مقبره مردپرنده‌ای اهل سیبری

با مقبره مردپرنده‌ای اهل سیبری بیشتر اشنا شوید

مردپرنده‌ای

 

باستان‌شناسان در سال ۲۰۱۹ مقبره‌ای مربوط به فردی از منطقه «نووسیبیسک» (Novosibirsk) در روسیه را پیدا کردند. عمر این قبر بسیار زیاد بود و به عصر برنز باز می‌گشت. باستان‌شناسان با چنین قبر‌های قدیمی غریبه نیستند و تاکنون قبر‌های زیادی مربوط به عصر برنز کشف شده است، اما این قبر راز‌های عجیبی داشت که حتی کارشناسان نخبه باستان‌شناسی را انگشت‌به‌دهان باقی گذاشت.

راز این قبر از این قرار بود که مردی که نزدیک به ۵هزار سال پیش در آن دفن شده بود، گردنبندی از منقار و جمجمه پرندگان به‌ گردن داشت. پس از بررسی‌های دقیق‌تر مشخص گردید که نزدیک به ۵۰ منقار و جمجمه پرنده در ساخت این گردن‌بند استفاده شده بود و به همین دلیل نیز این جنازه باستانی، با نام مردپرنده‌ای شناخته می‌شود.

در حال حاضر کسی راز استفاده از گردن‌بندی با منقار پرندگان را در این مقبره کشف نکرده است و گفته می‌شود که چنین‌ کاری احتمالاً به‌دلیل باور‌های مذهبی انجام شده یا اینکه این مرد در دوران حیات خود بیش از اندازه به پرندگان علاقه داشته است. در این مقبره در کنار جنازه مرد پرنده‌ای، دو بچه با حدود ۱۰ سال‌ سن نیز دفن شده بودند که قبر این مرد با قبر این بچه‌ها توسط یک تکه چوب جدا شده بود.

یک مرد دیگر نیز در این مقبره دفن شده بود که ماسک عجیب و غریبی روی صورت‌اش قرار داشت و با توجه به ماسک و گردن‌بندی که به آن اشاره کردیم، احتمال جادوگر بودن این دو مرد وجود دارد.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها