بمباران توکیو

بمباران توکیو به کشته شدن حدود ۱۰۰.۰۰۰ نفر از ساکنان این شهر منتهی شد

درباره بمباران توکیو بیشتر بدانید

 

از مشارکت ژاپن در جنگ جهانی دوم، همگان بیشتر از هر چیزی به یاد بمباران اتمی شهر‌های این کشور توسط نیروی هوایی ایالات متحده می‌افتند. اما پیش از این فاجعه، فاجعه دیگری نیز برای ژاپنی‌ها رخ داد که در طول تاریخ نادیده گرفته شده است.

در مارس ۱۹۴۵، نیروی هوایی ایالات متحده شروع به بمباران توکیو کرد چنان که در مدت کوتاهی این شهر به تلی از خاکستر و ویرانی تبدیل شده بود. اگر چه بمباران شهر‌ها در دوران جنگ جهانی دوم معمول بود، اما این مورد تفاوت‌های فاحشی با دیگر اتفاقات مشابه داشت. وسعت فضایی که در این عملیات‌ها بمباران شد بسیار وسیع بود، حدود ۱۵ مایل مربع، و در کل ۷۰۰.۰۰۰ بمب روی این شهر انداخته شد.

بیشتر این بمب‌ها از نوع M-۶۹ بود که در واقع یک محفظه پر از بنزین تقویت شده با ناپالم به شمار می‌رفت. ناپالم هنگام سوختن گرمای بیشتری ایجاد کرده و خاموش کردن آن دشوارتر بود و هر بمب M-۶۹ آتشی روغنی را چند صد متر در هر طرف محل برخورد پراکنده می‌کرد و با برخورد با هر سطحی آن را به آتش می‌کشید. تعداد تلفات این بمباران‌ها نزدیک به ۱۰۰.۰۰۰ نفر بود که با تعداد تلفات ناشی از بمباران اتمی این کشور که مدتی بعد صورت گرفت برابری می‌کرد.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها