جاذبه های تفریحی دبی برای کودکان

درست است که دبی به عنوان یک مقصد گردشگری برای ثروتمندان شناخته می شود اما بد نیست بدانید که این شهر یک تفرجگاه فوق العاده برای کودکان نیز محسوب می شود و جاذبه های تفریحی دبی برای کودکان بیشمار است. با وجود آب و هوای نا مساعد این شهر باز هم نباید نگران باشید زیرا بیشتر فعالیت های گردشگری این شهر در فضاهای بسته قرار دارند و کودکان به راحتی می توانند از جاذبه های تفریحی این شهر استفاده کنند.

جاذبه های تفریحی دبی برای کودکان

دبی به زودی تصمیم دارد که به پایتخت جهانی پارک های موضوعی تبدیل شود. این شهر با وجود تفریحات فوق العاده و هیجان آورش کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در هر سنی را به وجد خواهد آورد. پارک‌های موضوعی را با جاهای دیدنی برگزیده و فعالیت‌های دیگر که هدف آموزشی و سرگرمی‌های خالص و جالب برای تمامی سنین دارند، ترکیب کرده و گشت‌وگذار خود با کودکان را در دبی آغاز کنید.

پارک آبی آکواونچر (Aquaventure Waterpark)

کودکان در هر رده سنی از واردشدن به استخر بادی کوچک تا شرکت‌کردن در فعالیت‌های ماجراجویانه پر از آدرنالین، در پارک بادی آکواونچر، راه خود را پیدا خواهند کرد و روز مفرح و شادی خواهند داشت. آکواونچر قطعا یک نقطه برجسته برای کودکان در بازدید از دبی است، اما برخی از سرسره‌های آبی می‌توانند کاملا ترسناک باشند، بنابراین آرام آرام شروع کنید و به‌جای اینکه در همان ابتدا به سراغ دیوانه‌وارترین سرسره‌ها بروید، درصد ریسک را کم‌کم بالا ببرید.جاذبه های تفریحی دبی برای کودکان

کودکان بزرگ‌تر برای سوارشدن بر سرسره‌هایی که شجاعت حتی با جرات‌ترین آن‌ها را آزمایش می‌کند، بسیار ذوق‌و‌شوق دارند. شناوربودن در یک تیوب در سواری در رودخانه (River Ride) تجربه‌ای عالی برای کل خانواده است تا به آب عادت کنند. حتی اگر حس کردید که رودخانه تنبل (lazy river) به نظرتان بسیار آهسته می‌آید، بدانید که جریان‌های آب ناگهانی، هر ۳۰ ثانیه شما را به دور خودتان می‌چرخاند و درون جریان رودخانه می‌اندازد.

معروف ترین مراکز خرید دبی

دنیای ماجراجویی آی‌ام‌جی (IMG Worlds of Adventure)

دنیای ماجراجویی IMG، بزرگ‌ترین پارک موضوعی در فضای بسته در جهان است و مجموعه‌ای خیره‌کننده از جاذبه‌هایی در محوطه‌ای به بزرگی ۲۸ زمین فوتبال در آن برای بازدیدکنندگان وجود دارد. این پارک، چهار منطقه دارد: مارول (Marvel)، دنیای گمشده (محوطه‌ای با تم دایناسور و هیولاهای انیماترونیک)، بلوار IMG و کارتون نتورک (مناسب برای کودکان کوچک‌تر). در این مجموعه همچنین سینمای جدیدی با ۱۲ سالن افتتاح شده است که فیلم‌های سه‌بعدی IMAX را به نمایش می‌گذارد و برای شما راحتی در سطح ۷ ستاره فراهم می‌کند.

کارتون نتورک (Cartoon Network) با دارابودن فعالیت‌های خیالی برای کودکان کوچک‌تر مناسب است، هرچند برای بیشتر بازی‌ها کودکان باید بلندتر از ۱٫۲ متر باشند. شما می‌توانید با کمک‌کردن به دختران پاورباف از تاونزویل محافظت کنید؛ شهر المور را از یک پروژه علمی آشفته مدرسه، نجات دهید یا در سرزمین او (Land of Ooo) به مبارزه بپردازید.

گرین پلنت (Green Planet)

گرین پلنت، خانه بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاه و حیوان در یک گنبد شیشه‌ای است که یک درخت انجیر ۲۵ متری ساخته انسان را محاط می‌کندجاذبه های تفریحی دبی برای کودکان

تنها در دبی، یک اکوسیستم جنگل بارانی گرمسیری کامل می‌تواند در گرمای بیابانی ۴۵ درجه سانتی‌گراد، خلق شود. گرین پلنت، خانه بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاه و حیوان از جمله میمون‌ها، ایگواناها (گونه‌ای از مارمولک‌ها) و نوک‌شاخان (hornbill) در یک گنبد شیشه‌ای است که یک درخت انجیر ۲۵ متری ساخته‌ی انسان را احاطه می‌کند. بازدید از این بیودوم (گنبدی با اکوسیستم زنده) برای کودکان بزرگ‌تر که به حیات‌وحش علاقه دارند، تجربه‌ای ایده‌آل است، اما گذرگاه‌های معلق گرین پلنت و پل‌های طنابی، حس‌و‌حال ماجراجویانه‌ای را فراهم می‌کنند که کودکان کوچک‌تر را هم به هیجان می‌آورد.

گرین پلنت  با در اختیار داشتن راهنماهای مجرب و علاقه‌مند، یک تجربه آموزشی فوق‌العاده حتی برای بزرگ‌ترها به شمار می‌آید و کودکان نیز آن‌قدر در اینجا خوش می‌گذرانند که حتی متوجه گذشت زمان و اینکه چقدر مطالب علمی یاد گرفته‌اند، نمی‌شوند.

معرفی پارک دبی لند

پارک‌های بالیوود دبی (Bollywood Parks)

پارک‌های بالیوود که از پنج منطقه متفاوت بر اساس صنعت فیلم افسانه‌ای بمبئی، تشکیل شده و مکانی عالی برای گوش‌کردن و لذت‌بردن از موسیقی‌های متن رنگارنگ فیلم‌های بسیار موفق و مشهور هندی است. در این پارک، شوهای کمدی و پخش فیلم سه‌بُعدی و چهاربُعدی نیز وجود دارند اما برای اینکه یک روز کامل را در اینجا داشته باشید و مطمئن شوید که از همه چیز لذت کافی برده‌اید، حتما در یکی از ده‌ها اجرای زنده‌ای که هر روز در اینجا برگزار می‌شوند، شرکت کنید.

راهنمای سفر به دنیای زیر آب دبی

دبی مال

دبی مال با ۱۲۰۰ مغازه، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است. این پاساژ غیر از فضای خرید، برای شما یک تجربه ماجراجویانه با وجود رینگ یخ و یک آکواریوم بسیار بزرگ فراهم کرده است تا حتی اگر به‌دنبال خرید نیز نیستید، کاملا سرگرم شوید. مغازه اسباب‌بازی (Toy store) و هملیس، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین فروشگاه اسباب‌بازی در جهان، در میان کودکان بسیار محبوب هستند و البته باید بدانید که شناخته‌شده‌ترین برندهای بین‌المللی لباس کودکان نیز در این پاساژ شعبه دارند. این پاساژ به حدی بزرگ است که برای گم‌نشدن، رفتن به جاهایی که می‌خواهید و اجتناب از بدخلقی بچه‌ها در حین خرید، باید از قبل کمی تحقیق کنید و به محیط آن آشنا باشید.جاذبه های تفریحی دبی برای کودکان

ساحل کایت

ساحل کایت یکی دیگر از سواحل دبی می باشد که اگر علاقه و هیجان به ورزش های آبی و ساحلی دارید، سر زدن به ساحل کایت را نباید فراموش کنید. البته همانطور که از نامش پیداست در تمام روز می توانید شاهد بادبادک ها و بادکنک هایی که به آسمان می روند و میان باد می لغزند باشید.

گشت‌زدن در تفرجگاه ساحلی با طول دو کیلومتر با چشم‌اندازهایی خارق‌العاده از برج العرب که در بالای خط افق رو‌به‌روی شما می‌درخشد، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی به‌خصوص در صبح زود است. فراموش نکنید که نور خورشید حتی در ساعت ۱۰ صبح هم سوزاننده است، پس حتما کلاه بزرگ، کرم ضدآفتاب و فرم لباس این منطقه را فراموش نکنید.جاذبه های تفریحی دبی برای کودکان

اسکی در دبی

افراد علاقه‌مند به اسکی در برف می‌توانند در پیچ‌های آرام دامنه‌های پیست اسکی آموزشی دبی، اسکی‌سواری کنند و بدون آسیب‌خوردن، در برف غلت بزنند و در همین حین اسکی‌سواران حرفه‌ای از شیبی به طول ۴۰۰ متر و ارتفاع ۶۰ متر در این مجموعه لذت ببرند. این نوآوری که در برابر آن نمی‌توان مقاومت کرد با وجود گرمای شدید خورشیدی که آسفالت محدوده پارک ماشین‌ها را در خارج از اینجا آب می‌کند، تجربه گردش در سرزمین شگفت‌انگیز زمستانی و خنک‌شدن در دمای دلچسب منفی چهار درجه سانتی‌گراد را به شما پیشنهاد می‌کند.

شهربازی هاب زیرو (Hub Zero)

شهر بازی هاب زیرو هم اکنون در دبی بازگشایی شده. با ۱۸۰۰۰ متر مربع فضا در ۲ طبقه ، هاب زیرو در منطقه سیتی واک تبدیل به بخشی رویای گیمرها شده.

طبقه همکف که برای ورود به آن نیاز به بلیط دارید دارای ۱۸ جاذبه می باشد . این در حالی است که در فضای نیم طبقه می توانید وارد شوید و نیازی به بلیط ندارید اما بدون بلیط فقط می توانید قدم بزنید و تماشا کنید. این قسمت دارای ۴ منطقه بازی است

جاذبه های تفریحی دبی برای کودکان

آکواریوم لاست چمبرز (Lost Chambers)

آکواریوم لاست چمبرز (تالار گمشده) که اصلا هم گمشده نیست، یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری و جاهای دیدنی دبی برای خانواده‌ها به شمار می‌آید. مرکز این مجموعه آکواریوم بسیار بزرگ در آتلانتیس جزایر نخل، یک تانک ۱۱٫۵ میلیون لیتری است که با عنوان «Ambassador Lagoon» شناخته می‌شود. بچه‌های کوچک با دیدن کوسه‌هایی که به‌آرامی در حال شنا هستند و پرتوماهی‌های غول‌پیکری که مانند سفینه فضایی به سرعت پایین می‌آیند، ذوق می‌کنند. با گذشت کمی زمان در این آکواریوم، خود را مشغول بازی «پیدا کردن نمو» خواهید یافت.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها