۹ تا از بهترین سازمان های جاسوسی تاریخ + عکس

هر چقدر یک کشور بزرگتر و قویتر باشد نیازمند این است که سازمان قوی تر و بهتری کشور را اداره کنند؛ به ویژه سازمان های جاسوسی و اطلاعات. این سازمان های جاسوسی، همه چیز را چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور رصد می کنند و همکاری نزدیکی هم با ارتش همان کشور و دولت و پلیس دارند تا به این شکل بتوانند امنیت ملی را تامین کنند. وقتی هم که از جاسوس حرف می زنیم ممکن است یک سری سریع به یاد فیلم های جیمز باند و خوشگذرانی های او بیفتند، اما خب در دنیای واقعی جاسوسی خیلی متفاوت و سخت است و این سازمان ها باید به سختی تلاش کنند و لیاقتشان را به کشورشان ثابت کنند. در این پست قصد داریم تا بفهمیم که بهترین سازمان های جاسوسی دنیا در چه کشورهایی هستند و اسم و عملکردشان به چه شکل است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

 

۱. MSS – وزارت امنیت کشور چین

وزارت امنیت کشور چین

این وزارت در سال ۱۹۸۳ به وجود آمد. این سازمان با موفقیت، عملیات هایی را بر ضد تروریست را در تایوان، ماکائو و هنگ کنگ انجام دادند و شهرت خودشان را از آن به بعد به دست آوردند و به آماده باش همیشگی مشهور هستند.

 

۲. RAW – بال تحقیق و آنالیز در هندوستان

بال تحقیق و آنالیز در هندوستان

محل این سازمان در دهلی نو قرار دارد. این سازمان در سال ۱۹۶۸ و به عنوان نخستین سازمان اطلاعاتی هندوستان در بازه زمانی بین دو جنگ هند و چین و جنگ بین هند و پاکستان به وجود آمد.

RAW مسئول نظارت بر سیاست، اقتصاد و پیشرفت های علمی داخل کشور است و در راس همه آنها، نقش اساسی را در بخش ضد تروریست برعهده دارد. جالب است بدانید که این سازمان حتی یک قهرمان هم دارد.

ravindra kaushik

ravindra kaushik

ravindra kaushik که با نام مستعار ببر سیاه شناخته می شود. او یک بازیگر تئاتر بود که تبدیل به یک مامور RAW شد. او به پاکستان رفت و در سال ۱۹۷۵ مسلمان شد و بعد مدرک قانون خودش را در پاکستان گرفت؛ اما خب همه اینها پوشش بود و او داشت برای هندوستان جاسوسی می کرد. او اطلاعات زیادی را از پاکستان به هندوستان می فرستاد و در نهایت در پاکستان دستگیر و زندانی شد. گفته می شود که ببر سیاه در زندان پاکستان از بین رفت ولی برای هندی ها تبدیل به یک قهرمان ملی شد.

 

۳. DGSE – مدیریت امنیت عمومی در فرانسه

مدیریت امنیت عمومی در فرانسه

این سازمان به صورت رسمی در سال ۱۹۸۲ در پاریس تاسیس شده و سالیانه حداقل ۷۳۰ میلیون بودجه را از دولت فرانسه دریافت می کند. باید بدانید که این سازمان قبل از تاسیس رسمی خودش هم فعالیت زیادی داشته و ثابت کرده که لیاقت این مقدار هزینه را دارد و آنهم با کشف شبکه جاسوسی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۸۰ و معرفی آن به متحدان خودشان. و البته باید بدانید که این شبکه جاسوسی اتحاد جماهیر شوروی یکی از بزرگترین حلقه های جاسوسی در آن زمان بود.

 

۴. BND – سرویس اطلاعاتی فدرال در آلمان

سرویس اطلاعاتی فدرال در آلمان

این سازمان در سال ۱۹۵۶ تاسیس شد و سالیانه ۸۳۲ میلیون دلار از دولت آلمان، بودجه دریافت می کند. گفته می شود که اولویت این سازمان، مبارزه با تروریسم است و از ایالت هایی با پتانسیل تروریسم، اطلاعات جمع آوری می کند. سلاح های کشتار جمعی، جا به جایی های غیرقانونی، پولشویی و مهاجرت غیرقانونی، زمینه های دیگری هستند که این سازمان در آنها فعالیت می کند.

یک داستان جالب هم در مورد دو مامور این سازمانِ اطلاعاتی است که طی آن، این دو مامور به طور کاملا شانسی، اطلاعاتی را درباره نقشه صدام حسین درباره نحوه دفاع از بغداد قبل از حمله آمریکا به دست آوردند. این سازمان جاسوسی آلمانی هم یک ماه قبل از حمله آمریکا به عراق، این اطلاعات را به ارتش آمریکا داد و به آنها کمک کرد تا راحت تر بغداد را تصرف کنند.

 

۵. MOSSAD – سازمان اطلاعات و ماموریت های ویژه اسرائیل

سازمان اطلاعات و ماموریت های ویژه اسرائیل

از سازمان موساد می توان به عنوان یکی از بهترین سازمان های جاسوسی جهان نام برد. برای کشورهایی مانند اسرائیل با درگیری های پی در پی و تمام نشدنی، وجود سازمان اطلاعات و جاسوسی بسیار مهم و حیاتی است. این سازمان در سال ۱۹۴۹ تشکیل شد تا با تهدید موجود در برابر خودشان مقابله کند. این سازمان یکی از شجاع ترین سازمان های جاسوسی در جهان است و یکی از عملیات مشهور آنها، عملیاتی بود که در سال ۱۹۶۰ انجام گرفت و در طی آن، آدولف آیشمن نازیِ فراری که مسئول کشتار دسته جمعی در جنگ جهانی دوم بود را دستگیر کردند.

آدولف آیشمن

او که به آرژانتین فرار کرده بود، توسط ماموران موساد شناسایی، دستگیر و به اسرائیل برده شده و در آنجا محاکمه و در نهایت اعدام شد.

بعضی ها موساد را بزرگترین سرویس جاسوسی در جهان می دانند اما در مقایسه با سازمان های دیگر، تا رتبه پنجم بیشتر بالا نمی آید.

 

۶. FSB – اداره امنیت دولت فدرال روسیه

اداره امنیت دولت فدرال روسیه

مقر این سازمان در مرکز مسکو است و شهرت این سازمان به دلیل عکس العمل های ضد تروریستی اش در داخل و خارج از روسیه است. گفته می شود که این سازمان، جاسوس های زیادی را در سراسر جهان دارد و چون خبر زیادی از تروریسم از داخل روسیه بیرون نمی آید، می شود مطمئن بود که چه داخل این کشور و چه مرزهای این کشور، امن نگه داشته می شود.

 

۷. ISI – سرویس داخلی اطلاعات پاکستان

سرویس داخلی اطلاعات پاکستان

به دلیل عملیات های جسورانه و ایستادن در مقابل تهدیدهای تروریستی علیه کشورشان، ISI پاکستان یکی از بهترین سرویس های اطلاعاتی در جهان است. این سازمان که توسط یک ژنرال ارتش بریتانیا که اصالتی استرالیایی داشت و از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۹ در پاکستان خدمت می کرد به وجود آمد.

در سال ۱۹۸۰، ISI جلوی یک نقشه ترور و کودتا را گرفت که طی آن نقشه قرار بود تا ژنرال محمد ضیاء الحق که در آن زمان رئیس جمهور پاکستان بود را در یک رژه ملی ترور کنند. این یک کودتا بالقوه خونین بود که قرار بود تا رئیس جمهور از بین برود و جای دولت او را یک دولت تند رو اسلامی بگیرد. اما خب ISI یک روز قبل از رژه وارد عمل شد و عاملان این نقشه را دستگیر کرد.

 

۸. CIA – سازمان مرکزی اطلاعات ایالات متحده آمریکا

سازمان مرکزی اطلاعات ایالات متحده آمریکا

این سازمان که در سال ۱۹۴۷ شکل گرفت، یکی از بزرگترین سازمان های جاسوسی در جهان است و در بین سازمان های اطلاعاتی، بیشترین بودجه را دریافت می کند. آنها ۱۲.۸ بیلیون دلار، بودجه سالانه دارند و تعداد زیادی جاسوس در سراسر جهان به صورت فعال برای آنها فعالیت می کند. گفته می شود چیزی حدود ۲۱ هزار مامور در سراسر جهان برای CIA کار می کنند و این رقم، CIA را تبدیل به بزرگترین سازمان در آمریکا تبدیل می کند.

جالب است بدانید که از سال ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۳، CIA دو عملیات با نام های بلو برد و Mk-Ultra را داشت. طی این عملیات ها، آزمایش های کنترل ذهن بر روی افراد انجام می شد. خاطره های جعلی و هویت های جدید به افراد مورد آزمایش داده می شد و سعی و تلاش CIA این بود که انسان ها را هر جوری که خودشان می خواهند کنترل کنند.

 

۱. MI6 – ارتش اطلاعات بخش ششم از بریتانیا

ارتش اطلاعات بخش ششم از بریتانیا

و در نهایت می رسیم به بهترین سازمان های جاسوسی حال حاضر در سراسر دنیا. این سازمان که حتی وجود خودش را تا سال ۱۹۹۴ از مردم پنهان کرده بود، بیشتر از ۲.۶ بیلیون دلار پوند بودجه سالانه دریافت می کند و با هر گونه تهدید احتمالی علیه کشور می کند.

بریتانیایی ها از قدیم در جاسوسی فوق العاده خوب عمل می کردند. آنها رد جاسوس های دشمن را در دو جنگ جهانی زدند و می شود گفت که قدیمی ترین ها و حرفه ای ترین ها در جاسوسی هستند.

باید بدانید سازمان کدشکنی که زیر نظر MI6 فعالیت می کرد، کدی را در جنگ جهانی دوم شکست که جنگ را یک سال کوتاه تر کرد. اگرچه CIA آمریکا خیلی بزرگ و بودجه زیادی دارد، اما تجربه و کارکشتگی MI6 باعث شده تا بهترین سازمان جاسوسی در جهان شود و باید بدانید که حتی MI6 مهارت های خودش را هم به برخی از سازمان های اطلاعاتی جهان آموزش می دهد.

منبع تاپ تن
عضویت
اطلاع از
guest

6 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
سینا

این اسامی که تو مقاله گفتید هر کدوم غولی هستن با بودجه ها و امکانات بسیار بالا قطعأ اینا به ضرر همدیگه اروپا و امریکا کار نمیکنن پس صد در صد شک ندارم اینا خیلی کارای هولناک کردن و میخواستن بکنن ضد ایران که سازمان های امنیتی ایران اینا رو ناکام گذاشته جز چنتا ترور که اجراکنندشون از ایران بودن بخاطر دلار، پس باید اسم سازمان‌های امنیتی ایران اول نوشته بشه که با تک تک اینا شاخ به شاخه با این مقاله فهمیدم قدرت ایران خیلی بالاست با بودجه ناچیز انصافأ

۳۴۶۷۷

سازمان های اطلاعاتی اونها بخاطر علمی بودنشون قوی اند و افراد با استعداد و باهوش رو بکارگیری می‌کنند نه مثل مال ما که اگه ریش نداشتی مردودی
۳۴۶۷۷

123456

مطمئنی سازمان های ایران با این شاخصه هایی که گفتی میتونن جلوی این غول ها بایستند؟
در عمل چیز دیگه ای ثابت شده از سازمان های اطلاعاتی ایران با توجه به حجم تهدید هایی که علیه ایران هست

آخرین ویراییش 3 ماه قبل توسط 123456
ایلیا از روسیه

فقط فقط
بهترین سازمان اطلاعاتی دنیا که جلو همه اینها وایسده

((( سربازان گمنام امام زمان)))

مرتضی

نظر اون دوستی که گفته بود همه ریش باید داشته باشن خیلی جالب و مضحک بود این بابا انگار تو باغ نیست. فکر کرده برای بسیج سر کوچه شون قراره فرم پر کنه .اخه نامرد ریش دیگه چه سوژه ای بود .یکدفعه میگفتی آخوند باید باشه خیال خودتو راحت میکردی. یکی از شاخصه های اولیه در مامورین اطلاعاتی اینه که به راحتی شناسای نشن بعد شما میگی ریششششش .در ضمن تمام این سرویس های که نام بردید واسه خودشون غولی هستن حالا ببین سرویس که با اینا درگیره و هر لحظه در چالش هست با این قدرتهای اطلاعاتی اون چه… مطالعه بیشتر »

Sadegh
امتیاز :
     

موندم از این خودتحقیری کردن چی عایدتون میشه؟؟؟