بهترین نوع باتری قلمی را بشناسیم

کشف انرژی برق و به دنبال آن استفاده از این پتانسیل سبب شد تا بسیاری از کارهای روزمره آسان‌تر انجام شوند.

انرژی الکتریکی در زندگی نقش عمده‌ای ایفا می‌کند اما ممکن است به طور متناوب و همیشگی وجود نداشته باشد. اصطلاح شارژ کردن برای مواقعی به کار می‌رود که دسترسی به برق وجود ندارد.

شارژ یک وسیله از یک منبع تغذیه انجام می‌شود که این منابع تغذیه، همان باتری‌ها هستند. یک باتری با واکنش‌های شیمیایی خود و به کمک الکترولیت‌های موازی می‌تواند هر وسیله شارژی را به میزان معینی، در حالت استندبای نگه دارد.

ایجاد آگاهی نسبت به نقش و کارکرد باتری‌های امروزی سبب شد تا کارکرد آن گسترده شود به صورتی که برای هر کارایی و در هرجایی، یک باتری با نوع و سایز متناسب ابداع گردید.

باتری قلمی به‌عنوان یکی از اعضای پرطرف‌دار گروه باتری‌ها در بازار به فروش می‌رسد. تولید این باتری در ولتاژ‌های دو الی پنج ولت انجام می‌شود.

لپ‌تاپ، دوچرخه‌های برقی و برخی از تجهیزات پزشکی برای شارژ شدن می‌توانند از این نوع باتری استفاده کنند. ویژگی بارز یک باتری قلمی، به‌صرفه بودن به لحاظ اقتصادی است و خصوصیت‌های دیگر مانند عمر بالا، سازگاری با اکوسیستم و مقاومت در برابر فشارهای درونی آن را کامل خواهند کرد.

باتری‌های قلمی در انواع سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها در دسترس بوده و به‌صورت پرتیراژ در میان افراد به مصرف می‌رسد. یک منبع مورد اعتماد برای تهیه باتری قلمی با برند معتبر، فروشگاه مبین باتری است که اقلام فروشگاه خود را از برندهای معتبر گردآوری می‌کند.

یکی از این برندهای معتبر که در ساخت باتری‌های خود بیشترین کیفیت را مدنظر قرار داده، برند سافت است. شرکت سافت سوابق درخشانی در حوزه تولید الکترولیت‌های باتری دارد که منجر به جذب مشتریان زیادی در اقصی‌نقاط جهان گردیده است.

شعبه اصلی سافت در کشور سوئد احداث شده است که برای تولید محصولات خود از فناوری پیشرفته و متریال بادوام استفاده می‌کند. کیفیت در کنار قیمت مناسب و متریال ایدئال، نیاز مشتریان این برند معتبر را مرتفع ساخته و بدین ترتیب فروش آن افزایش پیدا کرده است. شایان‌ذکر است که برند سافت محصولات خود را بر اساس مؤلفه‌هایی همچون سایز باتری، میزان شارژ، دوام محصول و مقدار ولتاژ مجاز، قیمت‌گذاری می‌کند.

برند سونی نیز در حوزه ساخت و عرضه باتری‌ها برای کاربردهای مختلف به‌گونه‌ای موفقیت‌آمیز عمل کرده است. طبیعتاً سابقه طولانی این برند در تولید و ساخت ابزار فنی غیرقابل‌انکار است چرا که ویژگی‌های متمایزکننده محصولات این برند همواره در بازار مشهور بوده و به‌نوعی بیانگر ضمانت کالا و حسن اطمینان تولیدکنندگان این برند بوده‌اند. خصلت مشهود باتری‌های قلمی برند امکان شارژ شدن آنها پس از تخلیه پتانسیل خواهد بود.

باتری سکه‌ای و بهترین نوع آن

اغلب باتری‌ها به‌صورت یک استوانه ساخته می‌شوند اما در باتری‌هایی که به آنها باتری سکه‌ای یا دکمه‌ای گفته می‌شود، شکل دایره قالب سازنده این نوع باتری خواهد بود. بالطبع وجه تسمیه باتری سکه‌ای به دلیل شباهت این نوع باتری به پول‌های سکه‌ای است.

سامانه‌های ورودی و خروجی این باتری در زاویه بالایی و پایینی قرار گرفته‌اند که قطب‌های منفی و مثبت این باتری به شمار می‌روند. برعکس برخی از باتری‌های قلمی، نوع سکه‌ای نمی‌تواند پس از تخلیه پتانسیل دوباره شارژ شود و بدین ترتیب بعد از اتمام پتانسیل باشد تعویض گردد.

این باتری به‌عنوان یک باتری یک‌بارمصرف در بازار به فروش می‌رسد که جنس بدنه آن از فـلزات است. کارایی این باتری اغلب در وسایل برقی خانگی بوده و کارایی ثابت در گستره دمای منفی ۲۰ درجه تا مثبت ۵۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد.

اسباب‌بازی‌های شارژی، ساعت‌های مچی، انواع ترازوهای دیجیتالی، ریموت و ماشین‌حساب‌های مهندسی وسایلی هستند که از باتری سکه‌ای استفاده می‌کنند. یکی از برندهای معتبر و محبوب در حوزه تولید باتری‌های سکه‌ای رناتا است که محصولات خود را به‌صورت عمده در بازار فنی به فروش می‌رساند.

عرضه باتری‌های برند باتری در بسته‌بندی‌های تکی و صدتایی انجام می‌شود که دارای قیمت مناسبی هستند. رناتا یک برند سوئیسی است که قیمت ارز بر واردات آن تأثیر بسزایی داشته و بایستی از یک منبع مطمئن خریداری شوند.

مبین باتری یک منبع مورد اطمینان برای خریداری باتری رناتا می‌باشد. در رنکینگ کیفی باتری‌های سکه‌ای برند مکسل که یک برند ژاپنی است، بعد از رناتای سوئیسی قرار می‌گیرد.

عملکرد مکسل به‌عنوان یک برند از آسیای شرقی در قیاس با برندهای دیگر موفقیت‌آمیز بوده که همین امر منجر به افزایش فروش آنها در منطقه گردیده است. مکسل تولید باتری‌های قلمی را نیز در کارنامه خود دارد اما محصول عمده این شرکت، باتری‌های سکه‌ای هستند.

باتری نیم قلمی و انواع آن

همان گونه که گفته شد هر باتری برای کارایی خاصی به کار برده می‌شود که این امر تنوع آنها را در مواردی مانند کارایی، پتانسیل و جنس مواد سازنده توجیه می‌کند. یکی از باتری‌هایی که با فناوری‌های جدید جهانی ساخته شده باتری نیم قلمی است که برای شارژ وسایل الکتریکی خانگی کاربرد دارد.

طراحی و تولید باتری‌های قلمی در ابعاد و سایز و با قیمت متفاوت انجام می‌شود. این نوع باتری نسبت به انواع باتری سکه‌ای و قلمی قیمت نازل‌تری داشته و عرضه آن در بسته‌بندی ۴ الی ۱۲ تایی انجام می‌شود.

دوام بالا، درجه حفاظتی یا IP قوی، تنوع در برندها، ولتاژهای مختلف، قابلیت حمل راحت، وزن کم و قیمت مناسب از مزایای باتری نیم قلمی به شمار می‌رود. کاربردهای یک باتری قلمی در مواردی همچون کنترل دستگاه‌های ویدئویی، تلویزیون، برخی از اسباب‌بازی‌های ماشینی یا عروسکی، لوازم جانبی رایانه و ابزار برقی خانگی تبیین می‌شود.

سابقه درخشان تولید باتری‌های نیم قلمی در سطوح بین‌المللی را بایستی در کارنامه کاری باتری دوراسل جستجو کرد. قیمت مناسب و کیفیت بالا در محصولات این برند مشهود بوده و توانسته مخاطبان بسیاری در بازار فنی به خود اختصاص دهد.

مبین باتری دارای نمایندگی معتبر از برند دوراسل است که محصولات این شرکت را به سراسر کشور عرضه و ارسال می‌کند. خرید از سامانه اینترنتی و یا مراجعه به شعبه حضوری مبین باتری برای تهیه باتری نیم قلمی، از لحاظ اقتصادی به‌صرفه خواهد بود.

باتری سیلد اسید چیست و چه فرقی با بقیه باتری ها دارد؟

یکی از مؤلفه‌های دسته‌بندی باتری‌ها در فرایند تولید و ساخت استفاده از مواد شیمیایی متفاوت است چنان که در اغلب باتری‌ها، الکترولیت‌ها نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند اما در باتری سیلد اسید این‌گونه نیست.

معنای لغوی کلمه سیلد مهروموم شده یا بسته است. ترکیبات گازی که در این باتری وجود دارد، این باتری را از ترکیبات دیگری مانند اسید و آب بی‌نیاز کرده است. باتری خشک از عناوین این باتری پرکاربرد است. یک نکته مهم در استفاده از باتری‌های سیلید اسید یا خشک، این است که سوپاپ‌های آن نباید باز شوند چرا که دوام باتری کاهش پیدا می‌کند و سیالات گازی آن به اتمام می‌رسد.

مواردی مانند تاریخ تولید، مدت‌زمان ضمانت باتری، ابعاد و آمپر باتری و میزان ولتاژ باتری عواملی هستند که قیمت باتری سیلید اسید را تعیین می‌کنند. تولیدکنندگان باتری خشک کشورهایی مانند چـین، ایران، تایوان، کـره جنوبی و تایلند هستند که محصولاتشان را با قیمتی بیش از انواع باتری‌های دیگر به فروش می‌رسانند.

شارژ اسباب‌بازی‌های موتوری و ماشین‌ها، مانیتورهای اتاق عمل، منابع تغذیه و توزیع برق، کارایی در تجهیزات پزشکی، سیستم‌های محافظتی، آکوستیک و دستگاه‌های صوتی، باتری‌های یو پی اسی، سیستم‌های اعلام حریق، بردهای مدار فرمان بالابر، باسکول‌ها و ویلچرهای برقی مواردی هستند که برای تغذیه خود از باتری‌های سیلید اسید استفاده می‌کنند.

هم‌اکنون فروشگاه مبین باتری آماده ارائه راهنمایی و فروش محصولات خود در حوزه باتری سیلید اسید می‌باشد. برای اطلاع از کاتالوگ‌های جدید و قیمت محصولات می‌توان به سامانه اینترنتی یا شعب حضوری این فروشگاه مراجعه کرد.

برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با مشاوران فروشگاه مبین باتری با شماره ۰۲۱۳۶۶۱۱۱۳۶ تماس بگیرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها