معبد کوکولکان مایاها

مکان‌های اسرارآمیز در شهر‌های باستانی مایا

مایا‌ها راز‌های زیادی از خود به جای گذاشتند که هنوز در ساختمان‌های بزرگ و هیروگلیف‌هایشان پنهان هستند. اما هنوز همه ساختمان‌ها کاملا بررسی نشده اند. هر سال باستان شناسان و محققان از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها برای کشف اسرار پنهان پشت دیوار‌های مجموعه معابد و مدفون در اعماق سینوته‌ها و غار‌های مقدس استفاده می‌کنند.

این اولین عکسی است که از هرم در سال ۱۸۸۰ گرفته شده و تقریبا در جنگل پنهان است.کوولکان ۹ طبقه و ۴ راه پلکان با مجموع ۳۶۵ پله دارد که برابر با تعداد روز‌های سال است.

در اعتدال پاییزی، بعد از ساعت ۵ عصر، می‌توانید سایه یک مار خزنده را روی نرده‌های هرم ببینید. در ماه مارس، این مار به سمت بالا و در سپتامبر به سمت پایین حرکت می‌کند. این توهم بصری تقریبا ۳ ساعت ادامه دارد و هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند.

یکی دیگر از راز‌های مایا درون هرم پنهان است. اگر لایه سنگ بالایی را بردارید، یک هرم کوچکتر درون آن و یک هرم کوچکتر دیگر درون هرم دوم می‌بینید که یک اتاق مخفی داخلش دارد.
اخیرا محققان خاک هرم را بررسی کرده و ۲۰ متر زیر هرم کوکولکان یک دریاچه زیرزمینی کشف کردند که ممکن است یکی از سینوته‌های مقدس مایا‌ها باشد. باستان شناسان معتقدند که این آب ممکن است در آینده نزدیک موجب تخریب هرم شود.

کل هرم به عنوان نوعی تشدیدگر عمل می‌کند. وقتی مردم از پله‌ها بالا می‌روند، از داخل صدایی شبه صدا‌های پرنده مقدس کوتزال شنیده می‌شود. این پرنده در جنگل‌های محلی زندگی می‌کرده و در میان مایا‌ها مقدس بوده است. در سال ۲۰۰۶ یک گردشگر از پله‌ها سقوط کرد. بعد از این حادثه هرم به روی عموم بسته شد. امروزه فقط می‌توانید آن را از دور ببینید.

منبع سایت برترینها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها