دیدنی های تنگه بسفر

دیدنی های تنگه بسفر

تنگه بسفر که در ترکیه قرار دارد، در طول تاریخ جنگ های زیادی را به خود دیده است. از جهت اهمیت بالایی که این تنگه داشته است پادشاهان مختلف قصد تسخیر آن را داشته اند.

امروزه اما اوضاع کمی متفاوت است و مردم ترکیه از این تنگه به عنوان یک منطقه گردشگری حفاظت میکنند.

دیدنی های تنگه بسفر

 کاخ های تنگه بسفر

دوره عثمانی ها کاخ های بسیاری در اطراف این تنگه ساخته شد. به قولی میتوان گفت در این منطقه بیشتر ثروتمندان سکونت داشتند از این جهت کاخ های زیبایی ساختند. بیشتر این کاخ ها امروزه از حالت مسکونی خارج نشده و تبدیل به هتل شده اند. اما کاخ های توپکاپی و دلما باغچه دو کاخ زیبای اطراف تنگه بسفر هستند که میتوانید از آنها دیدن کنید.

مطالب مرتبط

دیدنی های جهان

دیدنی های آنکارا

مساجد تنگه بسفر

در ترکیه مساجد بسیاری وجود دارد که بسیاری از آنها تاریخی هستند. یکی ازاین مساجد که اطراف تنگه بسفر قرار دارد، اورتاکوی است. کار ساخت این مسجد در سال ۱۸۵۶ به اتمام رسید و معماری آن را میتوان به معماری باروک نسبت داد.

موزه های تنگه بسفر از دیدنی های تنگه بسفر

از موزه های معروف این بخش از ترکیه میتوان به موزه مشهور ساکیب سابانجی اشاره کرد. در گذشته ساختمان این موزه متعلق به یکی از افراد مشهور شهر بود. بعد از گذشت سالها و امروزه این مکان تبدیل به مکانی برای نگهداری وسایل آنتیک و هنری شد. در این موزه کافه زیبایی هست که میتوانید در روز های یکشنبه به آنجا رفته و غذا های لذیذی میل کنید.

تنگه بسفر تنگه زیبایی است که دریای سیاه را به دریای مرمره وصل میکند و به نوعی مکانی است که ترکیه را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم میکند. در این تنگه کشتی رانی و قایق رانی طرفداران بسیاری دارد. یکی از خدماتی که در این تنگه ارائه میشود، کشتی های کروز است. شما میتوانید با استفاده از این کشتی ها در حدود ۲ ساعت تمام جاذبه های تنگه را ببینید. البته برای بازدید از آنها میتوانید پیاده روی هم داشته باشید.

دیدنی های تنگه بسفر

محله های اطراف تنگه بسفر

  • محله میرگان: امیرگان به خاطر معماری خانه های قدیمی و پارک سرسبزیش گردشگران زیادی را به خود می کشاند این پارک در ماه فروردین در هنگام فسستیوال گل های لاله صدها گل لاله دارد.
  • محله ببک (Bebek): در این محله، پارک معروفی هست اما غرفه ها و بوتیک های آن بیشتر طرفدار دارد! در این محله می توانید غذاهای دریایی، بستنی و وافل بخورید.
  • محله اورتاکوی: به غیر از مسجد معروفش، کلیساها و مکان های مقدس زیادی دارد. غذاهای خیابانی این محله هم معروف است.
منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها