ماجرای کلاهبردار بزرگ تاریخ ایران

مهدی بلیغ در شهرستان شهریار به دنیا امد، سواد نداشت، اما به زبان عربی و انگلیسی مسلط بود. در ابتدای جوانی به خلاف کشیده شد و سرقت می‌کرد. در میانه دهه سی با کلاهبردار ایتالیایی آشنا شد و با هم چند کلاهبرداری بزرگ انجام دادند و بعد از مدتی از او جدا شد.

ماجرای کاخ دادگستری و فروختن آن

برای اجرایی کردن کلاهبرداری تاریخی خود به سراغ اتاقدار وزیر وقت دادگستری رفت و دفتر کار وزیر را برای ساعتی اجرا کرد.

 

بلیغ در ادامه ۲۰۰ جفت دمپایی پلاستیکی را در مقابل اتاق‌های کاخ دادگستری قرار داد تا مکان اداری به شکل مسکونی جلوه کند.

 

آمریکایی‌ها سر وقت آمدند و بلیغ تمامی ساختمان را به آن‌ها نشان داد و به بهانه بودن مسافران در اتاق ها، و با نشان دادن دمپایی‌ها جلوی در‌های مختلف، آن‌ها را از ورود به اتاق‌ها منصرف می‌کرد.

 

این گونه شد که آمریکایی‌ها ساختمان را پسندیدند و همان روز ۵۰۰ هزار تومان به وی پرداخت کردند تا بعد از انجام مراحل قانونی، ۱۰ روز دیگر ساختمان را تحویل بگیرند.

 

خریداران زمانی فهمیدند چه کلاهی بر سرشان رفته است که بلیغ ایران را به مقصد مصر ترک کرده بود.

 

بلیغ پس از چندی که مطمن شده بود، کسی به دنبالش نیست، به ایران بازگشت.

بعد از این سرقت بود که بلیغ، آرسن لوپن ایرانی لقب گرفت

کلاهبرداری در زندان با فروش تلویزیون

شاید بتوان گفت کلاهبرداری در داخل زندان که امروز جرمی مستمر در داخل زندان‌ها است از زمان مهدی بلیغ شروع شد. مهدی وقتی در سال ۳۷ به جرم قتل، حبس ابد گرفت، به شدت به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد و در زندان به یک معتاد حرفه‌ای تبدیل شد. آرسن لوپن ایران در زندان هم دست از کلاهبرداری برنداشت و با ادعای اینکه در انبار زندان یک تلویزیون پیدا کرده است، تلویزیون داخل بند را به نگهبان زندان ۱۰۰ تومان فروخت. بزرگترین کلاهبردار ایران

پایان مهدی بلیغ

استاد محمد بلوری، پدر حوادث نویسی ایران از حرفه‌ای بودن مهدی بلیغ می‌گوید تا آنجا که زندانیان به جای مراجعه به وکیل، به او مراجعه می‌کردند تا در ازای پول برایشان لایحه بنویسد. بلیغ سه بار از زندان فرار کرد و به خارج کشور رفت. آرسن لوپن ایرانی به خاطر این که کسی به او کار نمی‌داد، دوباره در کار مواد مخدر افتاد و دستگیر شد و در سال ۱۳۶۰ آقای خلخالی او را در خیابان ناصر خسرو تهران در ملاعام اعدام کرد.

منبع فرارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها