شجاع ترین جنگجویان دنیای باستان!

روزگاری جنگجویان به قدری شجاع بودند که در تمام طول تاریخ سخن از آنها بوده است. شجاع ترین جنگجویان دوران باستان : مائوری با صورت خالکوبی شده، راهبان مرموز شائولین، آزتک های تشنه خون، سامورایی شمشیر باز، و آشوری ها، اربابان جنگ بوده اند. با تاریخ ما همراه شوید تا با این شجاع ترین جنگجویان دنیای باستان! آشنا شوید.

 

۱.مائوری 

جنگجویان مائوری
جنگجویان مائوری

گفته می شود جنگجویان مائوری در طول جنگ میخوردند و میخوابیدند و مینوشیدند! یکی از اعتقادات مذهبی انها، قدرت معنوی بود. آدم خواری در بین آنها رایج بود چرا که میخواستند خود را از طریق کوشت دشمن سیر کنند. این مردم بومی نیوزلند، نوعی خاص از رقص جنگی هاکا را اختراع کردند، یک مراسم جنگی که قدرت آنها را از نظر روحی و جسمی نشان میداد و دشمن را میخکوب می کرد. شجاع ترین و باتجربه ترین جنگجویان مائوری، روی صورت هایشان تتوهای درهمی داشتند. آنها مجهز به نیزه و گرز بودند و زبانهای خود را بیرون می آوردند به این نشان که دشمن را خواهند خورد! هونگی هیکا، شجاع ترین مائوری، از سلاح های استعمارگران بریتانیا علیه خودشان استفاده کرد.


۲.راهبان شائولین

راهبان شائولین
راهبان شائولین

در زمان راهبان شائولین، چین در هرج و مرج بود. فرمانده های ارتشی در جنگ با یکدیگر بودند و حتی امپراطور در امان نبود. در طول یکی از جنگ ها، شاهزاده اسیر شد. راهبان که از این اتفاق خبردار شدند، قسم خوردند که او را نجات می دهند. علیرغم آرامشی که داشتند، هزاران روش کشت و کشتار بلد بودند. آنها شائولین بودند_ استاد هنر کشنده کونگ فو! در قرن هفتم، صومعه شائولین در چین مرکزی، یک مکان معروف برای پرورش ذهن و بدن بود. دانش آموزان باید روزها در بیرون از معبد انتظار می کشیدند تا نوبت آموزش آنها فرا برسد. یکی از آنها که شایسته آموزش بود، فو شانگ نام داشت. شائولین هایی مثل او میتوانستند بدون سلاح و تنها با کف دست یک نفر را بکشند.


۳.آزتک ها

آخرین امپراطور آزتک
آخرین امپراطور آزتک

در زمانی که کلمبوس یک دنیای جدید را کشف کرد، امپراطوری آزتک شجاع ترین سربازها را به دنیا معرفی کرد. در ۱۵۱۹، فاتحان اسپانیایی به دره سایه مرگ و پایتخت پادشاهی قدرتمند آزتک، تنوچتیتلان رسیدند. آنها پس از ورود به یکی از معابد آزتک، خنجرهای بزرگ، اشیاء اهریمنی و معابد آغشته به خون را یافتند. آزتک ها به خدایان تشنه خون و قربانی انسان ها اعتقاد داشتند. هر پس آزتک برای جنگیدن متولد می شد و به سربازی بی رحم تبدیل می شد. ولی آنها تنها در خارج از دیوارهای امپراطوری خود، شجاعت خود را نشان می دادند و با همسایه های ضعیف خود می جنگیدند تا قدرت و زمین های آنها را در دست بگیرند. یکی از معروف ترین پادشاهان آنها، امپراطور مونتزوما بود. آنها معتقد بودند که باید آنقدر بجنگند تا خدای خورشید طلوع کند و محصولات آنها را رونق ببخشد. جنگ بخشی از زندگی آنها بود. سربازن آنها از سن ۱۵ سالگی آموزش می دیدند.


۴.سامورایی

سامورایی با شمشیرش
سامورایی با شمشیرش

در سال ۱۱۶۰، دو طایفه بزرگ ژآپن با هم جنگیدند. در بین شکست خورده های مینوماتو، دو بردار قسم خوردند که با شمشیرهایشان انتقام پدرانشان را بگیرند. آنها یوریتومو و یوشیتسونه نام داشتند که از معروف ترین و شجاع ترین جنگجویان سامورایی بودند و در جنگ های زیادی برای رسیدن به آرامش شرکت کردند. مسیری که آنها می پیمودند، راه کسب افتخار و یا مرگ بود_ اعتقاد سامورایی ها.. از بدو تولد به گونه ای آموزش میدیدند که ترس به کلی در وجودشان ریشه کن می شد.


۵.آشوری ها

جنگجویان آشوری
جنگجویان آشوری

جنگجویان قدرتمند آشوری در شهر آشور (عراق شمالی مدرن) زندگی می کردند. زمین های اطراف رود دجله برای کشاورزی مناسب بود. این جنگجویان علاوه بر کشاورزی به جنگ هم می پرداختند. حدود ۱۰۰۰ سال ق.م ، پادشاه آشوری تصمیم به جنگ گرفت. قدرت خدایان در دست او بود و اختیار هر کاری را داشت و میخواست مرزهای آشوری را گسترش دهد. خواسته های او تا قبل از رسیدن یکی از بزرگترین فرماندهان نظامی ، تیگلات پیلسر سوم در ۷۴۵ ق.م محقق نشد. او خانواده سلطنتی را به قتل رساند و تاج و تخت را بدست گرفت. او اولین کسی بود که تجهیزات نظامی عالی تهیه کرد. سربازان به کلاه خود و زره اهنی و نیزه و خنجر مجهز شدند. ارتش آشوری همیشه آماده جنگ و توسعه مرزهایش بود.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
Fmd
امتیاز :
     

حاج خانم امپراطوری یونان و بربر ها و هندی ها رو از قلم انداختی