سئو | تعریف سئو سایت چیست و شامل چه خدماتی است

سئو سایت چیست و شامل چه خدماتی است؟ پونه مدیا به عنوان یکی از فعالان برتر حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو در ایران، با نزدیک به ۲۰ سال سابقه فعالیت در زمینه سئو و طراحی سایت، اکنون به یکی از مراجع معتبر آموزش سئو در کشورمان تبدیل شده است. محتواهای آموزشی پونه مدیا پیرامون سئو و مفاهیم آن به علاقه مندان بسیاری کمک کرده است تا در مسیر درست قرار بگیرند و به این حرفه وارد شوند.

اگر نگاهی به منابع متفاوت بیندازید، خواهید دید که تعاریف مختلفی برای سئو وجود دارد. آن طور که در وب سایت پونه مدیا نوشته شده است، سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جست و جو، یک هنر است؛ هنری متکی بر دانش که با استفاده از آن می توان صفحات وب سایت ها را به رتبه های برتر نتایج سرچ گوگل آورد. در این مطلب قصد داریم ببینیم تعریف سئو سایت چیست و شامل چه خدماتی است.

با سئو سایت آشنا شوید

سئو دانشی نسبتاً جوان است که تاریخچه آن به دهه ۹۰ میلادی برمی گردد؛ یعنی زمانی که موتورهای جست و جو قدم به زندگی مردم گذاشتند و همه گیر شدند. این پدیده نوظهور رفته رفته شکل و شمایل جدیدی به خود گرفت و با ورود گوگل به عرصه رقابت اهمیت بیشتری پیدا کرد.

 

بهینه سازی سایت یا سئو زمانی تحول آفرین شد که صاحبان سایت ها دریافتند که رمز پیشرفت و درآمدزایی آن ها، قرار گرفتن سایت شان در نتایج برتر گوگل است. از آن جا بود که تلاش ها برای به دست آوردن این جایگاه آغاز شد و هرکس روشی را در پیش گرفت که رتبه ۱ گوگل را به دست آورد. گوگل در طول سال های فعالیتش مدام الگوریتم هایش را به روز کرد و مسیر سئو را تغییر داد. با این حال آن چـه در تمام این مدت ثابت بوده، یک هدف مشخص است: کسب رتبه ۱ در موتورهای جست و جو.

سئو مجموعه فعالیت هایی است که بر مبنای دانشی عمیق نسبت به ساز و کار گوگل و الگوریتم های آن انجام می گیرد تا سایت مورد نظر رتبه خوبی را به دست آورد. بر این اساس سئو تمامی اقدامی را شامل می شود که باعث می شوند تا کاربران، وب سایت های ما را مفید و ارزشمند بدانند.

بنابراین اگر بخواهیم سئو را به طور مختصر و مفید توضیح دهیم، به یک اصل کلی و بدیهی می رسیم: افزایش کیفی و کمی ترافیک وب سایت به طور طبیعی (ارگانیک) و بدون صرف هزینه تبلیغات پولی. در این صورت شما به گوگل نشان می دهید که بازدیدکنندگان سایت شما واقعی هستند و این یعنی کاربرپسند بودن و ارزشمند بودن یک سایت؛ چیزی که خود به خود رتبه سایت را بالا می برد و آن را ارتقا می دهد.

سئو شامل چه خدماتی است؟

خدمات سئو مجموعه کارهایی هستند که متخصصان سئو بر روی یک سایj انجام می دهند تا کیفیت آن را افزایش دهند. این کارها و اقدامات به طور خلاصه شامل موارد زیر می شوند:

  • تدوین استراتژی سئو: برنامه ریزی برای تدوین راهبردهای مؤثر در جهت بهبود رتبه سایت.
  • سئو تکنیکال: بررسی سایت از لحاظ کدها و زیرساخت های فنی به منظور ارتقاء کیفیت فنی آن.
  • سئو داخلی: اقداماتی مثل تولید محتوا، لینک سازی داخلی، سئو کردن برچسب ها، بهبود سرعت سایت و …
  • سئو خارجی: تمامی اقداماتی که در خارج از سایت برای بهبود کیفیت آن انجام می شود.

شرکت های سئو با ارائه خدمات سئو به مشاغل بزرگ و کوچک کمک می کنند تا سایت هایی قابل قبول داشته باشند و کاربران را به سمت کسب و کار اینترنتی خود جلب کنند. شرکت پونه مدیا هم با داشتن بیش از هزار نمونه کار موفق سئو یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو در ایران است که افتخار همکاری با بزرگ ترین برندهای ایرانی را در کارنامه خود دارد.

برای اطلاع از نحوه استفاده از خدمات سئو پونه مدیا، قیمت سئو و آگاهی از جزئیات این خدمات می توانید به وبسایت پونه مدیا مراجعه کنید. کارشناسان شرکت آماده اند تا تمامی اطلاعات  لازم را در رابطه با خدمات سئو به شما عزیزان ارائه کنند تا بتوانید با آگاهی نسبت به سفارش خدمات مورد نیاز خود اقدام کنید. مشاوران پونه مدیا طی جلسات نیازسنجی با حضور شما، خدمات لازم برای بهبود سئو سایت شما را به صورت پکیج های هدفمند در اختیار شما قرار می دهند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها