تاریخچه غار حراء

آیا میدانید تاریخچه غار حراء به کجا بر میگردد؟ اصلا غار حرا کجاست و چرا برای مسلمانان مهم است؟ آیا غار حرا کوه است یا غاری است در دل کوه؟ ما در این بخش به بررسی دقیق تاریخچه غار حراء و هر آنچه که نیاز است درباره ی آن بدانید پرداخته ایم.

غار حرا چیست و کجاست؟

طبیعتا برای دانستن تاریخچه غار حراء بایستی بدانید اصلا غار حرا چیست و چرا آنقدر برای مسلمانان مهم است. غار حرا درواقع غار و مکانی است که پیامبر اسلام یعنی حضرت محمد ( ص ) برای نخستین بار بر او وحی شد و برای اولین بار آیات سوره علق بر او خوانده شد و در واقع محل بعثت پیامبر است.به همین دلیل است که بسیار از نظر مسلمانان مکانی مقدس و متبرک محسوب شده و افرادی که با خرید فیش حج به سفر متبرک حج مشرف می شوند بدون شک به این مکان مراجعه میکنند.

مشخصات دقیق غار حرا

تا این لحظه مختصری از تاریخچه غار حراء متوجه شدیم و حال میخواهیم از مشخصات دقیق آن به شما بگوییم.غار حرا در دل کوه نور یا جبل النور قرار دارد که علاوه بر آن غارهای دیگری در این کوه هستند اما شگفتی ها و مشخصات غار حرا با بقیه تفاوت هایی دارد که در ادامه خواهیم گفت.کوه نور درمنطقه ی حجاز و در مکه قرار داشته و حدود یک ساعت نیاز است تا کوهپیمایی کنید تا به این غار شگفت انگیز برسید.

غار حرا که نسبت به سایر غارهای این کوه از روشنایی بهتری برخوردار است حدود ۲ متر طول ، ۱.۵ متر عرض و ۱ متر ارتفاع دارد.

شگفتی های غار حرا

حالا با تاریخچه غار حرا و مشخصات آن آشنا شدیم و وقت آن است که از عجایب و شگفتی های این غار متبرک بدانیم.اولین عجایب و شگفتی آن دهانه ی غار است که دقیقا روبروی بیت المقدس اولین قبله ی مسلمانان بوده و انتهای آن هم دقیقا روبروی مسجدالحرام است. دومین شگفتی آن همانطور که اشاره شد روشنایی آن است که از طلوع تا غروب آفتاب به راحتی روشنایی در آن تابیده و محلی روشن برای عبادت می شودو یا از آن عجیب تر دمای درون غار است که با وجود گرمای تابستان در عربستان فضای داخلی غار حرا تا حدودی خنک می باشد.

میمون های اطراف غار حرا

زمانی که تاریخچه غار حراء را میخوانیم هیچ اثری از میمون ها در آنجا نیست اما چند سالی است که زمانی به غار حرا میروید میمون های بسیار زیادی در اطراف آنجا هستند اما دلیل وجود این همه میمون چیست؟

به عقیده ی برخی ها وجود میمون ها در اطراف غار حرا آن است که بسیاری از مسئولین و افراد آنها را در آنجا رها کرده اند که سنت و آداب آنجا را زیر سوال ببرند و بسیاری از افراد هم معتقدند که افرادی این میمون ها را ترتیب کرده اند که از اموال زائرین خانه ی خدا سرقت کرده و به دست آنها برگرداند که البته چندین مورد از سرقت اموال توسط میمون ها گزارش شده است.

سوالات تکمیلی پیرامون تاریخچه غار حراء

غار حرا در کدام شهر است ؟

غار حرا در کشور عربستان ، شهر حجاز در دل کوه نور یا جبل النور و مشرف به شهر مکه است. هم چنین اگر میخواهید اطلاعات دقیق تری در مورد موقعیت غار حرا بدانید میتوانید به لینک غار حرا کجاست مراجعه نمایید.

ابعاد غار حرا چقدر است؟

غار حرا به طور دقیق ۲ متر طول ، ۱.۵ متر عرض و ۱ متر ارتفاع دارد و به طور تقریبی ظرفیت یک نفر حالت ایستاده و پنج نفر حالت نشسته را دارد.

سختی های غار حرا برای زائرین چیست؟

مسیر طولانی و کوهپیمایی حدودا یک ساعته ، مزاحمت های میمون ها و هم چنین گرمای بسیار شدید از سختی های دیدن غار حرا می باشد.

آیا غار حرا از مناسک حج است؟

زمانی که فیش حج خود را تهیه میکنید و به خانه ی خدا مشرف می شوید ، باید مناسک حج را به طور دقیق بدانید و متوجه خواهید شد که دیدن غار حرا جزو مناسک حج نبوده و صرفا جزو دیدنی ها و مکان های متبرک محسوب می شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها