فرمانروایی همزمان دو فرعون در مصر!

تاریخ و تمدن مصر باستان با پیدا شدن آثاری با قدمت ۳۷۰۰ سال از نو نگاشته می‌شود.

باستان شناسانی از مصر و اسپانیا در خلال کاوش‌های خویش در محوطه‌ای تاریخی واقع در جنوب مصر موفق به یافتن آثاری شده‌اند که حاکی از این است که در هزاران سال قبل در یک زمان واحد دو فرعون مصری به طور همزمان حکمرانی می‌کردند.

آثاری تاریخی کشف شده در بقایای یک مقبره متعلق به سلسله هجدهم فراعنه مصر در شهر تاریخی «اقصر» در فاصله سال‌های ۱۵۹۰ تا ۱۳۱۵ پیش از میلاد ساخته شده و نشان می‌دهد که برخلاف باورهای پیشین که بر اساس آنها «آمنهوتب چهارم» پسر آمنهوتب سوم پس از وی به حکومت رسید‌ه، بخشی از سال‌های حکومت این دو فرعون همزمان بوده است.

حکومت

محققان با کشف کتیبه‌های سنگی به زبان هیروگلیف در مقبره کشف شده در اقصر که به یک اشراف‌زاده تعلق دارد به این نتیجه رسیده‌اند که آمنهوتپ سوم ۳۹ سال حکومت می‌کرده که ۱۰ سال پایانی حکومت وی همزمان با حکومت مشترک وی با پسرش، آمنهوتپ چهارم بوده است.

براین اساس مصر در آنها سال‌ها دو فرعون داشته که به احتمال فراوان علت اصلی این امر بیماری و ناتوانی آمنهوتپ سوم در فرمانروایی مصر و حکومت مشترک وی با پسرش بر سرزمین‌های مصر باستان در ۱۰ سال پایانی حکومتش که سال‌ها پایانی سلسله هجدهم فراعنه بر سرزمین‌های تمدن مصر باستان نیز به شمار می‌رود، بوده است.

دوران حکومت آمنهوتپ سوم یکی درخشان‌ترین دوره‌ها در میان سلسله هجدهم فراعنه مصر بوده است. معبد او نیز در بخش غربی شهر اقصر با کاخ‌های باستانی در ۶۹۰ کیلومتری جنوب قاهره با تعداد زیاد مجسمه‌هایی از الهه‌های مختلف مصر باستان یکی از آثارشاخص و منحصر به فرد این تمدن محسوب می‌شود.

کشف اخیر محققان را بشدت شگفت زده کرد و آنها بر این باورند که با کشف بشتر آثار تاریخی به مقبره اشراف‌زاده مصری می‌توان تاریخ مصر را از نو نوشت.

منبع فرادید
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها