۵ افسانه محبوب تایلندی!

تایلند کشوری ست غرق در افسانه های و اساطیر با تاریخچه ای از امپراطوری های باستان، ارواح خوفناک و نمادهای ملی.. با تاریخ ما همراه باشید تا با ۵ افسانه محبوب تایلندی! آشنا شوید..

 

راهب معجزه آسا

راهب معجزه آسا، Phra Luang Phor Tuad
Phra Luang Phor Tuad، راهب معجزه آسا

فرا لوانگ فر تواد ، یکی از معروف ترین و مورد احترام ترین راهبان در تاریخ تایلند، اولین بار زمانی توجه همگان را به خود جلب کرد که نوزاد بود! زمانی که یک مار دور او حلقه زد ولی نیشش نزد. در عوض یک مروارید از دهانش برای او انداخت و رفت. بعد از اینکه به عنوان راهب منصوب شد، با قایق به سمت آیوتایا حرکت کرد و در یک طوفان بزرگ گرفتار شد.

همراهانش که این اتفاق را تقصیر او میدانستند، راهب را به دریا انداختند و دو معجزه رخ داد: دریا آرام شد و آبهای داخل قایق تبدیل به نوشیدنی شد!

او تا ۱۲۰ سالگی زندگی کرد و در طول زندگی اش چندین معجزه دیگر انجام داد. امروزه تایلندی ها از او به عنوان یک اسطوره جادویی یاد می کنند.


کوه بانوی آرمیده

بانوی خواب آلود
بانوی خواب آلود

بر اساس افسانه ها، کوه دوی نانگ نون در شیانگ رای به خود شکل عجیبی می گیرد که بانوی خواب را دلیل آن میدانند. این بانو با مردی نامزد کرد ، او را باردار کرد و ترکش کرد. او که در انتظار شوهرش بود، از ترس اینکه گم شده باشد به دنبالش گشت. بعد از چند روز جستجو، به زمین افتاد و فهمید که او را ترک کرده است. و آنقدر گریه کرد تا مرد. روحش از بدنش جدا شد و به شکی یک کوه بزرگ در آمد که امروزه به آن کوه، دوی نانگ نون یا کوه بانوی خواب گفته می شود.


الهه برنج

الهه برنج
الهه برنج

برنج در تایلند یکی از مهمترین کالاهای صادراتی می باشد و به عنوان دومین کشور صادرکننده برنج، در آمد و شغل زیادی برای تایلند به ارمغان آورده است. مردم زیادی در تایلند هر روز الهه برنج، فوسوپ آکا را ستایش می کنند . این کار هر بار در مرحله کشت انجام می شود و فوسوپ مطمئن می شود که همه به اندازه کافی برنج دارند . ملکه سیریتیک تایلند هم این عمل را تایید می کند و این یک باور عمومی ست که زن ها باید نقش فوسوپ را در جشنواره های برنج ایفا کنند.


ناگا

ناگا
ناگا

شاید متوجه شده باشید که مجسمه های داخل معابد تایلند، شبیه مار یا اژدها ساخته شدند، اما در حقیقت آنها مار یا اژدها نیستند، ناگا هستند. ناگا موجوداتی نیمه الهی هستند که در مکتب بوداییسم و هندوییسم مورد قبول هستند و اهالی تایلند تصور می کنند این موجودات در رودخانه مکونگ زندگی می کنند. جالبتر اینکه تصور می کنند شهاب سنگ ها از طرف ناگاها از درودخانه مکونگ به آسمان پرتاب می شود .اگر برای شنا به مکونگ رفتید، مراقب باشید! البته نگران نباشید.. این موجودات روح بد را از خود دور می کنند و مثل نگهبان هستند!!


نبرد فیل نارسوان 

نبرد فیل های تایلند
نبرد فیل های تایلند

نارسوان سوار بر فیل خود با پادشاه آیوتایا در مراسم تاجگذاری ولیعهد برمه مینگیا سوا ، وارد میدان نبرد شدند. در نهایت نرسوان حریفش را کشت و  پیروزی تایلند در جنگ های بعدی را تضمین کرد. این داستان یکی از قدیمی ترین افسانه های تایلندی ست که به آن افتخار می کنند.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها