۴ زن سلطنتی خائن که همسرشان را شکست دادند!

ازدواج های سلطنتی همیشه رمانتیک و افسانه ای نبوده اند. آنها معمولا وارد رابطه های بی عشق می شدند، علیه همسرانشان توطئه می کردند، آنها را به قتل می رساندند و یا در بهترین حالت در انتظار مرگ آنها برای به قدرت رسیدن می ماندند. این زنان سرنوشتشان را خودشان به دست می گرفتند. با تاریخ ما همراه شوید. ۴ زن سلطنتی خائن که همسرشان را شکست دادند!

 

۱.کاترین کبیر (یک کودتای موفقیت آمیز) 

کاترین کبیر
کاترین کبیر

کاترین دوم روسیه در نوجوانی برای اولین بار همسرش ، پیتر سوم را ملاقات کرد. پیتر در نگاه اول خوشتیپ، خجالتی و صمیمی بود. ولی خیلی زود تغییر کرد و الکلی شد و به مشکل روانی گرفتار شد. او دائما کاترین را نادیده می کرد و او را می ترساند. حتی ملکه الیزابت هم که او را وارث خود به حساب می آورد، از او نا امید شد.

کاترین سالها در دربار روسیه منتظر ماند، گوش داد و یاد گرفت. بعد از مرگ الیزابت در ۱۷۶۱، وقتی پیتر به تاج و تخت رسید، شرایط بدتر شد. از آنجایی که پیتر از نظر روانی مشکل داشت، کاترین وارد عمل شد. کاترین با توافق گارد سلطنتی و گارد ارتدوکس، یک کودتا چید، و کنترل کشور را بدست گرفت و پیتر را به زندان انداخت. و مدتی بعد پیتر را به قتل رساندند.در ۱۷۶۱، کاترین سلطنت طولانی و برجسته اش را شروع کرد که تا ۱۷۹۶ طول کشید.


۲.ملکه ایزابلا ( ماده گرگ فرانسه)

ملکه ایزابلا فرانسه
ملکه ایزابلا فرانسه

ملکه ایزابلا که با پادشاه ادوارد دوم انگلیس در سن ۱۲ سالگی ازدواج کرد. برای مدتی ایزابلا و ادوارد راضی به نظر می رسیدند. ایزابلا چندین فرزند به دنیا آورد و این زوج سلطنتی راضی به نظر می رسیدند. در ۱۳۲۵ ، ایزابلا شوهرش را متقاعد کرد که برای ماموریت دیپلماتیک به فرانسه برود. در آنجا رابطه ای رسوایی آمیز با راجر مورتمیز برقرار کرد. آن دو یک ارتش برپا کردند و به انگلیس رفتند و ایزابلا خود را با علف های هرز پوشش می داد.

این شورش موفقیت آمیز بود. در ۱۳۲۷ ، ادوارد دوم مجبور به فرار شد و به زودی کشته شد. پسر کوچک ایزابلا، ادوارد سوم پادشاه شد و ایزابلا و مورتمیر، به عنوان سرپرست هایش سلطنت کردند. مورتمیر به انسانی وحشی و متکبر تبدیل شد  و ادوارد سوم در ۱۳۳۹ ، او و مادر بی ملاحظه اش را سرنگون کرد. مورتمیر اعدام شد، ایزابلا هم برای مدتی تبعید شد ولی دوباره بازگشت و به امور خیریه رسیدگی کرد. وقتی در ۱۳۵۸ مرد، با لباس عروس اش دفن شد.


۳.تامار از گرجستان ( ۲۹ سال سلطنت بر گرجستان)

ملکه تامار گرجستان
ملکه تامار گرجستان

تامار تنها دختر پادشاه جیورجی گرجستان بود. در ۱۱۷۸، او تامار، نور چشمانش را تاجگذاری کرد. وقتی در ۱۱۸۴ مرد، تامار تنها پادشاه گرجستان بود و به او پادشاه تامار گفته می شد. در ۱۱۸۷ به اصرار عمه قدرتمندش، با پرنس جورج از بوگولیوبسکی از کیو ازدواج کرد. این ازدواج یک فاجعه بودو جورج یک دائم الخمر بود با اخلاق وحشیان، چشمانی قرمز و رفتاری اهانت آمیز.. تامار بعد از اینکه فهمید شوهرش مشکل جنسی دارد در ۱۱۸۸ از او جدا شد و او را به جایی دور در تبعید فرستاد. تامار دوباره ازدواج کرد و دو فرزند به دنیا آورد.

جورج که تحمل این شرایط را نداشت، تصمیم گرفت زنی که او را تحقیر کرده را سرنگون کند. یک ارتش بر پا کرد و علیه تامار شورش کرد ، شکست خورد و بار دیگر او را به تبعید فرستاد.  در سال ۱۲۰۰، جورج و ارتش سربازان ترکی بار دیگر به گرجستان حمله کرد ولی بار دیگر شکست خورد و تبعید شد. جورج به طور کلی از تاریخ محو شد و تامار، بزرگترین حاکم گرجستان شد. او تا امروز الهام بخش زنان سیاسی بوده است


۴.آن کلیو (چهارمین همسر هنری هشتم)

آنه کلوز
آنه کلوز

آنه کلیو زنی زشت ، چاق و بی استعداد بود که با هنری هشتم ازدواج کرد. این تنها ازدواج سیاسی هنری بود. آنه از آلمان در ۱۳۵۹ به سمت انگلیس فرستاده شد. در جشن سال نو، ادوارد مشتاقانه برای دیدن آنه آمد و وقتی او را دید ناامید شد و پشت سرش فریاد زد که من این زن را دوست ندارم. هنری مجبور به ازدواج با او شد ولی فردای روز ازدواج آنه را به خاطر ناتوانی جنسی سرزنش کرد.

او وارد رابطه ای عشاقانه با کاترین هوارد شد و به دنبال فرصتی بود تا ازدواجش با آنه را فسخ کند. در نهایت در ۱۵۴۹ ازدواج با او را فسخ کرد . ولی آنه بازی را برده بود. هنری آن کلیو را خواهر خود معرفی کرد. و املاکش را به او بخشید. حالا صاحب قلعه و دارایی و مستمری زیادی شده بود. در برخی موارد گفته می شود او هنری هشتم را مسموم کرد و قدرت را در اختیار در آورد. او مدت بیشتری نسبت به هنری و سایر همسرانش زنده ماند و موقعیت خوبی برای خود ساخت.

منبع history
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها