۱۰ امپراطور بزرگ در چین باستان! (قسمت دوم)

قدمت تمدن چین به ۴۰۰۰ سال پیش بر می گردد. جمهوری خلق چین بیشترین جمعیت دنیا را دارد و اختراعاتی مثل ابریشم و کاغذ را در اختیار دنیا قرار داد. با توجه به متون تاریخی ، تمدن چین باستان تحت سلسله شیا  (۲۰۷۰ تا ۱۶۰۰ ق.م) شروع شد و با سلسله شینگ (۱۶۴۴ تا ۱۹۱۱ ب.م) به اوج رسید و دوره جمهوری به دوره سلسله وار پایان داد. پادشاهان زیادی بر چین حکومت کردند ولی تنها تعداد کمی سرشناس شدند. با تاریخ ما همراه شوید تا ۱۰ امپراطور بزرگ در چین باستان! (قسمت دوم) را بشناسید.

 

۶.امپراطور تایزو سانگ ( ۹۲۷ تا ۹۷۶ ب.م) 

تایزو سانگ
تایزو سانگ

امپراطور تایزو سانگ ، پدر سلسله سانگ، از ۹۶۰ تا ۹۷۶ ب.م سلطنت کرد. او در ارتش سلسله ژو ، یک ژنرال نظامی بود و آخرین حاکم ژو، امپراتور گانگ را مجبور ساخت تا از تاج و تخت دست بکشد چرا که غیر قانونی به این مقام رسیده بود. او از ترس شورش و به دلیل عدم احساس امنیت، به مقام های نظامی قدرت نمیداد. تایزو آزادی اندیشه را تشویق می کرد و در طول سلطنت او، علوم، هنر و ادبیات پیشرفت کرد. او با رونق اقتصادی و فرهنگی، سلسله سانگ را به یک دوره طلایی تبدیل ساخت.


۷.چنگیز خان ( ۱۱۶۲ تا ۱۲۲۷ ب.م)

چنگیز خان
چنگیز خان

چنگیز خان معروف به فاتح دنیا، بنیانگذار امپراطوری مغول بود. او از ۱۲۰۶ تا ۱۲۲۷ ب.م، به عنوان اولین خان امپراطوری سلطنت کرد. او به خاطر وحشیگری هایش به حاکم نسل کشی هم معروف است. چنگیز خان با گسترش قلمرو خود، امپراطوری چین را به یکی از بزرگترین امپراطوری های باستان تبدیل کرد. او به مناطق اوراسیایی و آسیایی زیادی حمله کرد و هر حمله منجر به مرگ هزاران نظامی می شد و رعب و وحشت را بر دنیای باستان حاکم کرد.او با وجود وحشیگری هایش، آزادی مذهبی را تشویق کرد، اولین سیستم بین المللی پستی را تاسیس کرد و از نظر تجاری پیشرفت های زیادی داشت.


۸.کوبلای خان ( ۱۲۱۵ تا ۱۲۹۵ ب.م)

کوبلای خان
کوبلای خان

کوبلای خان، معروف به امپراطور شیزو یوان، نوه چنگیز خان بود. او بنیانگذار و اولین امپراطور سلسله یوآن بود. از ۱۲۶۰ تا ۱۲۹۴ ب.م بر قلمرویی از چین تا کره امروزی سلطنت کرد .کوبلای خان  روابط خارجی و ارتباط با فرهنگ های مختلف را تشویق کرد. او نسبت به اجدادش خونسرد تر و آرام تر بود. بعد از شکست سلسله سانگ، چین را متحد ساخت ، زیر ساخت های کشور را ارتقا داد و کانل بزرگ را بازسازی کرد.


۹.مینگ چنگزو ( ۱۳۶۰ تا ۱۴۲۴ ب.م)

مینگ چنگزو
مینگ چنگزو

مینگ چنگزو سومین امپراطور سلسله مینگ و چهارمین پسر بنیانگذار سلسله مینگ بود. او به ژو دی هم در متون تاریخی معروف است. ژو دی از ۱۴۰۲ تا ۱۴۲۴ ب.م ادامه یافت. او بر آموزش، نظام، و اقتصاد سلسله مینگ تاثیر زیادی گذاشت. او اصلاحات زیادی را آغاز کرد مثل بازسازی کانال بزرگ برای تبادل کالا ..


۱۰.امپراطور کانگسی ( ۱۶۵۴ تا ۱۷۲۲ ب.م)

امپراطور کانگسی
امپراطور کانگسی

امپراطور کانگسی، چهارمین امپراطور سلسله شینگ بود. او به مدت ۶۱ سال از ۱۶۶۱ تا ۱۷۲۲ ب.م  سلطنت کرد و طولانی ترین دوران حاکمیت در تاریخ چین را داشت. او در سن هفت سالگی به تخت نشست و مادربزرگش به جای او در کودکی سلطنت می کرد. به لطف او، سلسله شینگ هم یک عصر طلایی در تاریخ چین به شمار می رود. او یک رهبر نظامی برجسته بود و چنیدن حملات شورشی را سرکوب کرد.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها