نکات عجیب در ساخت اهرام مصر

عکس Image result for inside Egyptian pyramids %d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d8%b9%d8%ac%db%8c%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%a7%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b5%d8%b1 Tarikhema.org

 

چندی پیش دانشمندان و پژوهشگران در یکی از معروف ترین اهرام مصر ۲  حفره ی بزرگ خالی پیدا شده است که ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده اند چون دلیل ساختن این دو فضای خالی نامشخص است. این هرم در زمان یکی از فراعنه ی مصر در سال های ۲۴۰۰ اتا ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است و در منطقه ی جیزه در نزدیکی شهر قاهره قرار دارد. هرم خئوپس ۱۴۰ در ارتفاع دارد و دارای چندین گذرگاه است که یکی از گذرگاه ها از بقیه بزرگ تر است وارتفاعی برابر ۸ متر دارد و حفره ای که به تازگی کشف شده است دقیقا روی این گذرگاه قرار دارد. گفته می شود که ساخت هرم خئوپس ۲۰ سال طول کشیده است .

 

حفره

یکی از محققین در این رابطه گفته است که در هیچ کدام از اهرام مصر تا به حال چنین حفره ای مشاهده نشده است.و اصلا پیش بینی نشده بوده است. البته یکی از فرضیه هایی که درباره ی ساخت این حفره ها وجود دارد این است که به خاطر جلوگیری از فرو پاشی و ریزش هرم ساخته شده است که هنوز تایید نشده است. البته از آن جایی که سقف این هرم بسیار باریک است این فرضیه را بعضی از دانشمندان رد کرده اند آن ها گفته اند که فضایی با این عظمت بعید است که برای نگه داشتن سقف ساخته شده باشد.

در رابطه با جنس اهرام مصر باید گفت که بعد از تحقیقات زیادی که دانشمندان و باستان شناسان آمریکایی و فرانسوی انجام دادند متوجه شدند که مصری ها این اهرام را با ریختن بتون در بلوک ساخته اند. این برخلاف تصور عموم مردم بود که فکر می کردند این اهرام از صخره درست شده اند، حتی مشخص شده است که بخشی از این اهرام از آهک درست شده اند.

همواره گفته می‌شود که فرازمینی ها در ساخت این اهرام دست داشته اند یکی از دلایل این است که در ساخت این اهرام از سنگ هایی استفاده شده است که حتی تا فاصله ی ۳۰۰ کیلومتری از این اهرام هم سنگ هایی از این جنس دیده نشده است با توجه به حجم و وزن این سنگ ها، آن ها باید با وسایل مدرنی حمل می شده اند که در آن زمان و با ابزار محدود آن زمان اصلا جور در نمی آمده است.

 

عکس Image result for inside Egyptian pyramids %d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d8%b9%d8%ac%db%8c%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%a7%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%b5%d8%b1 Tarikhema.org

 

 

یکی از موارد جالب در رابطه با اهرام مصر این است که مواد در آن دیر تر فاسد می‌شوند مثلا اگر مقداری آب را در ظرفی بریزید و آن را در داخل هرم قرار بدهید می بینید که خواص آن تغییر کرده است. برای مثال اگر آبی آلوده را در طرفی در داخل هرم قرار بدهید، بعد از مدت چند هفته می بییند که این آب کاملا ضد عفونی شده است! و حتی خانمی ادعا کرده است که با خوردن این آب چهره ای جوان تر پید کرده است!

در یک آزمایش مشابه دیگر، موادی که زود فاسد می شوند مانند گوشت را در داخل هرم قرار دادند. آن ها متوجه شدند که اگر این مواد را در وسط هرم قرار بدهند، حتی بعد از گذشت ماه ها و سال ها فاسد نمی شود و همچنان قابل خوردن است!

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها