ماجرای عشق ناصرالدین شاه به دختر روستایی

در روستای امامه و پس از گذشت دو قرن، همچنان ماجرای عشق ناصرالدین شاه قاجار به انیس‌الدوله شنیده می شود؛ عشقی که رد پای آن به همین روستا می‌رسد و دختری که خیلی زود سر از ارگ ناصری درآورد.

ناصرالدین شاه امامه را دوست داشت و چون ویلایی در آن روستا نساخته بود، تابستان‌­ها چند هفته­‌ای در آن اردو می­زد و به تفرج در روستا و لذت بردن از آب و هوای مساعدش می­‌گذراند.

در یکی از این سفرها، دختری را می­بیند و به او دل می بندد. یک ماه بعد از بازگشت به تهران دستور می‌­دهد او را به کاخ بیاورند و لقب «انیس الدوله» را به او می­ دهد.

انیس الدوله

انیس الدوله معشوق ناصرالدین شاه که بود؟

انیس الدوله دختری یتیم بود و به همراه عمو و دو برادر خود زندگی می­کرد. ورود یکی از اهالی روستا به کاخ شاه اتفاق‌­های زیادی برای این روستا رقم زد. از آبادی بیشتر روستا و ساخته شدن جاده گرفته تا معافیت پسران روستا از خدمت نظام.

بعدها وقتی انتخاب نام خانوادگی برای اهالی روستا اجباری شد، خاندان انیس الدوله نام خانوادگی «انیسی» را برای خود انتخاب کردند. در حال حاضر انیسی یکی از طایفه­‌های نام آشنای روستای امامه به شمار می‌­رود.

کیایی، بابایی، علی عسکری و درزی از طایفه­‌های نام آشنای دیگر در این روستا هستند. کوچه «سید حسن رزاز» جایی است که خانه مادری پهلوان حسن رزاز را در دل خود جای داده است. خانه متروکه­‌ای که میزبان باد و باران زمستان روستا است.

ماجرای عشق ناصرالدین شاه به دختر روستایی

منبع فانیگما
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
شهروند

لعنت بر همشون ، مرگ بر آخریش ک متاسفانه هنوز در قید حیات هس