تمدن امپراتوری روم

با تمدن امپراتوری روم بیشتر اشنا شوید

امپراتوری روم در حال حاضر بیشتر منطقه اروپای غربی در نظر گرفته می شود. این امپراتوری توسط ارتش روم فتح شد و شیوه زندگی مخصوصی توسط آنان در این منطقه رواج یافت. کشورهای اصلی فتح شده عبارت اند از انگلستان و ولز(منطقه بریتانیا) ، اسپانیا ، فرانسه (منطقه گالیم یا گالیا)، یونان، خاورمیانه (منطقه یهودا) و منطقه ساحلی شمال آفریقا.

در حالی که روم احتمالا بزرگترین امپراتوری تاریخ به شمار می آید، شما فقط می توانید بخش کوچکی از از ترس و وحشت این تمدن را تصور کنید. مجرمان، بردگان و دیگر زندانیان مجبور بودند برای رهایی خود با یکدیگر در جنگهای گلادیاتوری درگیر شوند. مسیحیان در سال ۶۴ میلادی ابتدا و به طرز وحشیانه ای تحت آزار و اذیت این تمدن ستمگر قرار گرفتند.

در آن زمان رهبری امپراتوری به عهده نرون، یکی از منفورترین پادشاهان در طول تاریخ بود. بعضی از مسیحی ها توسط سگها تکه تکه شدند، بعضی دیگر به عنوان مشعل های انسانی سوزانده شدند. حتی بعضی کشاورزان از گرگها برای جلوگیری از هجوم دشمنان به گاوهای خود استفاده می کردند.

 

در ابتدا این تمدن در پوشش پادشاهان الهی به سرزمین روم حکومت کردند. سپس قبل از تبدیل شدن به یک امپراتوری، یک جمهوری را پدید آوردند (شاید بزرگترین جمهوری دوره خود) و در نهایت به بزرگترین امپراطوری در تمام طول تاریخ تبدیل شدند که این اتفاق یکی از رویدادهای ماندگار تاریخ است. امپراتوری روم و یا رم باستان، همراه با یک نظام عالی و نظام اداری، یکی از طولانی ترین تمدن های طول تاریخ است. حکومت روم باستان از زمان تأسیس تا سقوط امپراتوری بیزانس، ۲،۲۱۴ سال به طول انجامید!

منبع سایت برترینها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها