قبر زوج عاشق‌پیشه در منطقه رکهیگاری در پاکستان

اشنایی با قبر زوج عاشق‌پیشه در منطقه رکهیگاری در پاکستان

Rakhigarhi Burial

 

در منطقه‌ای با نام «دره سِند» (Indus Vally) راز‌های باستانی زیادی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین این راز‌ها در سال ۲۰۱۶ در منطقه «رکهیگاری» (Rakhigarhi) واقع در «دره سند» برملا شد.

در این منطقه قبرستانی وجود دارد که چیزی حدود ۷۰ نفر در آن دفن شده‌اند. این قبر‌ها به‌ لحاظ باستان‌شناسی ارزش زیادی دارند، اما یکی از آن‌ها اطلاعات بیشتری در اختیار باستان‌شناسان قرار داده است و راز‌هایی دارد که هنوز برملا نشده‌اند.

در این قبر که عمق زیادی هم ندارد یک مرد و زن در کنار هم آرمیده‌اند. جمجمه‌های این دو اسکلت به نوعی به سمت یکدیگر متمایل شده که گویی با محبت به هم نگاه می‌کنند. به‌همین دلیل نیز پیش‌بینی می‌شود که این اسکلت‌ها مربوط به زوج عاشق‌پیشه‌ای بوده که در زمان حیات به‌ هم عشق می‌ورزیدند.

زوج عاشق‌پیشه داستان ما چیزی حدود ۴۵۰۰ هزارسال پیش از دنیا رفته‌اند و دلیل مرگ آن‌ها نیز تاکنون مشخص نشده است. هیچ اثری از زخم و شکستگی در استخوان‌های این زوج مشاهده نمی‌شود و از قرار معلوم به لحاظ سلامت جسمانی در وضعیت خوبی قرار داشتند.

این زوج به‌ لحاظ سن‌و‌سال نیز جوان به‌نظر می‌رسند و اسکلت مرد از سن و سالی نزدیک به ۳۵ سالگی حکایت می‌کند و اسلکت زن نیز گویای این است که چیزی حدود ۲۵ سال سن بیشتر نداشته است.

از قرار معلوم این زوج در فاصله زمانی بسیار کوتاه مدتی از یکدیگر فوت کرده‌اند و شاید به همین دلیل جنازه‌شان در کنار هم دفن شده باشد. نحوه خاک‌سپاری این زوج عاشق و دلیل فوت آن‌ها یکی از رمزآلود‌ترین راز‌های مقبره‌های باستانی به‌حساب می‌آید.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها