فسیل‌های استخوان انسان بیجینگ چگونه ناپدید شدند؟

فسیل‌های انسان موسوم به «بیجینگ» پیش از آن‌که مفقود شوند، در یک بیمارستان در به نام « شیه هه» در شهر بیجینگ نگهداری و مراقبت می‌شدند. آن‌ها درون یک صندوق نسوز بودند و به شدت از آن‌ها نگهداری می‌شد.

مدتی قبل، یکی از پژوهشگران به نام « وی دون ژوی» که در زمینه‌ی فسیل‌های بیجینگ تحقیقات فراوانی انجام داده، بیان کرد که نگهداری از این فسیل ها در بیمارستان نا امن است و پیشنهاد کرد تا آن‌ها به آمریکا منتقل شوند. پس از مدتی یکی از مسئولان بیمارستان مذکور دستور می‌دهد تا این فسیل استخوان‌ها را بسته بندی کرده و به سفارت آمریکا در چین بفرستند. قضیه از این قرار بود که فسیل‌ها همراه تفنگداران دریایی آمریکا به آن کشور منتقل شوند. بعد از آن این فسیل ها به شکلی عجیب ناپدید شده و تا به حال هم پیدا نشده است.

عده‌ای می‌گویند که این فسیل ها به همراه کشتی غرق شده است و برخی دیگر می‌گویند که ارتش ژاپن این کشتی را توقیف و فسیل‌ها را گرفته و سپس ناپدید شده است.

پس از آن که جنگ جهانی دوم به پایان رسید، ارتش آمریکا در ژاپن به دنبال این فسیل‌ها بود اما با وجود تلاش بسیار به نتیجه ای نرسید. در سال ۱۹۷۲ میلادی، یک بازرگان آمریکایی برای کسی که بتواند این فسیل‌ها را پیدا کند پاداش در نظر گرفت. تعداد زیادی از مردم در رابطه با فسیل‌ها اطلاعاتی را ارائه دادند اما هیچ‌کدام در رابطه با فسیل‌های بیجینگ نبودند. پس از مدتی یک زن نیویورکی به « کریستوفر» محقق این حوزه تماس گرفت و گفت که همسر مرحومش از این فسیل‌ها نگهداری می‌کرده است. بعد از ارسال تصاویر از سوی زن، این فسیل‌ها تایید شدند اما چندی بعد ارتباط این محقق با زن قطع شد. در سال ۱۹۹۱، « بورن» افسر نیروی دریایی و تاریخدان آمریکایی به طور ناگهانی نامه ای از دکتر « فولی» که به علت گم شدن فسیلهای مذکور در زندان به سر می برد دریافت کرد و « فولی» در آن مدعی شده بود که با زن مذکور ارتباط برقرار کرده و امیدوار است به زودی راز مفقود شدن فسیل های انسان بیجینگ حل شود. اما متأسفانه دکتر فولی در سال ۱۹۹۲ در گذشت.

ده‌ها سال است که از گم شدن این فسیل‌ها می‌گذرد. عده‌ای بیان کرده اند که این فسیل‌ها حتی از چین هم خارج نشده است و عده ای میگویند که این فسیل‌ها در حیاط سفارت امریکا دفن شده که البته به خاطر ساخت و ساز هایی که انجام گرفته است امکان بررسی وجود ندارد. « جوئن لالی» نخست‌وزیر فقید چین گفته است که این فسیل‌ها توسط چند چینی به عده‌ای آمریکایی واگذار شده و توسط آمریکایی‌ها گم شده است و دانشمندان وظیفه شناس باید به دنبال آن باشند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها