کیش در کدام استان است؟

در سال‌ های متمادی، از جزیره زیبا و مرجانی کیش استقبال بی‌ نظیری شده است. علاوه بر استقبال بی شمار، امروزه شاهد مراجعه افراد متعددی به این جزیره هستیم. قطعاً اینکه مکان پیشنهادی شما جهت سفر، در کدام منطقه قرار داشته باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که دانستن همین امر سبب می ‌شود تا تصمیمات درست و به جایی حین سفر گرفته شود. از این رو بهتر است بدانید که کیش در کدام استان است. پیشنهاد می ‌کنیم پس از خواندن این قسمت ‌ها، برای یک بار هم به جزیره مرجانی کیش سفر کنید تا خاطره خوب و خوشایند آن، در مخیله شما نیز ثبت شود.

https://lahzeakhar.com/تور-کیش

کیش در کدام استان است؟

پیشینه جزیره کیش

قطعاً یکی از مسائلی که کسب اطلاعات در مورد آن حائز اهمیت است، تاریخچه آن منطقه است. با توجه به آثار به جا مانده و گفته ‌های مورخان، می ‌توان به طور قطع حدس زد که این جزیره زیبا و محبوب، دارای قدمتی طولانی مدت است. اگرچه در زمان حکومت سلسله هخامنشیان از این جزیره، برای صید مروارید استفاده می ‌کردند؛ با اینکه امروزه صید مروارید در این محل انجام نمی شود اما هنوز آوازه آن دوران، بر زبان ‌های مردم جاری است.

با توجه به وجود آب شیرین و زمین‌ های کشاورزی حاصل ‌خیز، می ‌توان تخمین زد اصالت این جزیره مربوط به ۲۰۰۰ سال قبل است‌. به دلیل وجود امکاناتی نظیر منابع آب شیرین، زمین های کشاورزی و… مردمان زیادی در این منطقه زندگی می ‌کردند. که همین امر به خودی خود، بیانگر اوج شکوفایی و رونق این جزیره است.

کیش در کدام استان است؟

جزیره زیبا و مهمان‌ نواز کیش، در استان هرمزگان قرار دارد. هرمزگان، یکی از استان‌ های جنوبی کشور عزیزمان ایران است. شما با حضور در این جزیره یا تماشای آن در نقشه، خواهید فهمید که این جزیره در میان آب‌ های خلیج همیشه فارس و بخش ‌هایی از شهرستان مطرح و مهم بندر لنگه قرار دارد. اگر بخواهید مناطق اطراف که دارای مرزهایی با این جزیره هستند را بشناسید، لازم به ذکر است که از بخش شمالی با کشور عزیزمان، از بخش جنوبی با کشور امارات متحده عربی و از بخش های شرقی و غربی با تنگه هرمز، عربستان و بحرین در ارتباط هستیم.

وضعیت اقتصادی کیش

از آنجا که سالانه افراد متعددی جهت تفریح، اقامت، گردشگری و… به این جزیره مراجعه می کنند؛ طبیعتاً با حضور آن ها این منطقه دچار رونق اقتصادی می ‌شود، چرا که اغلب شغل های دایر در این جزیره و کسب درآمد از طریق آن ها، به واسطه صنعت توریستی و گردشگری حاصل می ‌شود. فعالیت هایی نظیر تفریحات آبی، تفریحات غیر آبی، رستوران، کافه، اقامتگاه (نظیر هتل، مهمان‌سرا و…)، هتل داری، ساخت ویلا و… شامل خدمات ‌رسانی مردمان این منطقه به مسافران است. به همین دلیل است که در منطقه کیش، مراکز خرید متعددی احداث شده؛ چرا که اغلب درآمد افراد بومی و محلی این جزیره، مبلغ مایحتاج خود را از حضور مسافران تأمین می ‌کنند.

کیش در کدام استان است؟

تعادل آب و هوایی جزیره کیش

از دیگر نکات مهم و کاربردی حین سفر، باید به شرایط آب و هوایی آن منطقه اشاره نمود. علی رغم گفته های افراد مبنی بر اینکه جزیره کیش دارای آب و هوای بسیار شرجی و مرطوب است، لازم به ذکر است این منطقه در ماه ‌هایی از سال دارای آب و هوایی بسیار دلچسب و مناسب خواهد بود. شما می ‌توانید با مراجعه به این جزیره در فصل ‌های پاییز و زمستان از هوای بی نظیر و ملایم این منطقه لذت ببرید. شما با اقامت در این جزیره در این فصول، می ‌توانید شاهد انواع و اقسام نعمات الهی همچون باران، تگرگ و گاهاً برف باشید.

همچنین ممکن است رعد و برق عظیمی را نیز تجربه کنید؛ که اصلاً دور از تصور نبوده و ممکن است رخ دهد. با توجه به این تفاسیر می توان گفت اگر علاقه به گرما و شرجی بودن هوا دارید، می توانید در بهترین زمان سال یعنی بهار و تابستان به این جزیره سفر کنید. چرا که در این زمان جشنواره های متعدد و گوناگونی برپا می شود که حضور در آن ها خالی از لطف نبوده و می تواند برای شما و خانواده تان بسیار خاطره انگیز باشد.

در مقابل اگر به هوای متعدل و خنک علاقه مند هستید، فصول پاییز و زمستان میزبان خوبی برای شما مسافران عزیز هستند. در این زمان نیز به اندازه کافی مراسم های گوناگون و باشکوه برگزار می شود که شما عزیزان می توانید در آنها شرکت کنید. از نکات مثبت سفر در فصول پایانی سال، باید به تخفیف های بی شمار و مقرون به صرفه اشاره نمود.

کیش در کدام استان است؟

سخن پایانی

منطقه زیبا و گردشگری کیش، همه ساله با آغوشی باز میزبان شما مسافران محترم بوده است. حال با درک و دریافت اطلاعاتی چون تاریخچه، شرایط آب و هوایی، شرایط اقتصادی، موقعیت جغرافیایی منطقه و… شما می توانید با آرامش خاطر به این منطقه سفر کنید و نگران هیچ گونه مسائلی نباشید. از آنجا که تمام نگرانی ها از عدم آگاهی نشات می گیرد، شما می توانید به تنهایی یا همراه با دوستان و خانواده به این جزیره که امروزه یکی از قطب های گردشگری ایران محسوب می شود، سفر کرده و از مسافرت خود لذت ببرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها