تبلیغات چاپی، روشی موثر در بازاریابی و فروش

 صاحبان مشاغل برای گسترش کسب و کار هم به دنبال افزایش کیفیت محصولات و تطابق آن‌ها با نیاز بازار مصرف هستند و هم برای پیدا کردن بهترین راه‌ها برای معرفی کالای تولید شده به مشتریان تلاش می‌کنند. بهترین شیوه بازاریابی، روشی است که نظر مشتریان را جلب کند و در ذهن مشتری باقی بماند. تصاویر و طرح‌های گرافیکی همیشه بیشتر از کلمات و گفته‌ها در ذهن مخاطب باقی می‌مانند. به همین دلیل است که کاربرد صنعت چاپ در تبلیغات، هیچوقت منسوخ نمی‌شود. تبلیغات چاپی، اثر برند شما را به شیوه‌ای ملموس و تصویری در ذهن مخاطبان حک می‌کنند و بسیار اثرگذار هستند. در این مقاله آنچه لازم است درباره تبلیغات چاپی بدانید را بررسی می‌کنیم و چاپ پوستر فرتاک و چاپ سربرگ را به عنوان دو ابزار مناسب برای تبلیغات و برندینگ به شما معرفی خواهیم کرد.

ابزارهای برتر برای تبلیغات چاپی کدامند؟

 انتخاب روش معرفی محصولات با استفاده از ابزار تبلیغات چاپی، به شناختی که از مخاطبانتان دارید، بستگی دارد. البته کارشناسان مجموعه فرتاک، با توجه به سوابق کاری و تجربه‌های مفیدی که در این زمینه دارند، با توجه به هدفی که از برگزاری کمپین تبلیغاتی دارید، حوزه کاری و مخاطبان شما، می‌توانند به انتخاب بهترین شیوه تبلیغاتی به شما کمک کنند.

یکی از ابزارهای تبلیغات چاپی که برای هم برای محصولات فیزیکی کاربرد دارد و هم برای خدمات، پوستر است. با چاپ پوستر خلاقانه، به راحتی توجه مخاطبان را جلب می‌کنید. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، تصاویر بیشتر از واژه‌ها در ذهن می‌مانند. پوسترها هم محلی برای نمایش تصاویر و هنر گرافیک هستند. این محصولات هم برای معرفی کاربرد دارند و هم اطلاع‌رسانی. بسیاری از برندهای مطرح جهان، از ایده‌پردازهای حرفه‌ای برای تولید محتوا و طراحی پوسترهایشان کمک می‌گیرند.

تبلیغات تنها کاربرد ابزارهای چاپی نیست

ابزارهای چاپی، علاوه بر تبلیغات، در برندینگ هم نقش مهمی ایفا می‌کنند. به عنوان مثال وقتی چاپ سربرگ اختصاصی در سایزهای مختلف را سفارش بدهید، تمام یادداشت‌هایی که در محیط کسب و کارتان انجام می‌شود، روی کاغذهایی مزین به لوگو و طرح گرافیکی برند خودتان خواهد بود. بنابراین مشتریان وقتی یادداشتی از برند شما می‌گیرند یا قراردادی با شما می‌بندند، با لوگو و هویت بصری برندتان آشنا می‌شوند و در هربار مطالعه دوباره، این موارد به صورت ناخودآگاه در ذهنشان تکرار خواهد شد.

اهمیت کیفیت چاپ در موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی

تبلیغات و برندینگ با استفاده از ابزارهای چاپی دو بخش دارند؛ بخش اول ایده‌پردازی و محتوای آن‌هاست و بخش دوم هم اجرای طرح و چاپ. هرچقدر هم طرح گرافیکی یک محصول در مانیتور جذاب و گیرا باشد، تا زمانی که روی کاغذ با همان کیفیت چاپ نشود، تأثیرگذار نخواهد بود. همین مسئله اهمیت سفارش چاپ پوستر، چاپ سربرگ یا سایر محصولات به یک مجموعه حرفه‌ای را مشخص می‌کند.

ما در مجموعه فرتاک تجربه زیادی در زمینه چاپ ابزارهای تبلیغاتی و اداری داریم. در این مجموعه طراحان گرافیک حرفه‌ای برای طراحی محتواهای تبلیغات فعالیت می‌کنند. همچنین در بخش چاپخانه، تکنسین‌های حرفه‌ای چاپ با به‌روزترین تجهیزات، طرح‌ها را به چاپ می‌رسانند. در فرتاک طرحی که بعد از چاپ می‌بینید، تفاوت چندانی با آنچه در مانیتور مشاهده می‌کنید، ندارد. این مجموعه بخاطر استفاده از بهترین کاغذها و جوهرها، می‌تواند سفارش شما را با بالاترین کیفیت ممکن آماده کند.

تاثیر بازاریابی آنلاین بیشتر است یا تبلیغات چاپی؟

بازاریابی آنلاین و معرفی انواع کالاها و خدمات در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات رسانه‌ای در سال‌های اخیر باب شده‌اند. مخاطبان شبکه‌های اجتماعی و جستجوگرهای اینترنتی، روزانه با محتواهای بی‌شماری مواجه می‌شوند که بسیاری از آن‌ها تبلیغاتی هستند. متخصصان بازاریابی آنلاین، باید تلاش بسیاری برای تولید محتوا انجام بدهند تا در میان انبوه اطلاعات دیده شوند و توجه مخاطبانشان را جلب کنند.

اما بازاریابی و تبلیغات با استفاده از ابزارهای متنوع چاپ سال‌های سال است که همراه مشتریان هستند. بسیاری از افراد با استفاده از ابزارهای چاپی، ارتباط بهتری با محصول و تولیدکننده آن برقرار می‌کنند و حتی از این تبلیغات برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیازشان درباره محصول بهره می‌برند. ایده‌های جدیدی که در تبلیغات چاپی به کار گرفته می‌شود، معمولا برای مشتریان جذاب‌تر از سایر روش‌های بازاریابی است.

از دیگر مزیت‌های تبلیغات چاپی این است که مشتریان با انتخاب خود به سراغ آن‌ها می‌روند. به عنوان مثال وقتی پوستر را در فضای مجازی منتشر می‌کنید، احتمالا افراد در بین بررسی‌های روزمره‌شان به آن برمی‌خورند و ممکن است به آن توجه نکنند. اما وقتی پوستری را چاپ می‌کنید و به دیوار می‌زنید، افرادی که به آن توجه می‌کنند، به انتخاب خود نزدیک می‌شوند و محتوای روی چاپ پوستر را مطالعه می‌کنند. این قدرت انتخاب، تأثیر تبلیغات شما را دوچندان می‌کند.

از کدام یک استفاده کنیم؟

برندهای معتبر معمولا به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند. هرکدام از روش‌های آنلاین و فیزیکی مزایا و معایب منحصر به فردی دارند و برای موقعیت‌های خاص مناسب هستند. به عنوان مثال اگر قصد دارید در یک نمایشگاه حضور داشته باشید، تبلیغات آنلاین هیچ دستاوردی برای شما ندارند. در نمایشگاه‌ها، مشتریان آماده‌اند تا اطلاعات بیشتری درباره برند شما به دست بیاورند. پس با ابزارهایی چون پوستر یا استند تبلیغاتی می‌توانید توجهشان را جلب کنید تا به سمت غرفه شما بیایند. سپس با محصولات دیگری چون کاتالوگ و بروشور، اطلاعاتی درباره محصولاتتان به آن‌ها ارائه بدهید و در نهایت آن‌ها را به خریدار تبدیل کنید.

در مقابل، اگر قصد دارید کمپینی برای جشنواره فروش اینترنتی برگزار کنید، بهتر است به سراغ تبلیغات در فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی بروید و از این طریق، توجه مخاطبانتان را جلب کنید.

کلام آخر

در این مقاله توضیحاتی درباره استفاده از ابزارهای چاپی برای تبلیغات ارائه دادیم، آن‌ها را با روش‌های آنلاین مقایسه کردیم و درباره کاربردهای این ابزارها در برندینگ هم مختصر توضیحاتی ارائه دادیم. استفاده هوشمندانه از تمام امکانات موجود، به شما کمک می‌کند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، اعتمادشان را جلب کنید و در نهایت به آن‌ها بفروشید. با وجود تأثیر بسیار زیاد بازاریابی آنلاین، بسیاری از مشتریان هنوز هم ترجیح می‌دهند برای آشنایی با یک محصول، کاتالوگ فیزیکی آن را در دست بگیرند و ویژگی‌هایش را از این طریق بررسی کنند. این مسئله نشان می‌دهد تبلیغات چاپی هنوز هم تأثیرگذار هستند و بعد از چند دهه، برای مخاطبان جذاب هستند.

ما در فرتاک تمام ایده‌های تبلیغاتی و برندسازی که با تجهیزات چاپی دارید را به مرحله اجرا می‌رسانیم. همچنین آماده ارائه مشاوره رایگان به شما برای تدوین استراتژی و چیدن کمپین‌های تبلیغاتی با استفاده از این ابزارها هستیم. برای دریافت مشاوره یا سفارش چاپ پوستر، سربرگ یا سایر محصولات، به سایت فرتاک مراجعه کنید. https://www.chapfartak.com

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
فهیمه مرادخانی
امتیاز :
     

مطلب خوبی بود، ممنون که به اشتراک گذاشتید