ترکیه وجود دارد، دارای سواحل زیبا و مکان های تفریحی بسیاری در اطراف سواحل است. از مهم ترین دیدنی های این تنگه میتوان به منطقه آنادولو کاوایی، آرنا ووت کوی، ببک، قصر بیگلربیگی، امیرگان، کانلیکا، اورتاکوی، قلعه اروپا (روملی حیصاری)، موزه صاقب صابانچی، منطقه ساریرو بنیاد ایزنیک اشاره کرد.

مطالب مرتبط

دیدنی های آنکارا

۱۰ دیدنی برتر جهان

موزه زندان اولوکانلار از دیگر مکان هایی است که حتما باید ببینید. این موزه که زندان سابق آنکارا است مورد علاقه افرادی است که دوست دارند درباره تاریخ و سیاست مطالعه کنند. اما برای افراد دیگر ممکن است آزاردهنده باشد.

بسیاری از ایرانیان دوست دارند به این کشور همسایه سفر کنند. دلایل گوناگونی هم دارد. حال سوال اینجاست دلیل شما برای سفر به ترکیه چیست؟

دیدنی های ترکیه

مناطق تاریخی استانبول

مناطق تاریخی استانبول شامل گروهی از مکان‌ها است که در محله فاتح قرار گرفته‌اند. این مناطق تاریخی در سال ۱۹۸۵ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شدند. این گروه شامل سرابورنو (sarayburnu)، قصر توپ‌قاپی، مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کلیسای ایا ایرنه، مسجد زیرک، مسجد سلیمانیه، مسجد ایاصوفیه کوچک، و دیوارهای قسطنطنیه است. اگر در سفر به استانبول قصد بازدید از این اماکن را دارید، در هنگام خرید تور استانبول هتلی را انتخاب کنید که در محله فاتح قرار داشته باشد تا زمان کم‌تری را صرف رفت و آمد کنید.

منطقه سلطان احمد

این منطقه، قدیمی‌ترین و گردشگرپذیرترین منطقه استانبول در ترکیه است که جاذبه‌های فراوانی چون کاخ توپ‌قاپی، مسجد کبود، هیپودروم (که امروز بخشی از میدان سلطان احمد است)، موزه هنرهای ترکی و اسلامی (قصر ابراهیم پاشا)، مسجد ایا صوفیه، بازار آراستا، حمام ترکی و بسیاری دیگر را در خود جای داده است. این منطقه کوچک، علاوه‌براین جاذبه‌ها، دارای فضای بسیار آرامش‌بخشی است.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها