داستان قتل عمر توسط فیروز نهاوندی

این جستار هیچ گروه مذهبی را در ایران هدف قرار نمی دهد و تنها هدف آن روشن کردن تاریخ است هموطنان اهل تسنن و تشیع و مسیحیان یهودیان زرتشتیان و همه هوطنان با هر عقیده ای ایرانی هستند.


پیروز نهاوندی یا فیروز که با لقب ابولؤلؤ نیز شناخته می‌شود ارتشبد سلسله ساسانیان بود که تحت فرمان فرمانده کل ارتش ساسانیان،‌ رستم فرخ زاد خدمت می کرد.
پیروز نهاوندی یا فیروز که با لقب ابولؤلؤ نیز شناخته می‌شود ارتشبد سلسله ساسانیان بود که تحت فرمان فرمانده کل ارتش ساسانیان،‌ رستم فرخ زاد خدمت می کرد.

پیروز نهاوندی که بود؟

نام اصلی آن بزرگوار پیروز نهاوندی (فیروز نهاوندی) و کنیه اش ابولولو است و لقبش شجاع الدین و یا در نزد بعضی بابا شجاع الدین معروف بوده است و این به سبب شجاعت منحصر به فرد وی درآن اقدام بزرگ بوده است . اصلیت وی ایرانی  و زادگاهش شهر نهاوند بوده است .

سپاه اعراب پیروزمندانه از نبرد نهاوند باز می گشت سراسر میدان نبرد پر از خون ریخته شده ایرانیان بود پیرمردی همراه با عده دیگری از اسرا دست و پا در بند توسط اعراب به پشت جبهه حمل می شد اما در آن لحظه تازیان متوجه نشده بودند که پیرمرد یکی از فرماندهان سپاه ایران است

وقتی پیرمرد کشته ها و اسیران خردسال ایرانی را دید گفت: عمرجگرم را به اتش کشید سوگند که قلبش را در می آورم در این لحظه بود که جرقه های انتقام از فرمانده دشمن در دلش دمیده شد.

این اولین بار نبود که او اسیر شده بود یک بار در نبرد با رومیان نیز به اسارات در آماده بود. به همین خاطر عده ای نیز معتقد بودند که او از زرتشت به مسیحیت گرویده است.
پیرمرد به بردگی مغیره بن شعبه گماشته شد مغیره بدلیل اینکه پیرمرد دستان قدرتمندی داشت آهنگری و نجاری بلد بود و هنر های بسیار داشت به او لقب ابولولو داد.در آن زمان عمر ورود ایرانیان را به مدینه ممنوع کرده بود اما با اسرار های فراوان مغیره و بدلیل اینکه هنرهای فراوانی را بلد بود با ورود عمر به مدینه موافقت کرد.

زندگینامه فیروز نهاوندی

پیروز نهاوندی
پیروز نهاوندی

او بارها از ظلمهایی که توسط اربابش به او می شد به عمر شکایت برد اما جوابی نشنید وقتی که زنان و دختران ایرانی را در کوچه های شهر می دید که دسته دسته به کنیزی اعراب گرفته می شدند روحش در آتش می سوخت.

بعدها می گویند فیروز به بردگی عمر در آمد و تا آنجا که عمر روزی دو درهم به او می داد که مبلغ بسیار زیادی بود و تا آنجایی توانست اعتماد عمر را بدست آورد که اجازه می داد در پشت سر او و در کنار یاران پیامبر نماز بخواند.

روزی عمر از او پرسید می گویند تو بسیار هنرمند هستی می توانی برای من آسیاب بسازی؟

فیروز نهاوندی لحظه ای اندیشید ظاهرا فکری به ذهنش رسیده بود بعد از درنگ گفت:چنان آسیابی برایت بسازم که آوازه اش در غرب و شرق طنین انداز شود.

در اینجا دو نظریه وجود دارد که نظریه دوم به نظر درست تر می آید:

عده ای معتقد هستند که فیروز همزمان با ساخت آسیاب خنجر دوسری را ساخت و وقتی عمر برای دیدن آسیاب آمده بود با آن خنجر عمر را کشت و در هنگام فرار با دلاوری تمام شش تن از محافظان عمر را نیز هلاک کرد و شش نفر دیگرشان را زخمی کرد.

گروه دوم نیز معتقد هستند که فیروز در مسجد به عمر حمله کرد و با سه ضربه او را کشت سپس به سرعت از میان جمعیت عبور کرد و به هر کس که می خواست بر او شمشیر بکشد ضربتی وارد نمود.

عبدالحسین زرین کوب در کتاب دو قرن سکوت می نویسد:

توطئه قتل عمر که  بعضی از ایرانیان ساکن مدینه در آن دست اندرکار بودند در ماه ذی الحجه بامداد سپیده دم عمر به نماز بامداد بیرون شد به مزیگت (گرگ و میش)و همه یاران پیامبر صف کشیده بودند و این فیروز نیز پیش صف اندر نشسته و کاردی حبشی داشت.دسته به میان اندر چنانکه تیغ هر دو روی بو.و راست و چپ بزند و اهل حبشه چنان دارند چون عمر پیش صف آید و فیروز شش ضرب زد از راست و چپ بر بازو و شکم و یک زخم از آن بزد زیر ناف از آن زخم شهید شد و فیروز بجست.
پیروز پس از گریختن از مدینه یازده سال در ایران بطور پنهانی زندگی کرد زن و فرزندانش را سپاهیان اعراب پیدا کردند و به بهانه انتقام جویی از عمر کشتند پس از سالها روز مکان وی نیز لو رفت و به محاصره در آمد و کشته شد عده ای نیز معتقد هستند وقتی خود را در محاصره اعراب دید خودکشی کرد و در آن لحظه بود که روحش به جمع همراهان و یارانش مانند رستم فرخزاد پیوست.

امروز در تاریخ ایران: (۲۳ آگوست ۶۵۱ میلادی) یکهزارو سیصد و شصتمین سالگرد شهادت پیروز نهاوندی (همدانی) بدست اعراب است.

تصویری از آرامگاه پیروز نهاوندی در کاشان
تصویری از آرامگاه پیروز نهاوندی در کاشان
منبع منتظر ظهور
عضویت
اطلاع از
guest

169 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
علی

سلام…
من یه آذری زبان هستم و به تاریخ ایران خیلی علاقه دارم،به نظر من هویت ما ایرانی ها کمرنگ شده و بعضی اوقات فراموش میشه،خیلی خوبه که ما به تاریخ خودمون احترام بذاریم و نگاهی تحلیلی به گذشته داشته باشیم.
ممنون

شبستری

هویت ما مثل یک آتش زیر خاکستر هست هیچ وقت از بین نمیره شاید کم رنگ بشه اما تا اینکه کسی بخواد بهش دست درازی بکنه شعله میگیره .
یاشاسین ایران

میثم موسوی

هموطن عزیزم خطه اذربایجان به همراه دلیرمردان و شیربانوان میهن پرستش چشم و قلب جاودانه ایران بوده و هست و خواهد بود …… یاشاسین اذربایجان یاشاسین ایران یاشاسین ملت ایران با همه اقوامش.
تندرست و پایدار باشید

یک مسلمان

از طرف خودت صحبت کن.
متأسفانه این جهالت و نژادپرستی و ملی گرایی افراطی شما هستش چون
نمی‌دانید رژیم آلوده فاسد باطل ساسانی محکوم به شکست و نابودی بود
اگر فتوحات مسلمانان نبود که الان باید با خواهر و مادرتون ازدواج می‌کردید و با ادرار گاو غسل می‌گرفتید
بابت پخش این همه کامنت جاهلانه و طاغوتی در این صفحه متأسفم فقط حال آدم رو بهم می‌زنه برای همین دوتاش رو بیشتر نخوندم

آخرین ویراییش 20 روز قبل توسط یک مسلمان
حسین

ای کاش ازشجاعت قهرمان اذربایجان بابک خرمدین بنویسند

شهاب

فکر کنم بابک خرمدین یاغی شورشی همونی بود که خودش با ارتشش توسط خلیفه سرکوب شد و بابک هم به هلاکت رسید

آخرین ویراییش 20 روز قبل توسط شهاب
سعید

درود بر تو ایرانی با غیرت اما خوبه که یک نکته رو یاد آوری کنم
آذری یکی از نژادهای اصیل ایرانی و یکی از لهجه های زبان پارسی هست که تا قبل از هجوم شاه اسماعیل و تاتارهای قزل باش در آذربایجان تکلم میشد پس عبارت آذری زبان درست به نظر نمیاد

میثم موسوی

دوست گرامی اقا سعید گل عزیز دل این قدر باریک بین و ملا لغتی نباشید …….. همین که در اوج دوران روزافزون گسترش تفکرات پان های مختلف با گرایشهای گریز از مرکز این بزرگواران این گونه در حال پدافند از هویت ایرانی هستند انهم در مناطقی که جولانگاه این هجمه است و با این احوال پایبند به تمامیت ملی و تمدن و هویت ایرانی خود هستند خود جای ستایش و سپاسگزاری دارد و نه مو از ماست کشیدن ……… از این گذشته پادشاهان صفوی با هر ریشه و تباری که بوده باشند نقش بسیار مهمی در احیا دوباره و یکپارچه… مطالعه بیشتر »

آرش

بسیار آموزنده سپاس از شما و روشنگری شما

رسول

😂😂😂

میثم موسوی

هموطن عزیزم خطه اذربایجان به همراه دلیرمردان و شیربانوان میهن پرستش چشم و قلب جاودانه ایران بوده و هست و خواهد بود …… یاشاسین اذربایجان یاشاسین ایران یاشاسین ملت ایران با همه اقوامش.
تندرست و پایدار باشید

اکتای

شما آذری زبان هستید ؟ منظورتون زبان آذری از ریشه پهلوی هست که مشابه زبان تات هست دیگه الان بعضی روستاها اینطوری سخت میگن که خراسان و اطراف کلیبر چند روستا هستند. اگر تورک زبان هستی و اشتباه خودت را آذری معرفی کردی باید عرض کنم کسی که به تاریخش باید احترام بزاره افرادی هستند که تورک زبان ها را به دروغ آذری خطاب میکنند … امیدوارم که واقعا آذری بوده باشید وتورک نباشید

بانو
امتیاز :
     

من یک ایرانی هستم و به عنوان یک ایرانی با انچه که اعراب وحشی به نام اسلام بر سر مال و جانو ناموس مردم کشورم اوردند مخالفم نه با دین اسلام . مگر ما یکتا پرست نبودیم ؟ چه لزومی داشت که اعراب گرسنه به بهانه ی دین کشور ما را مورد تاراج خود قرار بدهند ؟ پس هدف فقط غارت گری و قدرت طلبی بوده و عزیزانی که خود را مدیون وحشیگری اعراب به جهت مسلمان شدنمان میدانند خیلی غافل هستند ۰ شما از اعرابی برای خود اسطوره ساختید که ناموستان را در بازار های مکه و مدینه حراج… مطالعه بیشتر »

َامیر

همین الان سره کلاس درس چسرای عرب سر کلاس انگلیسی وقتی فهمیدن من ایرانی هستم. منو و یک خانم ایرانیه دیگر رو دست انداختند و به ما گفتند شما عقب افتاده هستید. ببینید چه روزی به سرما ایرانیای بیچاره اومده که مارو اینگونه خطاب میکنند.

حمید

درود بر شما

پاسخ

نخیر چون آیین ساسانیان کفر و شرک بود. و حتی به نامه پیامبر دهن کجی داشتن. معجزه پیامبر هم از این بالاتر؟ که اعراب جاهلی که دخترانشان رو زنده به گور می‌ساختند و بت می‌پرستیدند و بَرده داری داشتند و حرام می‌خوردند و نژادپرست بودند رو آدم ساخت جنایت های حاکمان ساسانی و هخامنش رو می‌نوشتی بهتر نبود؟ اعراب مسلمان هم گرسنه نبودند حرف و تهمتی هم که زدی مثل این هستش که آفریقای بدون امکانات تحریم شده گرسنه بخواهد به آمریکا یا روسیه حمله ور شود و آنجا را تصرف کند؟ به نظر خودت خنده دار نیست؟ از این… مطالعه بیشتر »

فــرزاد
امتیاز :
     

ناز شصت حضرت ابولولو
آنکه مدفون به شهر کاشان است
افتخار تمام ایران است

اهورا

سلام به تمام ایرانیان عزیز
هر بار که داستانی از حمله وحشیانه اعراب به ایران و غارتها و تجاوزاشون اون هم به نام یک دین برتر اشک تو چشمام جمع میشه
در کشور ما فرهنگ ایرانی به درستی به ما آموخته نشد یا تحریفش کردن یا حذفش کردن ما باید این آیین و فرهنگ را به نسل بعدیمون انتقال بدیم
با تشکر از سایت و مطالب بسیار آموزندش
با آرزوی پیروزی و سربلندی ایرانیان

کیان آزادی

درود بر غیرت آن لر نهاوندی

یه ایرانی

عمر ملعون پست تنها بخاطر افتخارات عربی خودش به ما حمله کرد و نه اسلام چرا نمیفهمید؟؟! در ازای چیز هایی که به اونها دادیم اونا هچیزی به ما ندادن مگر تحقیر هیچوقت همین مشاهیر ایرانی مسلمانی که اسمشون رو میبرید از عرب ها خوششون نمیمومد و یا حتی از اونها متنفر بودن تو فقط تصور کن که کشور به ما به روزی افتاد که عمر سعد برای بدست اوردن ملک ری وارد جنگ با امام حسین(ع) شد فقط ببین کشور ما به دست چه حرومزاده هایی افتاد و چه حرومزاده هایی حاکم ما شدن اگه قرار بود فرستاده ی… مطالعه بیشتر »

نادر

درود بر روان پاک شما

پاسخ

عمر بد هم بوده باشه. ولی دلیل نمی‌شود که رژیم ساسانی رو خوب بدانیم. هردویشان باطل و آلوده بوده اند. ولی عمر از ساسانی ها بهتر است
در کل می‌توان گفت جنگ بین بد و بدتر بود.

آخرین ویراییش 20 روز قبل توسط پاسخ
محمود
امتیاز :
     

متاسفانه نمیگذارن سر مزارش برویم جل الخالق

پونه

درود بر دوستداران ایران دوستان، تا زمانیکه بختیاری کوروش را از آن خود بداند،.. ایلامی بر سر ریشه مادری کوروش ، با بختیاری منازعه کند… لر، پیروز را جدا از ایران و از آن خود کند.. یا گیلک، اولین حکومتی را که حاکمان اعراب را سرنگون کرد (آل زیال) ایرانی نداند، گیلانی بداند… یا آذری یا کرد یا قشقایی یا فارس …………………………………….. ****«در این اشفته بازار حاکمان ما اعراب خواهند بود»**** پیروز برای ازادی ایران کشته شد بابک و مازیار و افشین برای ایران جان دادند چرا راه دور؟! ستار بهشتی برای آزادی ایران از دست نوادگان همان سامیان جانش… مطالعه بیشتر »

سیاوش

خوب لر ها هم ایرانی هستند و وطن پرست ولی باید به یا د داشته باشیم که همه اقوام ایرانی برای سر بلندی ایران زمین تلاش کردند

پیمان

فیروز و سایر ایرانیها ظلم و ستمی که عربهای گرسنه به سرشون می آوردند رو از نزدیک لمس میکردند و طبیعی بود ازآنها نفرت داشته باشند و تعصب و عشق کورکورانه به اسلام امروز باعث شده در کتابهای درسی این همه ستم نادیده گرفته و نیاکان ما رو تشنه و شیفته اعراب بیابانی نشان بدهند. فقط نمیدانم این همه شورش و نبرد برای بیرون کردن اشغالگران پس چه بوده؟
خواندن کتاب دو قرن سکوت خالی از لطف نیست.

مریم

و البته کتاب “کارنامه اسلام” دکتر زرین کوب و ” خدمات متقابل ایران و اسلام” شهید مطهری

پورپیرار

دوازده قرن سکوت چی؟؟؟؟؟

بهروز

به تمام دوست انی که کامنت گذاشته اند درود و سلام می دهم -تمامی کامنت ها را خواندم و استفاده بردم-دوستان همه ایرانی هستیم و از سالیان پیشتر پدران ما در این سرزمین با هم زیستند حکومت در این سال ها از یک قوم به یک قوم دیگر واگذار شده و هر از چند گاهی یک تیره از تیره های گوناگون ایرانی بر این سرزمین حکم رانی کرده اند-واقعیت این است که ایران با همه این قومی ات ها وجود پیدا می کند ایران بدون بلوچ-سرزمین رستم- ایران بدون لر-سرزمین فیروز شهید-و … معنا پیدا نمی کند ایران با همه… مطالعه بیشتر »

Mahkoom

آفرین درود بر شرفت

حسین ارشادی

سلام بر شهدایی که بی گناه توسط اعراب جاهل بخاطر بدست مال و ثروت ایرانیان به خاک و خون کشیده شدند و درود و خسته نباشی به شما که تاریخ و وقایع واقعی را به تصویر و می نگارید
اما اگر پادشاهان ایران در آن عصر عادل بودند و حقوق مردم را محترم می شماردند ، اعراب جاه جرات نمی کردند به ایران نزدیک شوند و چنین جنایتی مرتکب شوند

تقی

افرین بر این ایرانی شجاع
با کشتن این م… لطف بزرگی به اسلام کرد و گرنه معلوم نیست در ادامه می خواست چه دستور های وحشیانه و غیر انسانی صادر کنه که بعد به اسم اسلام تموم بشه.

ایرانی

بالاخره روزی فرا می رسد که ایرانی به خود خواهد آمد و آثار شوم فرهنگ عربی را به کلی از فرهنگ خود پاک خواهد کرد .؟ درطول این ۱۴۰۰ سال جنان ضربه ای خورده ایم که هنوز به هوش نیامده ایم .

مهدی

اگر منظور دوستمون جنایاتی لست که امثال بنی امیه و بنی عباس به اسم اسلام انجام دادند قبول اما اگر کسی منصفانه تاریخ ایران پس از اسلام را مطالعه کند می بیند که حتی از نظر کمیت مفاخر ما با قبل از اسلام تفاوت چشمگیری دارد
اینکه به خاطر جنایات عده ای کلا ۱۴۰۰ سال تاریخ غنی خودمون رو که همواره جداناپذیر از اسلام بوده نادیده بگیریم ظلم در حق خودمان است

Mahkoom

مفاخر قبل از اسلام نداریم چون بعد از تصرف ایران به دستور عمر تمام کتابها و کتابخانه ها را سوزاندند بدون اینکه بدانند در آنها چه نوشته اند. گفتند اگر له ماست ما قرآن را داریم و اگر علیه ماست چه بهتر سوزانده شود‌. و نیز مفاخر پس از اسلام هم مسلمان نبودند و عمدتا صوفی بودند که خود جدای از ادیان سامیست. و عده ای هم به کل ضد اسلام بودند مانند زکریای رازی و خیام و غیره .. چرا میخواهید مفاخر را به اسلام ربط دهید؟ مفاخر اسلام همان خلفای دجال و آدمخوار و والیان جنایتکارشان بودند و… مطالعه بیشتر »

فیروز نهاوندی

یه جوری از دوره بنی امیه و بنی عباس میگی انگار دو روز و ده روز بود.فقط بنی عباس که حدود پونصد سال طول کشیده. به عبارتی مردم ایران فقط در همین دوره پونصد سال عذاب کشیدن.

درود بر اهورا مزدا

درود اسلام هم از دین زرتشت و مسحیت الهام گرفته شده و به دلیل بی ناموس بودن اعراب به ایران جمله شده من مغول ها را ترجیح می‌دهم
تا اعراب

آرش

اعراب و مغول از لحاظ فرهنگی مشترک هستند هردو قومی نیمه وحشی و گرسنه و بیابانگرد بودن و هردو قوم سنت‌گرا هستند مغولها چشم و گوش بسته از خان تبعیت می کنند و عرب هم چشم و گوش بسته از شیخ تبعیت می کند،هردو رسم چند زنی دارند و هردو جوامع قبیله ای دارند و هردو فاقد تاریخ و رسم آیین ،اما ایرانیان قومی خردگرا است یعنی از کسی تبعیت نمی کنند و کدخدا هم نماد مشورت و همفکری بود نه تبعیت و سنت‌گرایی ،کدخدا در فرهنگ ایرانی یعنی کسی که از مشورت دیگران راه حل مشکلات را پیدا می… مطالعه بیشتر »

وحید

روزی که ایرانی به خود بیاید، آثار شوم عربی را همراه با آثار شوم ضداسلامی نه تنها از ایران بلکه از جهان پاک خواهد کرد. کسانی مثل تو که از محدودیت‌های اسلام چنان ضربه خورده‌ای آن زمان جایی برای پنهان شدن هم نخواهی داشت. اسلام دزدی و قتل و فحشا و لواط و … را حرام کرد که برای شما ناخوشایند بود و شما طبق دستور اربابان‌تان را یکی یکی جزو حقوق بشر می‌شمارید تا اینها را رایج کنید ولی تا اسلام هست نمی‌توانید. روز انگل‌زدایی از ایران چه برای شیفتگان غرب و چه برای شیفتگان شرق ضربه خیلی سنگین‌تری… مطالعه بیشتر »

reyhaneh

به اسم اسلام باقصاوت همه چیز ازبین بردن والانم دوباره نابخردا به اسم اسلام همه چیزو به نابودی کشیدن

ارش

باقی این داستان رو ننوشتی. بعد از کشته شدن عمر توسط فیروز نهاوندی که نزدیک عید باستانی نوروز بود مردم برای یاد و خاطه فیروز نهاوندی فردی به نام حاجی فیروز رو درست کردند که صورتش را با ذغال سیاه کرده بودند که می خواند: حاجی فیروزه، سالی یه روزه، همه می‌دونن، منم می‌دونم، عید نوروزه. ارباب خودم سامالا علیکم، ارباب خودم سر تو بالا کن، ارباب خودم منو نیگا کن، ارباب خودم لطفی به ما کن. ارباب خودم بزبز قندی، ارباب خودم چرا نمی‌خندی؟ بشکن بشکنه بشکن، من نمی‌شکنم بشکن، اینجا بشکنم یار گله داره، اونجا بشکنم یار گله… مطالعه بیشتر »

ملایری

واقعا؟ خیلی ممنون از اطلاعات خوب یکه به ما دادی دوست عزیز . امسال با شکوهتر از هر سال به یاد حاجی پیروز

میثم موسوی

با درود … دوست گرامی در مورد عجین شدن هویت حاجی فیروز با این بزرگوار دقیقا اطلاعی ندارم ولی انچه که به لحاظ نماد شناسی و فاکتور های شخصیت حاجی فیروز (پیروز ) به دست می اید این است که این شخصیت با لباس قرمز و چهره سیاه اشاره به موبدانی (مغ) دارد که به عنوان پیشوایان مذهبی در اتشکده ها مسیول حفظ و پابرجا نگاه داشتن اتش مقدس(اتش جاودان ) بوده اند و نماد انها پوشش قرمز و کلاه فریگی (مادی) می باشد و چهره سیاه ایشان نمادی از همجواری با اتش بوده که کنایه از صورت دود گرفته… مطالعه بیشتر »

راستگو

حاجی فیروز شخصیتی است که بدلیل کینه ایرانیان از اعراب زاده شد و ایرانیان با هوشمندی قتل عمر بن خطاب بدست یک قهرمان ایرانی را به این شیوه درست در جلوی چشم اعراب جشن می گرفتند. فیروز همان پیروز نهاوندی است که چون در عربستان بوده پس تبدیل به حاجی فیروز شده ، ارباب اشاره به خلیفه، بزبز قندی اشاره به قیافه اعراب که سبیل را می تراشیدند و ریش را بلند می کردند شبیه ریش بز، چرا نمیخندی هم اشاره به مرگ عمر دارد که دیگر زنده نیست که بخندد.

آرش

درود بر شما و روشنگری شما،اعراب اصیل سبیل ندارند چون لب فوقانی آنها کوتاه است و فاقد مو و لب پایینی آنها کلفت یا معروف به لب شتری هستند و چون عمر عربی اصیل بود و فاقد مو برای سبیل بخاطر همین آخوندهای سنی سبیل را می تراشند تا شبیه عمر شوند،سبیل پف کرده مخصوص نژاد ایرانی است چون نژاد ایرانی بالا لب بزرگ هستند و از بینی تا لب زیاد است و موی فراوان دارند که سبیل های پرپشت و پف کرده دارند اما عرب اصیل مانند نژاد زرد سبیل گربه ای دارند البته قصد توهین ندارم

دیاکو

درود. اصل ایرانی بودن است نه قومیت ومذهب و دین موضوع کاملن شخصیست ولی دکتری که درباره عمرواسلام اونجوری مینویسه و خاندان محمد پیشنهاد میکنم کتاب تاریخ طبری رو بخونه تا اسلام پیامبرشون رو بهتربشناسه تا ازروی عقل ومنطق وبرهان سخن گوید نه احساس..تاریخ طبری تاریخیست که شیعه وسنی کاملن بهشاستناد میکنندوقبولش دارن .ودرکنارش کتاب ادیان ایرانی هم مطالعه کنند..

وحید

شخصی بودن اسلام! یک دیکته‌ی غربی است.

اسلام به اندازه‌ی کافی احکام اجتماعی و سیاسی داره که نشه کتمان کرد.

تاریخ طبری را شاید اهل سنت قبول داشته باشند(که مطمئن نیستم) ولی از دیدگاه شیعیان غیر معتبره.

محمد جریر طبری هر روزی یک مذهب عوض میکرد و آخرش یک مذهب برای خودش اختراع کرد به نام مذهب طبری!

محمود
امتیاز :
     

خلاصه این مرد باغیرت ایرانی انتقام همه شیعیان را گرفت حالا فرقی نمیکنه که اهل کجای ایران بوده .

آرمان یزدانی

انتقام ایرانیان را گرفت نه شیعیان همه چیز رو برای خودتون مصادره نکنید حضرات شیعه

Mahkoom

آفرین دقیقا انتقام ایران را گرفت

سالار

سلام .چرت نگید دیگه .
در این که ابولولو شیعه علی بوده شکی نیست

درود بر اهورا مزدا

اما تو ایرانی بودن تو شکی هست

اوستا

انتقام ایران رو گرفت چی میگی جاهل

درود بر اهورا مزدا

انتقام ایران رو گرفت نه شیعه
فقط زرتشت

آرش

کدخدا اون زمان هنوز شیعه وجود نداشت چون علی هنوز به خلافت نرسیده بود

همایون

یک ایرانی راستین دنبال عرب و عربگرایی نمی‌رود

محمدرضا چگنی

روحت ‌شاد لری از دیار نهاوند

آخرین ویراییش 3 سال قبل توسط محمدرضا چگنی
راپین

یه ایرانی نمیتونه هم مسلمون باشه هم وطن پرست عمر همانند امروز داعش ایرانیارو نابود کردو مسلمان پ مسلمانیت با ایرانی بودن هیچ سنخیتی نداره

وحید

تنهایی فتوا دادی؟
فرق دین و ملیت رو میفهمی؟
البته اگه ایرانی بودی میفهمیدی که در فرهنگ ایران عبارت «نامسلمان» یک فحشه.
تاریخ هم نشون داده که فقط وطنپرست‌های واقعی متدین‌ها بودند از فردوسی تا دکترحسابی
و کسانی مثل تو که حرف از وطن می‌زدند و از اسلام عقده داشتند همگی یا فراماسون بودند یا غربزده‌هایی با مشکلات جنسی.

مسعود

سوال:چرا باید از دین یک عرب پیروی کنیم؟ جواب: چون دین یک اندیشه است و اندیشه مرز و نژاد و ملیت ندارد. آن اعتقاد بت پرستان قدیم بود که می گفتند هر چه پدران و نیتاکان باستانی ما انجام دادند را باید ادامه دهیم. هیچ کس هم به یک آمریکایی یا انگلیسی نمی گوئید تو چرا از دین مسیحیت که از فلسطین در خاورمیانه شروع شده پیروی می کنی. به یک ژاپنی هم نمی گویند چرا تو پیرو بودا هستی که یک هندی است. در مورد سایر مکاتب و ایسم ها چنین است. کسی نمی گوید چون مارکس آلمانی است… مطالعه بیشتر »

تورک اوغلان

به خداوند مهربان قسم بعد از فهمیدن این ماجراها به مظلومیت ایرانی ها و خصوصاً بزرگ مرد بزرگ مردان آبروی ایران و ایرانیان ((( جناب پیروز نهاوندی ))) به قدری از ته دلم گریستم که در عزای عزیزانم اینقدر نگریسته بودم ،،، خداوند رحمتت کند تاج سیمانی
هر کس واقعا ایرانی باشد بدون لحظه ای تامل قلباً میییییییییییییرنجد

کامی

برای خودم متاسفم که هیچوقت نتونستم در مورد تاریخم،گذشتم..و در کل ریشم مطلبی بخونم.اعصابو روانکاو بهم میریزه.چی بودیم و چیمون کردن

غلامرضا

گذشته هاگذشته!زیادنبایدفکرخودمان رارگیرگذشته بکنیم!بلکه بایدازبدوخوب گذشته عبرت بگیریم وبرای آینده راه درست راانتخاب کنیم!گذشته عین آئینه اتومبیل است!اَگرنباشه نمیشوددرست رانندگی بکنی!

همایون

بسیار زیبا و عالی فرمودید

حمید

سلام
متاسفانه مطلب برای تحریف اذهان بود روند اتفاقات صحیح بود ولی برخی حقایق نادیده گرفته شده که در کشور ما این خیلی معمول هست اگر برگی از تاریخ به نفع ما نباشه اون رو تحریف میکنیم

Zhila

سلام دمش گرم خوب کاری کرد

ممد
امتیاز :
     

شیر لر که انتقام همه ما ایرانیا رو گرفت….

حسن

سلام
من به این آقا پیمان یه جوابی داده بودم که نمیدونم چرا پاکش کردن. فقط متآسفم برای تاریخ ما

کوروش

دریغ است ایران که ویران شود کنام پلنگان و شیران شوم
چو ایران نباشد، تن من مباد در این بوم و بر، زنده یک تن باد
همه سر به سر، تن به کشتن دهیم از آن به که کشور، به دشمن دهیم
زشیر شتر خوردن و سوسمار عرب را به جایی رسیده ست کار

که فر کیانی کند آرزو تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
درود بر این پهلوان و هنرمند ایرانی وطن پرست .
ما در ایران همچین بزرگانی زیاد داشتیم و باعث افتخار است.

ف.م

دقیقا درسته مهم اینه که فیروز مشرقی نهاوندی یک ایرانی اصیل بافرهنگ بود که باطل روشناخت وبه مدد الهی نابودش کرد ودخترش هم دراین راه کشته شد.بهت افتخار میکنیم ابولولومشرقی.روحت شاد وجنت مکان

اکبر شاهی
امتیاز :
     

درود بر فیروز ایرانی که زمین را از لوس وجود عمر بن خطاب پاک کرد .مجسم کن در آن لحظه ای که ضربه های دشنه ی پیروز ایرانی را نوش جان میکرد ،چه فکری از ذهن بیمارش می‌گذشته. حتما فکر می کرده آخ که چه غلطی کردم یه ایران حمله کردم .ای کاش شششش💨💨💔 تو همین فکرها بود که بادی رها و جا بجا نعش نجسش بر زمین افتاد و مرد .نظر شما چیه ؟

حسن

سلام
من به این آقا پیمان یه جوابی داده بودم که نمیدونم چرا پاکش کردن. فقط متآسفم برای سایت تاریخ ما

علی

مطالبی رو گفتین ولی مدرک و سند ندادین بدون سند و مدرک کوچک ترین اعتنایی هم نمیشه بهش کرد
لطفا سند گفته هاتون هم بگین

مسلم

سلام دوستان عزیز. سوالی که همش ذهنم رو درگیر کرده کرده اینه که دین اسلام توسط حضرت عمر واردایران شد. با آنهمه جنایاتی که در حق ایرانیان انجام دادن. ولی مردم ایران خصوصا شیعیان عمر رو قبول ندارن ولی دینش رو پذیرفتن. که هر چی انسان فکر میکنه با هم جور نمیاد. اگر عمر بد بود پس دینش هم بده. التماس تفکر

بنده خدا

دین عمر ملعون نبود دین حضرت محمد مصطفی بود که اسمش هم هست اسلام یعنی تسلیم در برابر فرمایشات الهی .در ضمن عمر اسلام نیاورده بود وگرنه فرمان خداوند را که به وسیله حضرت محمد در غدیرخم ابلاغ شد زیر پا نمی‌گذاشت .

همایون

تا دیروز می گفتید اسلام یعنی سلامتی الان چطور معنای آن را عوض کردید!؟!!چون دیگه مردم ،مردم زمان قاجار نیستند که هر حرفی رو باور کنند ،محض اطلاع تویه بنده ی خدا که فقط خودت رو بنده ی خدا می دانی و انگار فقط خدا تو و اعراب را آفریده و ما را کس دیگری آفریده ،اسلام یعنی تسلیم شدن در برابر فرهنگ و آیین عرب ،و با سلام و مسلم و تسلیم هم ریشه و ه خانواده هستند از ریشه ی سلم به معنای تسلیم شدن .

به عشق مولام

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین به ولایت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام
خشنودی دل خانم حضرت زهرا (س)
بردشمن مرتضی علی (ع) تاروزقیامت لعنت
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد وتابع به علی ذالک
نازشصت شیرمرد ایران وشیعه حضرت ابولولو صلوات
تعجیل در امر فرج صلوات
یاعلی (ع)مدد

ژیلا
امتیاز :
     

عمر مردم خودش رو هم می کشت اون برای غارت اموال ایرانیان ثروتمند این کار رو کرد تو فامیل ما اگه چیزی گم بشه دخیل می افتند به سردار رشید ایران پیروز ابولولو وگمشده پیدا می شود

فریدون

روحت شاد فیروزان

سعید

قرآن داری نکات بسیار عجیب و حیرت انگیز است به شرط آنکه بشود فهمید ولی مستانه ۹۹ درصد مردم اصلا هیچ نمی فهمند آین کلام قرآن است که می گویم قرآن در جاهایی بسیار زیادی می گوید اکثر انسانها نمی فهمند و فقط به خاطر همین حقیقت انسان های فریب کار همیشه توانسته اند آین اکثریت نادان را مورد استفاده خودشان قرار دهند

درود بر اهورا مزدا

کتاب سلمان فارسی رو میگی آره خیلی چیز های خوبی نوشته 🤣

رسول

عالی نوشته… آمیخته‌ای از تعصب و تخیل

محمد

سلام من میدونم که ایران مدیون عمرخلیفه برحق رسول الله است پس احترام یکدیگررانگهدارید اهلسنت کی به تشیع اهانت کردند که شما اهانت میکنید متأسفم برای بعضی دوستان ایرانی توصیه میکنم تاریخ بخوان

افشار

بهمن جازویه رامهرمزی قاتل کی هست؟

فرهنگ

گفته اند بهمن جازویه رامهرمزی که غلامی آزاد شده بوده همان ابن ملجم معروف است. که با دو تن دیگر از یاران پیمان میبندند تا سران اسلام را معدوم کنند. پای دیگر دوستان میلغزد و فقط ابن ملجم به مقصود میرسد.

مختار

خدا لعنتت کنه که داری به دروغ قاتل علی رو ایرانی معرفی میکنی یهودی کثیف تفرقه انداز

vet

دوست گرامی به جای تهمت زدن به دیگران بررسی بفرمایید که ایشان بر فرض اگر ایرانی بوده باشند به چه دلیلی مرتکب این عمل شده اند ؟ چطور ابولوو را که عمر را کشت با افتخار ایرانی میدانید؟ مگر ایشان از بزرگان اسلام نبودند ؟ مگر از ۱/۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ مسلمانی که به هنگام دفاع از اسلام در برابر منتقدین به ان به عنوان کثرت جمعیت باورمند استناد میکنید بیش از پنج ششم انها عمر را به عنوان خلیفه خود قبول ندارند پس چگونه قاتل پیشوای بیش از ۹۰۰ میلیون مسلمان را از خود میدانید و به ان افتخار می کنید ولی… مطالعه بیشتر »

وحید

اولا، ادعای مشاور بودن حضرت علی (ع) برای خلفای راشدین در جنگهای ایرانیان گزافه است: ۱- حمله به ایران در زمان عمر بن خطاب بود نه ابوبکر یا عثمان (پس اولین گاف) ۲- در کتب صحاح سته، احادیثی هست مبنی بر اینکه حضرت علی(ع) هیچگاه نمی‌خواست به روی عمر هم نگاه کند. پس چطور مشاوره‌ای بوده؟ ۳- حضرت علی که سالها بعد خودش در جنگها رأسا میجنگید چرا اینجا به میدان نیامد؟ ۴- فرض کنیم که مشاوره داده. آیا مشورت دادن به این است که بگویی چه بکن تا پیروز شوی یا طبق گفته‌ی خودت مشاوره دینی میتواند باشد که… مطالعه بیشتر »

abbass

دوست گرامی! مورخان و روایتگران فتوحات سه خلیفه، هیچ گزارشی از شرکت امام علی(ع) در جنگها و یا مشاوره دادن ایشان ثبت نکرده اند، البته خلفا تمایل داشتند تا با حضور ایشان به حملات خود مشروعیت دهند. مسعودی و نیز بلاذری( مورخ اهل تسنن) گزارش می کنند که هنگامی که خواستند به ایران حمله کنند عمر، عثمان را نزد علی(ع) فرستاد تا فرماندهی سپاه را بپذیرد؛ اما علی آن را خوش نداشت و نپذیرفت و تقاضای عمر را رد کرد( بلاذری، فتوح البلدان، ص۲۵). در واقع امام نمی خواست بر کارهای خلفا مهر تایید بزند. حتی فرزندان او نیز در… مطالعه بیشتر »

وحید

ما در تاریخ فقط یک بهمن جادویه داشته ‌ایم که فرمانده‌ی لشکر ایران بود و در سال ۱۶ هجری در جنگ قادسیه کشته شده است یعنی ۲۵ سال قبل از شهادت حضرت علی(ع)

وحید

یک شخصیت تخیلی ساخته و پرداخته از مغز اسلام‌ستیزان که اینقدر ایرانیان را نمی‌شناسند که خیال کرده‌اند که ایرانی مثلا خفاش شب و اصغر قاتل را قهرمان می‌پندارد چون خودی است!!
یعنی سازنده‌ی این کاراکتر، فرق بین ایرانی را با تورک و عرب نمیدانسته.

علی

من از این موضوع سردر نمبارم بعضی ها ایا از مسلمان شدنشون ناراضی هستن . ما ایرانیها به بزرگان فرهنگ و ادب وعرفان خودمون افتخار میکنیم چون اونها نوابغ زمان خودشون بودن مثل مولانا.سعدی عطارو… اونها نوابغ عرصه علوم دینی عرفانی بودند که نه فقط ایرانیها بلکه تمام دنیا احترام خاصی به عقاید اونا قایلند . کسانی که براحتی توحین میکنند به بزرگان صدر اسلام لااقل قبلا از عقاید مفاخر خودشون اطلاع کسب کنند که براحتی باخوندن چند صفحه اول کتابهای اونا قابل دسترسیه . بعدش اگه اونها رو هم قبول نداشتن این ریسک رو بکنن که به جانشینان پیامبر… مطالعه بیشتر »

دکتر حسین اسدی

تو که اهل مطالعه هستی برو صحیح بخاری و صحیح مسلم را کامل بخون ببین مفاخر شما چه بر سر ریحانه پیامبر اوردند. در صحیح بخاری می خوانیم پیامبر فرمودند فاطمه پاره تن من است هر کس اورا بیازارد مرا ازرده است و هرکس مرا بیازارد خدارا ازرده است. درست هفتاد صفحه بعد در همان کتاب صحیح که به عقیده شما بعد از قران دومین کتاب مسلمین می باشد نوشته است آن دو ملعون بر خانه دختر پیامبر حمله کرده و به اتش کشیدند. و فاطمه در حالی درگذشت که از ان دو ناراضی بود. اگر باز هم اهل مطالعه… مطالعه بیشتر »

بلوچ

ببخشید کجای صحیح مسلم و صحیح بخاری که سراسر تمجید از اصحاب پیامبر است نوشته ملعون ؟؟ چرا در درون شما تا این اندازه دروغ خودنمایی میکند ؟ چرا بدون کوچکترین مطالعه ای و فقط با شنیدن از این و آن ، حرف می زنید و جماعتی را مثل خودتان گمراه میکنید ؟ هیچ پیامبری از خود ارث به جا نمیگذارد و هر چه داشته اند بعد از مرگ به بیت المال تعلق میگیرد . ضمناً اگر تمام اهل سنت دنیا بعد از قرآن ، صحیح مسلم و بخاری رو برتر میدانند ، پس چطور امکان دارد تا این اندازه… مطالعه بیشتر »

فیروز

سلام. الان صحابه پیامبر چه چیزی برای مان به یادگار گذاشتند؟
تفسیر قرآن؟
کلام نیک؟
کتب دعا و اخلاق؟
کارنامه اعمال شان چه داره جز تحریف دین و جلوگیری از نقل احادیث پیامبر؟

ابو لولو

سلام! دین اسلام از کجا آمد؟؟دین محمد بود یا نه؟؟؟ دختر محمد رو کی کشت؟؟؟ محمد رو قبول دارین اما دخترشو کشتین؟؟ دنده های شکسته زهرا سال هاس غمی بر قلب های ما گذاشته!!گیریم پیامبر برای جانشینی خودش کسی رو معرفی نکرد، و ماجرای سقیفه هم چیز خاصی نبود،سوال من اینه چرا در خانه دختر رسول خدا آتش گرفت؟دم از اسلام میزنین و دم از محبت رسول الله میزنین اما بزرگان شما به دختر رسول تعرض کردند! بخدا سوگند در قیامت شما اهل بدعت باید پاسخگوی پلوی شکسته زهرا باشید،به بقیه جنایات اهل سنت کاری ندارم اما حضرت زهرا باردار… مطالعه بیشتر »

db64

باشد من دینت را گردنم می گذارم ای وای برما خدایا تمام اهل تسنن ها و خود من را بسوزان و به این خادم بهشت بگو مرا بیامرزد

مهدی

سلام
اینکه دوستمون گفته هیچ پیامبری از خود ارث به جا نمی گذارد درست نیست چون خدا در سوره نمل آیه ۱۶ فرموده (( و ورث سلیمان داوود…))

بنده خدا

چگونه است پیامبر فرمان خدا را ابلاغ کند در غدیر خم ارث می نامید ولی آن ملعون اول برای خودش جانشین انتخاب کن ملعون دوم را ارث نمی‌نامید . در ضمن اگر کسی برای رضای خداوند کاری کند خداوند تا روزی که این دنیا پا برجاست او مثل خورشید نمایان می‌کند مثل امام معصوم . چرا در مورد آن ملعونین اینگونه نیست

علی

بر قاتلین خانوم فاطمه زهرا سلام الله علیها بر عمر حرومزاده و مغیره بی پدر تر از عمر حرومزاده لعنت تا صبح قیامت

حمید

واقعا آفرین به شما ..شاید بهترین جوابی بود تا به حال شنیدم
بسیار نکته عالی بود ..ممنون از شما..برای خودم بسیار مفید بود جوابتون ..واقعا یه عده تعصب بیجا و مسخره دارند بعضیها حال آدم و بهم میزنن..مسخرها من یک ایرانیه اصیل هستم..

کوروش

مگر نمیدانید در ایران قدیم برایی افزایش بهره وری شغلها طبقه بندی شده بوده؟ چطور فرمانده سپاه هنرمند و آهنگر و نجاری بلد بوده. خجالت بکشید تا کی میخواین تحریف کنین ؟

وحید

لطفا به کتاب کارنامه اردشیر بابکان مراجعه کن.
یادگیری حرفه‌های مختلف در ایران باستان یک امر عمومی بوده. اینکه کسی عضو طبقه‌ی جنگاوران بوده به این معنی نیست که از آموزش محروم بوده باشه.
آنچه درباره‌ی دانشگاه جندی شاپور گفته شده، چیزی شبیه به دانشگاه‌های غیرمتمرکز مثل دانشگاه امام صادق (ع) بوده که هرکسی را توش راه نمیدادند ولی برای حرفه‌ آموزی نیست.

عشق مولام میگوید

سلام یه پیشنهاد نمیخاد برید کتاب بخونید قرآن که همه قبول دارید سوره المایده(ماعده)غلط نوشتاری .آیه ۵۵ (انماولیکم الله ورسوله والذین امنوالذین یقیمون الصلاه ویوتون الزکات وهم راکعون)اگه قبول داری که هیچ حرفی نیس اگه چراواماداری دیگه خوددانی و رسولت و پروردگار( الحق مع علی وعلی مع الحق فقط حیدر امیرالمومنین علیه السلام است زهرا(س)شدی که نام علی(ع) راعلم کنی پنهان شدی که هردوجهان را حرم کنی هزاران جان گرامی به فدایت یا امیرالمومنین حیدرعلیه السلام نازشصت قداره کش مولام حضرت علی و ایران وشیعه حضرت ابولولو صلوات خشنودی دل خانم حضرت زهرا (س) برقاتلین مولام حضرت علی (ع)و قاتلین… مطالعه بیشتر »

aria

من متقد هستم که یک روز ایران انتقام قادسیه رو میگیره و یک بمب اتم میزنه تو دل عربستان تا با خاک نابود بشه . مکه و اینا هم حالیش نیست.

مدافع

اقای محترم توی ک حرف از زدن عربستان و خانه خداوند و مسجدالنبی میزنی خداوند تو قران حفاظت خانه شو کرده مگ اصحاب ابرحه یا اصحاب فیل یادت نیس ک چ بلای ب سرشون اومد ب وسیله پرنده ی ب نام پرستو هلاک شدن مگ‌می خوای هلاک شی رافضی

vet

خوب الان چرا رفتن تو بغل امریکا از ترس ایران مگه همین امریکا تا خرتناق انواع تسلیحات و بهشون نداده باز چرا رفتن زیر سایه ترامپ …… خوب بیان بیرون تا در برابر ایران همان ابابیل ها (پرستوها ) ازش دفاع کنند . شما که ادعای مسلمان بودن و برادری همه مسلمین را دارید چرا چشمت و رو پیامبر واحد و کتاب واحد و قبله واحد میبندی و از لفظ رافضی استفاده میکنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اکبر محمدی

گروهی به نام قرامطه که از اسماییله بودند ابو طاهر بهرام گناوه ای چه کشتارها که تو مکه نکردند تو گوگل سرچ کنید قرامطه

وحید

شتر در خواب بیند پنبه دانه
تو متقد باشی یا نباشی آنچه که باید منتظر انتقام باشه اسلام‌ستیزان نجس هستند که باید تاوان سالها لجن‌پراکنی را بدهند.

عمر

من هم یه ایرانی هستم خداوند عزوجل ابولولو مجوسی را در این دنیا لعنت کرده ان شالله در آن دنیا هم به عذاب الهی گرفتار خواهد شد او لعنت شده خون مبارک حضرت عمر رضی الله عنه دومین خلیفه مسلمین وداماده حضرت علی رضی الله عنه خلیفه چهارمین مسلمین وپدر زن مبارک پیامبر اوخلیفه عدالت وشجاعت بود را بر زمین ریخت خداوند او را وطرفدارانش را نبخشد حضرت عمر اولین شهید محراب است در روز اول محرم به شهادت رسید

علیرضا

سلام.قصدتوهین ندارم اماخوب میشدشمادرموردکارهایی که این خلیفه شجاعت وعدالت نسبت به اهل بیت پیامبر{ص}انجام داده هم مطالعاتی داشته باشید.

علی

بازدید منطقی و واقعی باید تاریخ را همه جانبه مطالعه کنیم .

پرویز

داخل آسیاب کشته شد

Yousof

بیشتراطلاعاتی که ارائه دادین باکمال احترام دروغ محض وخیال پردازی درموردیک مجوسی است

vet

دوست گرامی لطفا کلی گویی نفرمایید با سند محتوا را رد کنید ؟
مگی بودن که معرب ان مجوس است گناه نیست گناه به کاربردن کلمه ای نه در فرم اصلی بلکه در غالب معرب شده و با هدف توهین است که از سر استیصال به کار برده میشود.

بنده خدا

اگر مجوسی هم بوده ناز شصتش.در ضمن در مورد ادعای شما هم الله اعلم

پارس

خود مورخ های عرب این واقعه رو قبول دارن تو چی میگی این وسط

گیلانی

درود بر هم میهنان دلبندم ۱-تمامی اقوام که در این گربه ی بزرگ زندگی میکنند دربقای آن سهم دارند همانند باقرخان و سالار خان که در زمان مشروطه مانند کرد ها ولور ها فارس هاوحتی اعراب مثلا در زمان جنگ اعراب در جنوب دوشادوش ما جنگیدند . اما چند نکته ۱-اگر قومی حق داشته باشد ایران عراق ترکیه و سوریه را به ارث برد آن نژاد آن نژاد نژاد کرد است زیرا از ۸۰۰۰ سال پیش(بیشتر از دیگر نژاد ها) در این منطقه بود است ولی تاکنون هیچ حکومت مستقل کردی وجود نداشته است ایرانیان در بسیاری جاها نشان داده… مطالعه بیشتر »

وحید

جناب گیلانی ولی در اصل کرد اولا کرد و عرب نژاد نیستند. یک قومیت هستند. نژاد سیاه و سفید و زرد است. دوم، چطور حساب کردی که کردها ۸هزار سال قبل از دیگر اقوام وارد ایران شدند؟ کردها را با یه سرچ می‌توانی تشخیص بدهی که همان گوتی‌ها هستند. چه از لحاظ نام و چه از لحاظ جغرافیا و چه از لحاظ نوشته‌های تاریخی: گوتی>گورتی> کورتی>کوردی که ۴۳۰۰ سال پیش در شمال عراق برای اولین بار ازشان یاد شده. مسئله‌ی ارث اگر به قدمت باشه که نیست. شامل بسیاری از دیگر اقوام ایرانی است که طبق پژوهش‌های ۲۰ ساله‌ی دکتر… مطالعه بیشتر »

پرس

دکتر پرس آبچیان لنگرودی دوستان احترام به عقاید و نظرات دیگران از اصول اولیه حق آزاد اندیشی و حقوق بشره. اما براستی بدون تعصب و احساسات ناسیونالیستی تاسف انگیزتر از جنایاتی که اعراب بیابانگرد در حمله به ایران مرتکب شدن عجین شدن ایدئولوژی اونها با فرهنگ ماست که شوربختانه چیزی از اون تمدن و فرهنگ باشکوه رو باقی نگذاشته. بر طبق اسناد و مدارک بسیار محکم(تاریخ طبری، فتح البلدان، تاریخ طبرستان و….) در حمله اعراب به ایران و خصوصا کشتار وحشیانه مردم تمیشه حسن و حسین حضور داشته اند. و ما اکنون از حسین برای خود اسطوره ساخته ایم.به باور… مطالعه بیشتر »

وحید

آغای دکتر! توی عمرت فکر کردی که چرا خود حضرت علی توی این جنگها شرکت نکرد درحالیکه بعد از همه‌ی این جنگها، در خود عراق چند جنگ بزرگ داشت که رأسا در همه‌ی اونها حضور داشت ( مثل صفین، نهروان) این قضیه‌ای که بهونه کردی، در منابع سنی ( تا اونجایی که میدونم فقط در تاریخ طبری که نویسنده‌ش سنی بوده) اومده و هیچ منبع شیعه اون رو تایید نمیکنه ضمنا از دیدگاه یک شیعه که به عصمت ائمه اعتقاد داره چنین قضیه‌ای محاله ولی برای یک سنی یا یک مغرض مثل تو شدنیه. امام حسین یک اسطوره جهانی هست… مطالعه بیشتر »

سپیده

با سلام و عرض ادب اولا شخصا فکر می کنم این سلیت به منظور اختلاف افکنی بین ایرانیان طراحی شده ،دیگر آنکه پیشنهاد می کنم کتاب خداوند علم و شمشیر اثر مستشرق آلمانی در مورد علی ع را بخوانید در آن آمده حضرت در هیچ حنگی علیه ایرانیان به سه خلیفه کمک نکرد تاجاییکه اعراب احمق به ایشات تهمت زرتشتی شدن زدند .وقتی یک فرد از ظرف زمان خویش بیشتر می فهمد لاجرم تنها می ماند و علی هنوز هم تنهاست چون فهم ما به اندیشه و اصالت روح علی نمی رسد .خدا کند هرکس هرچه ادعا می کند باشد… مطالعه بیشتر »

هانی

سلام عمر فرمانده نبود به نظرم ولی وقتی زنان اعرب را به اسیری گرفتند عمر رض پرسید فرزندانشان کجاهستند یارانش گفتند که راه ایران تا اینجا دور بود ما نتونستیم فرزندانشان را بیاریم چون تلف میشوند و میمیرند عمر گفت شما در دل فرزندانشان کینه کاشتید و من نمیتونم کاری کنم به همین خاطره که تا الان ایرانیان بر عمر رض لعنت میفرستند هر چند حضرت علی رض میفرماید لعنت نکنید که من نمیخوام شما لعین باشید البته این رو من شنیدم و از واقعیتش مطمئن نیستم و خدا عمر رض بیامرزد که اسلام را برایمان آورد و خداوند این… مطالعه بیشتر »

اهورا

لعنت بر تمام کسانی که به تاریخ تمدن و فرهنگ ایرانی ضربه زدند از زمان حمله اعراب تاالان

دکتر حسین اسدی

خیلی احمقانه هست اگر فکر کنید تنفر ایرانی از آن ملعون به خاطر جدا کردن مادران از فرزندان باشد. آن شخص از وقتی ملعون شد که در دین خدا انحراف ایجاد کرد و درب خانه جگرگوشه پیامبر را به آتش کشید. طبق روایات مهدی موعود(منتقم) آن دو ملعون را از قبر بیرون می کشد بعد گردن زنده و جسدشان را سوزانده و بر باد می دهد.
هر کس در گوشه ای از ذهنش کوچکترین محبت و گرایشی بر انها داشته باشد بهشت ابد الدهر برایش حرام است.

فرهنگ

مهدی موعود هیچگاه این عمل منفور و زشت را نخواهد کرد
جسم آن فرد نبود که به اسلام ضربه زد. بلکه تفکر مسموم و عقاید مکروهش ما را خانه خراب کرد.
مهدی با فکری که او و خیلی های دیگر امروزه دارند کار دارد و نه با تکه های استخوان

شبستری

از وقتی که فرهنگ و تمدن ما رو به تاراج بردند و با خشونت تمدن ما رو تا مرز نابودی بردند ملعون ما ایرانی ها شدند وگرنه ما آن زمان مسلمان نبودیم بلکه زردشتی بودیم و یهودی و مسیحی .آقا بیهوده صحبت نکنید .

اسلام ناب

تو دکتری؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! دکتر چه هستی؟ بخدا چیزهایی که به حضرت (مهدی رضی الله عنه) نسبت دادی کذب است و گوینده اش کذاب

مجید م علی

با سلام اینکه عمر لعن میشود بخاطر بسیاری از اعمال غیر انسانی بوده که او انجام داده بود . ۱ ) فرار مذبوحانه هایش از جنگ با کفار . ۲ ) توهین به ساحت مقدس حضرت محمد صلی الله علیه و اله و سلم . ۳ ) غضب خلافت و امامت حضرت علی علیه السلام ( هر چند که ابوبکر سرش را کلاه ذاشت و برای مدت دو سال او را از خلافت بدور نگه داشت ) ۴ ) هجوم به بیت اهل البیت علیهما السلام که منجر به جراحت حضرت فاطمه سلام الله علیه شد و در نهایت باعث… مطالعه بیشتر »

شهاب

دوست عزیز: ۱- فرار از جنگ را طبق آیه ی قرآن ، خدا بخشیده است . و کسی نیست که اون آیه را نداند و دیده باشد و همه جا اثبات شده است. ۲- توهین به پیامبر را چگونه ثابت میکنی؟! ۳- غصب حکومت؟؟؟این دیگر چه سخن بیهوده ایست؟همه میدانند که خلافت حق علی نبود.حتی خود علی! ۴- هجومی در کار نبود.اگر بود حتما در نهج البلاغه میامد!!! ۵- کدام بدعت؟با سند حرف بزنید لطفا. ۶- بنطر شما در جنگ هر کسی که میخواست شمشیر بکشد، همون لحطه عمر اونجا بود که اجازه بدهد یا ندهد؟؟ مثلا در مورد اتخابات… مطالعه بیشتر »

پویا

آفرین من حرف شهاب رو میپسندم

مختار

من کنت مولاه فهذا علی مولاه‌ شهاب این دستور خدا بود در غدیر خم به پیامبر که اعلام کرد عمر گذاشت زیر پاش اما ایه قران رو داری دروغ میگی و بر عکس گفتی و در اخر تو یک یهودی هستی که داری اختلاف میندازی بین مسلمانها گولش رو نخورید اینها همه جا هستن و اسراییلی هستن

یا علی انت الصراط المستقیم

۱)ای اهل ایمان هرگاه با گروه مهاجم کافران در میدان کارزار روبرو شوید مبادا پشت به آنها کرده و از جنگ بگریزید.(۱۵)و هر که در روز جنگ به آنها پشت نماید و فرار کند به طرف غضب و خشم خدا روی آورده و جایگاهش دوزخ که بدترین منزل است خواهد بود مگر آنکه از میمنه به میسره و یا از قلب به جناح برای مصالح جنگی رود یا از فرقه‌ای به یاری فرقه‌ای دیگر شتابد(۱۶) سوره انفال اون آیه ای که تو میگی(آل عمران ۱۵۵) فقط مربوط به جنگ احده! در حالیکه عمر و ابوبکر و حتی عثمان در جنگ… مطالعه بیشتر »

آخرین ویراییش 2 سال قبل توسط یا علی انت الصراط المستقیم
مختار

دهنت رو ببند هانی وطن فروش تو از قاتل فاطمه دفاع کردی . مطمین باش جواب کارت رو پس میدی کسی که حق علی رو خورد و به دستور خدا و رسولشمن کنت مولاه فهذا علی مولاه عمل نکرد تف به روی تو باد نه ایرانی هستی نه مسلمان

فیروز

مغول زاده هستی که هیچ عمرزاده بودن رو هم خودت اعتراف میکنی.

Unknown

مغولها ششمین مردم باهوش دنیا هستند
ما بیست و سوم
طبق گفته خودت اون مغول زاده هست
پس از تو باهوشتره و حرف درستو اون میزنه !!!!

اسلام ناب

اونهایی که به خلفای راشدین ناسزا میگن و از عربها متنفرند باید بدانند اگر خود را پیرو اسلام میدانند قرآن و اسلام به زبان عربی نازل شده . که باید بپذیرند ولو بر خلاف میلشان باشد. اونایی که فکر تصرف مکه و مدینه و زدن بمب اتم به عربستانو در سر دارن باید بیاد سلفشون ابرهه و سپاهیانش بیفتن. اونایی که عمر رو حرامزاده میدونن باید بدانند که عمر داماد حضرت علی و شوهر بی بی ام کلثوم ( دختر علی) است.(علی دخترش را به نکاح یک حرامزاده در آورده است) اونایی که برای بی اعتبار کردن اسلام در ماجرای… مطالعه بیشتر »

مجتبی

این چه دروغ بزرگیه که ایرانیان زنانشون را فرستادن جلو تاریخ قبل از اسلام ایران رابخون ببین چقدر زن در فرهنگ ایرانی احترام داشته و ایرانی ها چقدر نسبت به نوامیسشون غیرت داشتند. ای کاش شما این موضوعاتی را که مطرح می کنید، صحت آن را در منابع غیر از منابع اهل سنت بررسی می کردین. واقعا سطحی نگریست که ایرانی ها را آتش پرست بدانیم. غیر ایرانی ها از جسارت و غیرت ایرانی ها قبل از اسلام زیاد نوشته اند آنوقت شما می گویید ایرانیها زنان خود را برهنه به سوی سپاه عرب فرستاده اند!

اسلام ناب

بله هنوز آثار آتشکده های ایرانیان موجود است. فرستادن زنان برهنه برای مقابله با سپاه اسلام هم متاسفانه بعنوان یک تاکتیک جنگی مورد استفاده قرار گرفت ربطی هم به شیعه بودن وسنی بودن ندارد

وحید

آتش یک نعمت است که انسان از آن بهره‌مند می‌شود و عقل ایجاب می‌کند نعمت را پاس بدارند. در ثانی اگر قرآن دیده باشی، صدای خدا در صحرای سینا از آتش برآمد. هرچند اگر ایرانیان آتش می‌پرستیدند مگر ترس داشتند که بگویند؟ این همه کتاب زرتشتی از اوستا تا وندیداد و گاثاها و … در دسترس هست. در کدامش چنین چیزی آمده؟ فرستادن زنان برهنه!! من نمیدانم اصلا ایرانی هستی یا نه. اگر باشی که چنین خیالی بی‌غیرتی تو را نشان می‌دهد وگر نیستی که حرف مفت زدن آسان است. شاید در روستای شما چنین تاکتیکی وجود داشته باشد ولی… مطالعه بیشتر »

اکبر محمدی

ایرانیان آتش پرست نیستند و نبودند قدری تامل و مطالعه تو اصلا ایرانی هستی؟؟؟؟؟

وحید

ازدواج‌های صدر اسلام مصلحتی بودند همانطور که تا ۱۰۰ سال پیش هم (ازدواج شاه ایران با خواهر شاه مصر) خیلی از ازدواج‌ها برای مقاصد سیاسی انجام می‌شد. اگر عشقی وجود داشت چندهمسری وجود نداشت. ماجرای نامه‌نگاری با عقل جور درنمیاد. یعنی پیامبر نمیدانست که خسروپرویز با یک نامه مسلمان نخواهد شد؟ ضمنا خسرو پرویز قبل از به حکومت رسیدن توسط پدرش به زندان افتاده بود و هنگام سلطنت هم با رقابت بهرام چوبین مواجه بود و به زور حکومت را از وی گرفت ( با کمک سپاه روم) بنابراین او در جنگ قدرت قرار داشت و بعد از وی هم… مطالعه بیشتر »

آرمان یزدانی

من یک ایرانی هستم که به اسلام هیچ اعتقتای ندارم.دین من انسانیت هست.در ضمن خواستی در مورد وضعیت زنان پیامبرت مطالعه کن

لیلا

خخخ
بابا انسانیت