مهم‌ترین رویدادهای تاریخی بیست‌وهفتم دی

 

مهم‌ترین رویدادهای تاریخی بیست‌وهفتم دی

وزرات امور خارجه طی اعلامیه‌ای به عمال دولت سعودی عربستان به مناسبت گردن‌زدن یکی از حجاج ایرانی به نام ابوطالب یزدی شدیداً اعتراض نمود.

به گزارش ایسنا، مهم‌ترین رویدادهای بیست‌وهفتم دی را در ادامه به نقل از پایگاه «موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران» می‌خوانید.

رویدادهای بیست‌وهفتم دی

سال ۱۲۹۶

مستوفی‌الممالک کابینه خود را معرفی کرد:

مستوفی‌الممالک، رئیس‌الوزراء و وزیر داخله، مشیرالدوله، وزیر جنگ، مؤتمن‌الملک، وزیر علوم و اوقاف، مخبرالسلطنه، وزیر عدلیه، مخبرالملک، وزیر مالیه، مشاورالممالک، وزیر امور خارجه، جعفرقلی سرداراسعد، وزیر پست و تلگراف، میرزاحسین‌خان‌ معین‌الوزاره، وزیر فوائد عامه. (معین‌الوزاره قبل از وزارت ریاست دفتر وزارت خارجه را بر عهده داشت.)

سال ۱۳۰۱

بعدازظهر امروز سان قشون در میدان مشق انجام گرفت. سلطان احمدشاه و محمدحسن میرزا ولیعهد در حالی که لباس نظامی بر تن کرده بودند، از قشون سان و رژه گرفتند.

سال ۱۳۰۹

برای انتخاب هیات‌رئیسه دائمی جلسه مجلس تشکیل شد و در نتیجه اخذ رأی آقای حسین دادگر به ریاست و آقایان طباطبائی دیبا و شاهزاده افسر به نیابت انتخاب شدند.

سال ۱۳۱۴

علی منصور وزیر طرق و شوارع از کار برکنار گردید.

سال ۱۳۲۲

وزرات امور خارجه طی اعلامیه‌ای به عمال دولت سعودی عربستان به مناسبت گردن‌زدن یکی از حجاج ایرانی به نام ابوطالب یزدی شدیداً اعتراض نمود. مأمورین عربستان یک جوان ۲۲ ساله ایرانی را که هنگام مناسک حج دچار بیماری شده بود، گردن زدند. وهابی‌ها غیر از آن جنایت مرتکب جنایات دیگری نسبت به ایران شده بودند. به مناسبت این واقعه روابط سیاسی خود را ایران با عربستان قطع نمود و تا سالیان دراز اجازه زیارت بیت‌الله‌الحرام به کسی داده نمی‌شد.

سال ۱۳۲۳

دکتر میلسپو، رئیس کل دارایی، به‌واسطه این که دولت با برکناری آقای ابوالحسن ابتهاج از ریاست بانک ملی موافقت نکرده است، استعفا داد. این استعفا مورد موافقت قرار گرفت و هیاتی مأمور تحویل کارهای وی شدند.

سال ۱۳۲۸

دادگاه نظامی دکتر مظفر بقائی را به اتهام اهانت به ارتش به یک سال زندان محکوم ساخت.

منبع ایسنا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها