۴ فرزند احمد شاه قاجار در یک قاب + عکس

فرزندان زیبای قاجار (فرزندان احمد شاه قاجار)
فرزندان زیبای قاجار (فرزندان احمد شاه قاجار)

احمدشاه قاجار هفتمین و آخرین شاه ایران از دودمان قاجار، پسر و جانشین محمدعلی‌شاه بود که در ۲۵ تیر ۱۲۸۸ به جکومت رسید و به مدت ۱۶ سال شاه ایران بود.

 احمد شاه قاجار
احمدشاه قاجار

احمدشاه در سن ۱۷ سالگی (یک سال پیش از تاج‌گذاری) با «بدرالملوک والا» دختر ظهیرالسلطان والا (نوادهٔ عباس‌میرزا)، ازدواج کرد. این ازدواج توسط مادر احمدشاه به وقوع پیوست. بدرالملوک در آن زمان ۱۲ سال داشت و در تنها مدرسهٔ دخترانهٔ تهران درس می‌خواند. مراسم عقد با تشریفاتی مفصل برگزار شد و حاصل این ازدواج دختر بزرگ احمدشاه، ایراندخت بود.

احمدشاه قاجار

احمدشاه ۴ بار دیگر نیز ازدواج کرد و به‌جز لیدا جهانبانی که از وی صاحب فرزندی نشد، صاحب ۳ دختر به نام‌های «مریم‌دخت» (از دل‌آرام) (۱۹۱۵–۲۰۰۵)، «ایراندخت» (۱۹۱۶–۱۹۸۴) از بدرالملوک، «همایون‌دخت» (از خانم‌خانما معزی) (۱۹۱۷–۲۰۱۱) و یک پسر به نام فریدون میرزا (از فاطمه) (۱۹۲۲–۱۹۷۵) شد.

منبع دلگرم
عضویت
اطلاع از
guest

3 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
ناشناس

این سیاه سوخته ها کجاشون خوشگله ، اگه اینا خوشگل بودن که فتحعلیشاه به خاطر یه زن روس نصف مملکت رو به باد نمی داد .

کسرا

تصویر سیاه و سفیده اینا خیلی هم خوشگل هستن

ممول

تو هم مثل اینکه افکارت زمان همون فتحعلی شاه مونده. پاش برسه خودت ناموستو واسه چیزهای بی ارزش تر هم میدی. از مدل صحبت کردنت هم معلومه مردی. یه مدت مردهای با غیرت نماد ایران و ایرانی بودن. تو چی هستی که رنگ پوست و موی چند تا بنده خدا که از قضا هموطنت بودن رو مسخره میکنی و مشکلات غریزیت چشم و گوشت رو کور کردن؟