همه چیز در مورد پایتخت امارات

همه چیز در مورد پایتخت امارات

پایتخت امارات را می‌شناسید؟ امارات متحده عربی که در حوزه خلیج فارس قرار دارد از هفت شهر شیخ‌نشین تشکیل شده است. اینها شامل شهر ابوظبی، شهر دبی، شهر شارجه، عجمان، ام‌القوین و همینطور فجیره و راس‌الخیمه هستند. شاید هیچ یک از این هفت مورد، شهرتی به اندازه شهر زیبا و فوق مدرن دبی نداشته باشند اما ابوظبی، اولین و بزرگ‌ترین شیخ‌نشین امارات متحده عربی به حساب می‌آید و کم‌تر از دبی طرفدار و بازدید‌کننده ندارد. حتی در برهه‌ای از زمان، در فهرست گران‌ترین شهرهای جهان رتبه دوم را به خود اختصاص داده بود.

ابوظبی پایتخت کشور امارات است و از سه منطقه اصلی تشکیل شده است. وجود جاذبه‌های متنوع و حیرت‌انگیز در این شهر، به همه ثابت می‌کند که امارات تنها در دبی خلاصه نمی‌شود. ابوظبی از موزه گرفته تا جنگل، جزیره، پارک‌ها، مراکز خرید، باغ وحش و همینطور اماکن تاریخی را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد و به آنها تجربه فوق‌العاده‌ای از فرهنگ، معماری، تاریخ و همینطور تفریح و سرگرمی را هدیه می‌دهد.

در این مقاله سعی داریم همه چیز را در مورد پایتخت امارات ارائه دهیم. چنانچه قصد سفر به این شهر زیبا و رویایی را دارید با ما همراه باشید.

مختصری درباره شهر ابوظبی

در بخش قبلی متوجه شدیم که، ابوظبی بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور امارات است و همینطور اولین و مهم‌ترین شیخ‌نشین آن محسوب می‌شود. ادعای ما در مورد اینکه می‌گوییم این شهر بزرگ‌ترین شیخ‌نشین امارات است به این دلیل است که مساحتی بیش از شش شیخ‌نشین دیگر دارد.

کل مساحت ابوظبی ۹۷۲ کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر ۱.۵ میلیون نفر را در خود جای داده است. درباره نامگذاری این شهر، جالب است بدانید که قبیله‌ای به نام بنی یاس نام ابوظبی را برای آن انتخاب کرده‌ است. گویا این منطقه در ابتدا از منابع آب شیرین زیادی برخوردار بوده است و زیستگاه آهوهای فراونی بوده است. ظبی در عربی به معنای آهو یا غزال است.

ابوظبی از سه منطقه اصلی که شامل شهر ابوظبی و منطقه شرقی و غربی هستند می‎شود. پایتخت امارات در حال حاضر مرکز فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و تجاری کشور است  و از نوعی معماری خاص ژاپنی برای ساخت، ساختمان‌های معروف و مهم خود استفاده کرده است به همین دلیل زیبایی و جذابیت چشمگیری در شهر حاکم است.

آب و هوای شهر ابوظبی

حتماً شما هم به این موضوع واقف هستید که، امارات متحده عربی از اقلیمی خشک و بیابانی برخوردار است به همین دلیل آب و هوایی گرم و خشک در تمام مناطق آن سایه گسترانده است. آسمان شهر ابوظبی در تمام فصول، صاف و آفتابی دیده می‌شود و گرما  از خرداد ماه تا اوایل ماه مهر به بالاترین میزان خود می‌رسد.

به آن دسته از گردشگرانی که علاقه زیادی به بازدید از این شهر دارند اما نمی‌دانند با گرمای هوای آن چکار کنند، فصل زمستان را توصیه می‌کنیم. البته اگر هم در فصل تابستان سفر می‌کنید، جای نگرانی نیست چرا که تمام اقامتگاه‌ها و اماکن تجاری این شهر از سیستم‌های سرمایشی بسیار پیش‌رفته‌ای برخوردار هستند. بنابراین این تضمین شده است که شما در این شهر، از گرمای هوا در امان هستید.

جاذبه‌های گردشگری پایتخت امارات

ابوظبی یکی از پرجاذبه‌ترین و زیباترین شهرهای امارات است. به همین دلیل سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن بازدید می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید، ابوظبی را به عنوان مقصد گردش امسال خود انتخاب کنید، نیاز است جاذبه‌های ای مقصد را هم بشناسید تا در آنجا احساس سردرگمی نداشته باشید.

در اینجا چند مورد از برترین جاذبه‌های گردشگری شهر ابوظبی آورده شده است. اینها عبارتند از:

مسجد شیخ زاید

می‌توان گفت مسجد شیخ زاید، اولین جاذبه‌ایست که شما باید در سفر به ابوظبی به دیدن آن بروید. این مسجد فوق‌العاده چشمگیر و الهم‌بخش یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان است. و همینطور تنها مسجدی است که تعاملات بی‌نظیر بین اسلام و سایر فرهنگ‌های جهان را به تصویر می‌کشد.

پایتخت امارات

 شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، بنیانگذار امارات متحده عربی، چشم‌انداز بسیار خاصی برای این مسجد داشت: ترکیب سبک‌های معماری از تمدن‌های مختلف مسلمان و جشن تنوع فرهنگی با ایجاد پناهگاهی که واقعاً استقبال و الهام‌بخشی در بنیان آن است. معماران این جاذبه از جاذبه‌های پایتخت امارات انگلیسی، ایتالیایی و اماراتی بودند و ایده‌های طراحی آنها از بخش‌هایی از ترکیه، مراکش، پاکستان و مصر و سایر کشورهای اسلامی گرفته شده بود. نتیجه نهایی این سازه، یک حیرت معماری نفس گیر و درخشان است. شما هم سعی کنید، لذت بازدید از آن را از دست ندهید.

مرکز خرید یاس مال

یاس مال یک مرکز خرید سه طبقه در شهر ابوظبی است که نظیر آن را تاکنون ندیده‎اید. این مرکز همچنین یکی از جالب‌ترین مکان‌ها برای گذراندن روز در ابوظبی است. در این مکان می‌توانید هم به خرید بپردازید و هم غذا بخورید و از تجربه‌های مهیج لذت ببرید.

این مرکز خرید برجسته بسیاری از مکان‌های تفریحی ابوظبی مانند کیدزانیا، کلیمب و موارد دیگر را در خود جای داده است. مطمئناً اوقات خوبی را در آنجا خواهید گذراند!

کاخ امارات

Emirates Palace یکی از مجلل‌ترین سازه‌های شهر ابوظبی است که توسط کمپین معروف Kempinski اداره می‌شود. طراحی آن از عناصر اسلامی معماری الهام گرفته و رنگ‌های آن سایه‌های مختلف کویر عربستان است. با دیدن این کاخ خارق‌العاده بی‌شک حیرت‌زده خواهید شد!

 می‌توانید از این مکان محبوب در پایتخت امارات در کنار خانواده لذت ببرید. بازدید از این جاذبه برای بازدیدکنندگان آزاد است و به آنها امکان می‌دهد در لابی‌ها و نمایشگاه‌ها گشت بزنند. توصیه می‌کنیم از این کاخ نفس گیر در ابوظبی دیدن کنید.

پایتخت امارات

پارک آبی یاس

 نوبیتی هم که باشد نوبت تفریحات آبی است. این نوع تفریح فقط در Yas Waterworld  ابوظبی معنا می‌گیرد. این یکی از پربازدیدترین مکان‌ها در جزیره یاس، ابوظبی است که جزء برترین پارک‌های امارات به حساب می‌آید.

Yas Waterworld یک پارک تفریحی بزرگ با مضمون آب است که شامل بیش از ۴۵۵  سواری یا وسیله بازی فوق پیشرفته است. هنگام انجام بازی‌های بیشمار آبی در اینجا، لذتی خواهید برد که  هرگز از تفریحات دیگر خود نبرده‌اید.

فقط دوربین فیلم‌برداری خود را با خود ببرید تا لحظات فراموش نشدنی را در بهترین پارک آبی دنیا ثبت کنید.

جزیره زایا نورایی

جزیره زایا نورایی یکی دیگر از از زیباترین مکان‌های پایتخت امارات است. این یک جزیره عالی است که با منظره‌ای مسحورکننده برای استراحت و گذران اوقات خانوادگی مناسب است. این مکان با توجه به ذائقه مسافران، برنامه‌های جالب بسیاری را فراهم کرده است. در اینجا می‌توانید در رستوران‌های مجلل غذا بخورید  یا در ساحل بازی کنید. همچنین از منظره جذاب آب‌های آبی آن لذت ببرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها