گنج‌های گمشده هیتلر

ماجرای گنج‌های گمشده هیتلر چه بود؟

گنج‌های گمشده هیتلر

 

به تازگی صد‌ها شیء و سند محرمانه متعلق به نازی‌های آلمان در پشت دیوار ساختمانی در این کشور که در سیل ماه گذشته میلادی آسیب دیده بود، کشف شد.

گنج‌های گمشده هیتلر کشف شد

با وجود گذشت چند دهه از پایان جنگ جهانی دوم، جویندگان گنج هنوز در جست و جوی محل اختفای گنج‌های به جا مانده از ارتش نازی و هیتلر در نقاط مختلف اروپا هستند البته گنج‌هایی تاکنون کشف شده و عده زیادی معتقدند هنوز گنجینه بزرگی از گنج‌های ارتش نازی پیدا نشده و در جست و جوی آن هستند. با این حال روز گذشته خبری در خصوص پیدا شدن صد‌ها شیء و سند محرمانه متعلق به نازی‌های آلمان از جمله پرتره‌ای از چهره آدولف هیتلر در پشت دیوار ساختمانی در این کشور که در سیل ماه گذشته میلادی آسیب دیده بود، منتشر شد که بازتاب زیادی یافت و جویندگان گنج را بیش از پیش به پیدا کردن گنج‌های باقی مانده از دوران هیتلر ترغیب کرد. امروز در این گزارش در کنار پرداختن به گنج‌های پیدا شده از ارتش نازی از گنج‌هایی که برخی معتقدند هنوز پیدا نشده نوشته ایم و به این موضوع پرداخته ایم که این گنج‌ها از کجا به دست آمده بودند.

این گنجینه بزرگ از کجا آمده؟

 

در اواخر دهه ۳۰ میلادی ذخیره ارزی نازی‌ها بسیار کم شد، نازی‌ها برای جبران کمبود ارز و طلا، به تاراج دارایی‌های اتریش، بخش‌های اشغال شده چکسلواکی و دانتزینگ روی آوردند. باور رایج این است که این سه منبع، ذخیره طلای آلمان را تا سال ۱۹۳۹ به ارزش ۷۱ میلیون دلار رساند. البته پایگاه مکاتبات خزانه داری انگلستان نوشته، نازی‌ها از دولت‌های خارجی بیش از ۵۵۰ میلیون دلار طلا اخاذی کردند که ۲۲۳ میلیون دلار آن از دولت بلژیک و ۱۹۳ میلیون دلار آن از دولت هلند بود. در کنار این مبالغ باید طلا‌ها و دیگر وسایل دزدیده شده از شهروندان و شرکت‌های خصوصی کشور‌های اشغال شده را اضافه کرد. تصاویری از جعبه‌های کشف شده که پر از حلقه‌های ازدواج مردان و زنان بودند در فضای مجازی قابل مشاهده است به جز این ساعت‌های جیبی، جعبه سیگار، جواهرات و دندان‌های طلای مردم هم توسط نازی‌ها به سرقت می‌رفت. بقیه اموال قربانیان مانند خانه‌های آن ها، نقاشی‌ها و آثار هنری، سهام بانکی و دیگر موارد مشابه قبل از رفتن آن‌ها به اردوگاه‌ها ضبط و نگهداری می‌شد.


سیلی که گنجینه را رو کرد

 

سیل اخیر در آلمان باعث شد یکی از گنجینه‌های نازی‌ها رو شود و در رویدادی اتفاقی، صد‌ها شیء و سند محرمانه متعلق به نازی‌های آلمان از جمله پرتره‌ای از چهره آدولف هیتلر در پشت دیوار ساختمانی در این کشور که در سیل ماه گذشته میلادی آسیب دیده بود، کشف شد. دیلی میل در این باره نوشته یک معلم تاریخ که در حال تمیز کردن خانه عمه خود در غرب شهر «هاگن» آلمان بود، این اشیای مخفی شده را در پشت دیواری پیدا می‌کند. این ساختمان قبلا مقر محلی سابق «سازمان رفاه ملی ناسیونال سوسیالیستی» در آلمان نازی بود.

گنج‌های گمشده هیتلر کشف شد


گنجینه‌ای در لهستان

 

سال ۲۰۱۶ میلادی هم جست و جو گران گنج توانستند ۴۸ جعبه طلای پنهان هیتلر به ارزش نزدیک به نیم میلیارد پوند را در کاخ لهستان که توسط نیرو‌های نازی در آن جا پنهان شده بود، کشف کنند. این تیم، کاوش باستان شناسی خود را در کاخ متعلق به قرن ۱۸ در روستای مینکوفسکی در جنوب لهستان آغاز کردند و توانستند ۱۰ تن طلا و سایر ثروت‌ها را در این کاخ کشف کنند. گفته می‌شود این گنجینه در اواخر جنگ جهانی دوم به دستور هیتلر، برای تأمین بودجه ارتش رایش چهارم به سرقت رفت. تصور می‌شود که این صندوق از جواهرات و اموال نخبگان آلمان که در این منطقه زندگی می‌کردند و برای جلوگیری از ربوده شدن آن‌ها توسط ارتش سرخ روسیه به نازی‌ها داده بودند، پر شده است.

گنج‌های گمشده هیتلر کشف شد


گنجینه نازی‌ها در آرژانتین

 

یکی دیگر از گنجینه‌های نازی‌ها سال ۲۰۱۷ در آرژانتین کشف شد. بنا به گزارش یورونیوز، پلیس در سال ۲۰۱۷ در بوینس آیرس مجموعه قابل توجهی از اشیا و متعلقات اعضای حزب نازی آلمان را کشف کرد که شماری از این اشیا به هیتلر تعلق داشت. بسیاری از مقامات حزب نازی پس از سقوط حکومت رایش سوم در آلمان به بوینس آیرس گریختند و این شهر به سرپناهی برای آنان بدل شد. در مجموعه کشف شده در کنار همه جواهرات، اسلحه و … یک نگاتیو عکس وجود دارد که در آن هیتلر ذره‌بینی را در دست گرفته و این ذره بین هم در میان اشیای کشف شده موجود است و مورخان اصالت آن را تایید کرده اند.

گنج‌های گمشده هیتلر کشف شد


مخفیگاه سری گنج‌های هیتلر

 

بعد از ورود آمریکایی‌ها به خاک آلمان در مارس ۱۹۴۵ با افشای دو زن فرانسوی از محل ذخایر طلای هیتلر، آمریکایی‌ها توانستند وارد معدنی شوند که در آن بیش از ۲۵۰ میلیون دلار طلا وجود داشت. البته رسیدن به این معدن باعث کشته شدن دو هزار نفر شد و آلمانی‌ها به شدت از آن مراقبت می‌کردند، با این حال اتاقی حدودا ۲۵ در ۵۰ متر با ارتفاع ۴ متر کشف شد که در آن بخش بزرگی از ثروت آلمان نازی را در خود جای داده بود. در این اتاق ۸،۱۹۸ شمش طلا کشف شد.

گنج‌های گمشده هیتلر کشف شد


گنج گمشده نازی‌های آلمان

 

با این حال هنوز برخی معتقدند که مقدار قابل توجهی از گنج هیتلر و حزب نازی پیدا نشده و گفته می‌شود این گنج گمشده محدود به سکه و طلا نیست و سلاح‌های فوق سری و بسیار مرموزی را که در اختیار حزب نازی بوده هم شامل می‌شود. شاید به همین دلیل است که بسیاری از کشف شدن آن‌ها واهمه دارند.

منبع bartarinha
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها