آیا خرید زمین مجازی یک سرمایه گذاری سود آور است؟

انتقال و آمیختگی زندگی واقعی به رویدادهای دیجیتالی و دنیای مجازی به طور فزاینده ای شتاب گرفته است. این امر باعث شده  سرزمین ها و املاک دیجیتالی شکل بگیرند. اگر شما هم در دنیای مجازی قطعه ای زمین به نام خود دارید، بدانید که در بازاری ملک خریده اید که به راحتی قابل آدرس دهی است و بسیار بزرگتر از دنیا واقعی می باشد. اگر هنوز در زمین های مجازی سرمایه گذاری نکرده اید در ادامه با ما همراه باشید تا همه جوانب این دارایی ها را بسنجیم.

زمین  مجازی یعنی چه؟ 

بر کسی پوشیده نیست که بازار املاک و مستغلات مجازی و دیجیتالی به شکل سرسام آوری در حال رشد  است، در حالی که همه گیری بیماری کووید نوزده باعث شده است که مردم بیشتر به این حوزه روی آورند. در واقع، برخی از سرمایه گذاران میلیون ها دلار برای یک قطعه زمین می پردازند، نه در نیویورک یا بورلی هیلز بلکه در دنیای مجازی.

این قطعه زمین ها به صورت آنلاین، در مجموعه‌ای از جهان‌های مجازی قرار دارد که متاورس نام دارد. از زمانی که فیس بوک اعلام کرد در واقعیت مجازی، حتی نام شرکت خود را به متا تغییر داده است، قیمت قطعه زمین ها تا ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

اندرو کیگل، مدیر عامل Tokens.com که محل استقرار شرکت او در تورنتو می باشد، در املاک و مستغلات متاورس و دارایی‌های دیجیتال غیرقابل تعویض یا NFT سرمایه‌گذاری می‌کند، او می‌گوید: متاورس تکرار بعدی اینترنت و رسانه‌های اجتماعی است.

با ورود به متاورس شما می توانید به یک کارناوال بروید، می توانید به یک کنسرت موسیقی بروید، می توانید به یک موزه بروید. در این جهان‌های مجازی، افراد واقعی به‌عنوان شخصیت‌های مجازی به نام آواتار، شبیه به یک بازی ویدئویی چند نفره در زمان واقعی، با هم تعامل دارند. امروزه، مردم می توانند از طریق صفحه نمایش معمولی کامپیوتر به این دنیا ها دسترسی داشته باشند، اما متا و سایر شرکت ها چشم انداز بلندمدتی از ساخت جهان های غوطه ور ۳۶۰ درجه دارند که مردم از طریق عینک های واقعیت مجازی مانند Oculus متا به آن ها دسترسی خواهند داشت.

شما می توانید با مراجعه به وبلاگ بیـت گذر به آدرس blog.bitgozar.io اطلاعات جامعی در خصوص متاورس و دنیای ارزهای دیجیتال بدست آورید.

سرمایه گذاری با خرید زمین های مجازی

گزارش اخیر مدیر دارایی های کریپتو گری اسکیل تخمین می زند که دنیای دیجیتال ممکن است در آینده نزدیک به یک تجارت یک تریلیون دلاری تبدیل شود.

شرکت Kiguel اخیراً نزدیک به ۲.۵ میلیون دلار در زمینی در دسنترالند که یکی از چندین جهان متاورس محبوب است سرمایه گذاری کرد. کیگل گفت: “قیمت ها در چند ماه گذشته ۴۰۰٪ تا ۵۰۰٪ افزایش یافته است.”

یکی دیگر از دنیاهای متاورس، سند باکس (Sandbox) است. شرکت توسعه املاک و مستغلات مجازی جانین یوریو، Republic Realm، بیش از ۴.۳ میلیون دلار برای یک قطعه زمین مجازی در سندباکس هزینه کرد.

با این اعداد و ارقام متوجه میشویم که دنیای دیجیتال برای برخی از افراد و سرمایه داران بزرگ به اندازه دنیای واقعی مهم است. مهم این نیست که من و شما به آن چـه اعتقادی داریم، بلکه مهم این است که آینده چه می کند.

یک قطعه زمین در بازی ویدیویی محبوب برای کسب درآمد، اکسی اینفینیتی اخیراً به قیمت ۲.۳ میلیون دلار فروخته شد.  برای برخی از افراد که آشنایی کاملی با اکسی اینفینیتی ندارند، Axie دنیایی مبتنی بر بلاک چین است که در آن کاربران می‌توانند پاداش‌های خود را به صورت ارزهای دیجیتال دریافت کنند و بعداً آنها را در صرافی‌ها بفروشند. اما سرزمین اکسی ها، به نام Lunacia، به قطعات زمینی تقسیم شده است که بازیکنان از آنها به عنوان خانه یا پایگاه عملیات استفاده می کنند. در این دنیا، دارایی مجازی می تواند نشان دهنده یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) باشد که مالکیت قطعه خاصی از زمین در متاورس را نشان می دهد.

یوریو به CNBC می گوید که شرکت او سال گذشته ۱۰۰ جزیره خصوصی مجازی را به قیمت هر کدام ۱۵۰۰۰ دلار فروخت. او گفت: امروز هر کدام حدود ۳۰۰۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند که تصادفاً همان قیمت متوسط خانه در آمریکا است.

فروش املاک دیجیتال به بالاترین حد خود رسیده است که قبلاً هرگز چنین چیزی رخ نداده بود. به طوری که سرمایه گذاران میلیون ها دلار را در املاک و مستغلات متاورس سرمایه گذاری می کنند.

کاملا منطقی که قیمت یک قطعه زمین در متاورس ۵۵۰ اتر باشد، زیرا زندگی دیجیتالی مردم در مقایسه با زندگی فیزیکی آنها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. 

در آینده اکثر مردم در محیط‌های مجازی در حال تعامل با یکدیگر خواهند بود که برخی از جنبه‌های جهان فیزیکی را منعکس می کند.
ریسک سرمایه گذاری در زمین های مجازی

بازار ارزهای دیجیتال فضایی است که به سرعت در حال رشد و تکامل است و گاهی اوقات بی ثبات و پر نوسان می شود. نوسانات قیمت ارز دیجیتال همواره مورد انتقاد بسیاری از فعالان مالی قرار میگیرد. زمین مجازی نیز می تواند یک انتخاب سرمایه گذاری با ریسک بالا در این فضا در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال اگر ساختمانی را با ۴۰ اتریوم بخریم و قیمت اتریوم از ۴۰۰۰ دلار به ۱۰۰ دلار برسد، این یک ریسک اساسی است که واقعاً در هنگام خرید یک قطعه زمین فیزیکی متحمل نمی‌شویم.

در حال حاضر، یک استارت آپ در نیویورک به نام Parcel وجود دارد. در بازار طاقچه کاربران می توانند کیف پول دیجیتال خود را وصل کنند و پیشنهاد خرید زمین در دنیاهای مجازی مانند متاورس و دسنترالند را ارائه دهند.

تعیین ارزش زمین های مجازی

در پاسخ به این سوال که چگونه یک قطعه زمین مجازی می‌تواند میلیون‌ها دلار ارزش داشته باشد، باید بگوییم که در هر بازاری فقط عرضه و تقاضا مهم است. وقتی افرادی هستند که حاضرند فلان مبلغ برای آن بپردازد، پس ارزشش همان مقدار پول است. 

در حال حاضر، اگر سند باکس را در یک مرورگر وب باز کنید، تنها چیزی که خواهید دید یک نقشه مسطح از آرم های برند است که در توده های زمینی شکل پراکنده شده اند. 

این یعنی اگر به هر دلیل روزی تقاضا برای زمین های مجازی کاهش پیدا کند و یا مردم این دارایی ها را ارزشمند ندانند بدون شک قیمت آن سقوط خواهد کرد و شاید حتی به ارزش صفر برسند.

چگونه زمین مجازی بخریم؟

متاورس و به طور کلی ارزهای دیجیتال این امتیاز را دارند که در واقع شما نقدینگی از سراسر جهان دارید. هر فرد در جهان نمی‌تواند سهام اپل را بخرد، اما عملاً هر کسی که به اینترنت متصل است می‌تواند یک قطعه زمین مجازی بخرد.

آینده سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات فرصت بزرگی برای رشد در متاورس دارد، صاحبان زمین دیجیتال می‌توانند بیلبوردهایی را برای کسب درآمد غیرفعال در املاک خود نصب کنند. بسیاری از تحلیلگران بزرگ ارزهای دیجیتال بر این اعتقادند که دنیاهای مجازی مانند دنیای فیزیکی اقتصادهای پررونقی خواهند داشت.

با این حال روش های دیگری برای سرمایه گذاری در دنیای مجازی و متاورس وجو دارد. شما میتوانید با خرید ارزهای  دیجیتال متاورس، مثلا خرید ارز گالا یا خرید ارز مانا بدون ریسک هایی که متوجه زمین های مجازی است در دنیای متاورس سرمایه گذاری نمایید. خدمات خرید و فروش ارزهای متاورس در کنار بیش از ۸۰۰ کوین و توکن دیجیتال  خرید پالی گان و خرید سولانا در صرافی بـیت گذر ارائه می شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها