قدیمی ترین شهرهای هندی!

حتما میدانید که تمدن هند یکی از قدیمی ترین تمدنهای باستان است ولی ایا میدانستید که چندین شهر قدیمی هند حدود ۲۰۰۰ سال به طور پیوسته مسکونی بوده اند؟ با تاریخ ما همراه باشید تا قدیمی ترین شهرهای هندی! را بشناسید.

 

وارناسی (۱۲۰۰ ق.م) 

وارناسی
وارناسی

وارناسی یکی از قدیمی ترین شهرهای هند، از زمان فروپاشی عصر برنز، مرکز فعالیت های فرهنگی و مذهبی بوده است. بر اساس شواهدی که یافت شده حتی شاید قبل از آن دوره هم وجود داشته است. وارناسی قبل از سقوط امپراطوری روم در اروپا ، یک شهر رونق یافته بود.

وارناسی یکی از مقدس ترین شهرها برای هندوئیسم و جینیسم می باشد. هندوها معتقدند که مرگ در وارناسی باعث رستگاری می شود، به همین دلیل این شهر همیشه با هجوم زائران روبرو می شود. مارک تواین درباره وارناسی می گوید” این شهر از تاریخ هم قدیمی تر است، از سنت، از افسانه ها ..”


اوجائین (۷۰۰ تا ۶۰۰ ق.م)

اوجائین
اوجاین

در بخش غربی مادیا پرادش امروزی، اوجاین یکی از برجسته ترین شهرهای هند میانه بود. اسم این شهر بارها در ادبیات آن دوره بکار می رفت. این شهر سقوط و ظهور امپراطوری های متعددی را به خود دید ، از مائوریا گرفته تا آوانتیس، نانداس و گوپتاها .. همچنین یکی از شهرهای مقدس هند به شمار می رود.


راجگیر (۶۰۰ ق.م)

شهر راجگیر
شهر راجگیر

شاید درباره این شهر ندانید ولی در زمانهای باستان، راجگیر اولین پایتخت سلیله ماگادها بود. این سلسه سرانجام در امپراطوری مائوریان، یکی از بزرگترین امپراطوری های دنیا در دوران باستان ، تکامل یافت. این شهر در نزدیگی پاتنا در بیهار واقع شده است. امروزه این شهر به خاطر قله کرکس ( مکانی زیارتی و از علایق بودا ) معروف است.. همچنین غار ساپتاپارنی در اینجاست، جایی که بعد از دست یافتن بودا به نیروانا، اولین شورای بودایی برگزار شد.


پاتنا (۵۰۰ ق.م)

پاتنا
پاتنا

ریشه های باستانی پاتنا در قلب بیهار ، به ۲۵۰۰ سال قبل باز می گردد. تا پیش از این به پاتالیپوترا معروف بود. این مکان به خاطر مجاورت با مکانهایی مثل نالاندا و بودگایا ،در بین زائران مذاهب مختلف محبوب است. بودا یک دوره ویرانی و پس از آن رونق یافتن را برای این شهر باستانی پیش بینی کرده بود. مگاستن پس از بازدید از این شهر آن را “بزرگترین شهر روی زمین” معرفی کرد.


تانجاوور (۳۳۰ ق.م)

تانجاوور
تانجاوور

شهر زیبای تانجاوور که قبل ها به عنوان تانجور شناخته می شد، دارای برخی مهمترین مکان های فرهنگی هندوستان می باشد. نقاشی های سبک تانجور ( سبکی با استفاده از ورقه های طلا، تصاویر مذهبی ترسیم می کند) در شهر تانجاوور به وفور یافت می شود. امروزه این شهر یکی از میراث جهانی یونسکو به شمار می رود.

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها