بریسیس در ایلیاد چه کسی بود؟

در فیلم برادران وارنر یعنی «تروی»، بریسیس نقش عشق آشیل را بازی می‌کند. بریسیس به عنوان یک غرامت جنگی بود که به آشیل داده شد، و توسط آگاممنون گرفته شد و سپس به آشیل بازگردانده شد. بریسیس یک کشیش زن باکره آپولو بود اما افسانه ها چیزهای کمی متفاوت در مورد بریسیس می گویند.

در افسانه ها، بریسیس همسر پادشاه ماینس لیرنسوس، متحد تروا بود. آشیل، ماینس و برادران بریسیس (فرزندان بریسئوس) را کشت، سپس او را به عنوان غرامت جنگی دریافت کرد. با وجود اینکه او یک غرامت جنگی بود، آشیل و بریسیس عاشق یکدیگر شدند. احتمالا همانطور که در فیلم به تصویر کشیده شده است آشیل به تروی رفته است. اما سپس آگاممنون بریسیس را از آشیل گرفت. آگاممنون آنطور که در فیلم نشان داده شد، این کار را صرفاً برای اظهار قدرت برتر خود انجام نداد، او مجبور شده بود غرامت جنگی خود، کرایسیس را به پدرش بازگرداند.

بریسیس
بریسیس در ایلیاد چه کسی بود؟

کریسس، پدر کریسیس، کشیش آپولون بود. در فیلم، بریسیس هم یک کشیش آپولو است. پس از اینکه کرایس از ربوده شدن دخترش مطلع شد، سعی کرد به او باج بدهد اما آگاممنون نپذیرفت. خدایان پاسخ این کار او را دادند. کالخاس پیشگو به آگاممنون گفت که یونانیان از طاعون فرستاده شده توسط آپولون رنج می برند زیرا او کریسیس را به کریسس باز نمی گرداند. وقتی آگاممنون با اکراه پذیرفت که غرامت خود را برگرداند، به این نتیجه رسید که برای جایگزینی باخت خود به جایزه دیگری نیاز دارد، بنابراین آشیل را گرفت و به او  گفت:

 “پس با کشتی‌ها و رفقای خود به خانه بروید تا بر میرمیدون‌ها فرمانروایی کنید. من نه برای شما و خشم شما ارزشی قائل نمی شوم؛ چون فوبوس آپولو کریسیس را از من می‌گیرد، پس من او را با کشتی خود می‌فرستم  و سپس با پیروانم، به چادر شما خواهم آمد و غرامتم بریسیس را می گیرم تا بدانید که من چقدر از شما قوی تر هستم و دیگری از اینکه خود را با من برابر یا قابل مقایسه قرار دهد خواهید ترسید.

کتاب ایلیاد اول و بریسیس

آشیل خشمگین شد و حاضر نشد برای آگاممنون بجنگد. او حتی بعد از اینکه آگاممنون بریسیس را دست نخورده (همانطور که در فیلم نشان داده شد) بازگرداند، دعوا نمی کرد. اما وقتی دوست آشیل پاتروکلوس درگذشت و توسط هکتور کشته شد، آشیل دیوانه شد و مصمم شد انتقام بگیرد، که این به معنای رفتن به جنگ بود.

بریسیس و آشیل احتمالا می خواستند ازدواج کنند.

مترجم: زهرا طاهری

منبع Thoughtco
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها