رازهایی درباره مغول ها که شما را شگفت زده می کند!

میتوان به مغول ها لقب ابرقدرت ها را داد. اما آیا این مردم عشایری تمامی موفقیت های خود میادین جنگ قرون وسطی، آسیا و اروپا را به خشونت و وحشیگری خود مدیون بودند؟ مورخان و محققان مدرن بر این باورند که مغول ها را نمیتوان تنها در دسته “بربرها” طبقه بندی کرد. شواهد، منابع و مطالعات آنها ثابت می کند که مغول ها به خاطر نظم ذاتی و تاکتیک های بی نظیر، استراتژیست های ماهری بودند. رازهایی درباره مغول ها که شما را شگفت زده می کند! با ما همراه باشید.

 

۱.آموزش اسب سواری به مغول ها در سن سه سالگی! 

حقایق شگفت انگیز درباره مغول ها

وظیفه مادران بود تا در آستانه سن سه سالگی به کودکان اسب سواری آموزش دهند. یکی از تمرین ها مقدماتی ان بود که کودک را به پشت اسب می بستند، تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنند. بعد از یک یا دو سال، به کودک مغول تیر و کمان داده می شد و زندگی خود را به عنوان یک شکارچی و یا جنگجو شروع می کرد. درواقع از کودک مغول در سن پایین انتظار می رفت تا در مبارزات نظامی شرکت کند.


۲.توان جنگجوی مغول برای زندگی بدون غذا به مدت چند روز!

حقایق جالب درباره مغول ها

با توجه به تمرینات سختی که به مغول ها داده میشد، انها قادر بودند چندین روز بدون جیره غذایی دوام بیاورند. جیره غذایی نظامیان مغول شامل شیر خشک (که با آب مخلوط میشد و مینوشیدند)، گوشت کوبیده و کومیس ( یک نوع نوشیدنی) می شد. ولی وقتی جیره غذایی آنها تمام میشد، ابایی از خوردن غذاهای عجیب مثل سگ، گرگ و موش نداشتند.

جیووانی دا پیان دل کارپینی از خاندان فرانسیسکان که برای ماموریتی نزد امپراطور مغول آمده بود، گاهی ادم خواری هم میکردند. انها مجبور بودند یکی از ده سرباز را برای خوردن بکشند. مارکوپولو هم ادعا کرده مغول ها از خون اسب هایشان هم تغذیه می کردند!


۳.حمل دو نوع کمان در میدان جنگ توسط مغول ها!

حقایق شگفت انگیز درباره مغول ها

تعجبی ندارد که سلح اصلی جنگجویان مغول تیر و کمان ترکیبی بود. کارپینی مدعی شد که مغول ها دو نوع کمان داشتند که نوع سبک تر را برای مسافت های طولانی تر و سنگین تر را برای حملات نزدیک تر استفاده می کردند. به این منظور سر تیر ها با روش خاصی تولید میشد، حرارت میدید و داخل آب سرد فرو برده می شد. این باعث میشد دربرابر دشمانان زره پوش خود مثل خوارزمیان و روس ها موفق تر باشند.


۴.مهارت مغول ها در جنگ های روانی و فعالیت های جاسوسی!

حقایق شگفت انگیز درباره مغول ها

برای یک نیرو مغول، جنگ قبل از ورود به میدان آغاز می شد. در این راستا، فرمانده مغول برنامه های دقیق درباره چگونگی نفوذ به قلمرو دشمن میچید و اطلاعات اولیه در مورد سیستم دفاعی ، جاده ها، زمین های زراعی و منابع آب آنها جمع آوری می کرد. آنها با پخش شایعاتی مردم محلی را به سمت خود می کشاندند. جاسوس های خود را بین مردم فقیر و تنگدست می فرستادند و ذهن آنها را خراب می کردند.تنها جایی که مغول از دشمن خود جدا می ایستاد، در میدان جنگ عملی بود.


۵.نبودن کلمه “سرباز” در زبان مغول!

رازهایی درباره مغول ها

دانشمندان نتوانسته اند کلمه ای معادل کلمه “سرباز” را در زبان مغول پیدا کنند. یک دلیل منطقی برای آن وجود دارد و این است که کل جامعه مغول برای درگیری و مبارزه پرورش داده می شدند. در واقع هر عضو قبیله بخشی از ارتش در نظر گرفته می شد و کل جامع یک ماشین جنگی دسته جمعی بود.

منبع ikhmongol
عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
ساسان

حمله مغول به ایران و چین و غیره بزرگترین دروغ تاریخ است

Unknown

حمله مغول به ایران رو همه ی مورخا قبول دارن اونوقت تو اومدی میگی دروغه! اگه حمله مغول به ایران درست نباشه پس گنبد سلطانیه رو کی ساخته؟ این همه کش دادن نداره قبول کنید که مغول ها از من و تو قویتر بودن کمان کامپوزیت مغول ها که از چوب و شاخ گاو ساخته میشه برد موثرش چهارصد متره مغولها روی اسب تیراندازی میکنن زرهشون رو قبل از چنگیز خان با پوست اسب میساختن اما چنگیز خان اونها رو به زره آهنی مجهز کرد نوعی تیر داشتن که سرش سوراخه و موقع پرتاب کردن سوت میکشه و ازش برای… مطالعه بیشتر »