معرفی انواع ورق استیل ۳۲۱ و استعلام قیمت ورق استیل ۳۲۱

معرفی انواع ورق استیل ۳۲۱ و استعلام قیمت ورق استیل ۳۲۱

همان طور که از نام ورق استیل ۳۲۱ پیدا است، با ورقی از سری ۳۰۰ سر و کار داریم. ورق‌های استیل به طور کلی در دو دسته اصلی ۳۰۰ و ۴۰۰ قرار دارند و نوع ۳۰۰ آن امروزه به وسیله افراد و کسب و کارهای مختلفی استفاده می‌شود. در این بین، ورق استیل ۳۲۱ را باید یکی از محبوب‌ترین‌ها به شمار آورد.

به همین دلیل، در این مقاله سعی داریم تا در مورد ورق استیل ۳۲۱ با هم صحبت داشته باشیم. بسیاری از کاربران از ما سوال داشتند که چطور می‌توان نسبت به تهیه با کیفییت‌ترین این ورق‌ها اقدام نمود؟ به همین خاطر، در ادامه نیز به سراغ پاسخ این سوال خواهیم رفت و یک شرکت فوق العاده را به شما معرفی می‌کنیم. پس در صورتی که شما نیز به دنبال خرید این ورق استیل هستید، تا انتها همراهمان باشید.

ورق استیل ۳۲۱ چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

ورق استیل ۳۲۱ مانند بسیاری از ورق‌های دیگر به صورت زنگ نزن در دسترس قرار گرفته است. این یعنی اگر از آن در مناطقی که احتمال اکسیداسیون بالا هست هم استفاده کنید، هیچ مشکلی برای آن رخ نخواهد داد. به دلیل ترکیباتی که در این ورق استیل به کار رفته است، مقاومت آن در مقابل بسیاری از مسائل مانند خوردگی بسیار زیاد است. مشتریانی که از این محصولات خریداری کرده‌اند نیز شاهد طول عمر بالای آن هستند.

همچنین گفتنی است که مقاومت این ورق استیل در برابر دمای بالا نیز بسیار زیاد در نظر گرفته شده است. به بیان دیگر می‌توان گفت که این ورق استیل دمایی در حدود ۴۲۷ تا ۸۱۶ درجه سانتی گراد را هم تحمل می‌کند. به همین خاطر، از آن برای کسب و کارهایی که به دمای بالا مانند کوره سازی نیاز دارند نیز استفاده می‌شود.

البته این بدان معنا نیست که شما برای چنین کسب و کارهایی نمی‌توانید به سراغ برخی دیگر از ورقهای استیل بروید. جوش پذیری این ورق استیل نیز بسیار زیاد در نظر گرفته شده است تا دست افراد برای تغییر دادن آن کاملا باز باشد. البته حرارت‌های وارد شده بر این ورق استیل بهتر است به صورت کوتاه مدت در نظر گرفته شود.

بسیاری از افراد، ورق استیل ۳۲۱ را مشابه با نوع ۳۰۴ آن می‌دانند. دلیل آن هم کاربردها و ترکیباتی است که در این ورق به کار رفته و تقریبا شبیه به هم هستند. با این وجو، تفاوت‌های زیادی نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود که نباید این موارد را از یاد برد.

چه موادی در ورق استیل ۳۲۱ استفاده شده است؟

صحبت در مورد ترکیبات به کار رفته در ورق استیل ۳۲۱ نیز می‌تواند به نوبه خود مهم باشد. از این مواد باید به کربن به اندازه ۰۸ درصد، کروم به اندازه ۱۹ درصد، نیکل به اندازه ۱۲ درصد، تیتانیوم به اندازه ۰.۷ درصد، منگنز به اندازه ۲ درصد، فسفر به اندازه ۰.۰۴۵ درصد، گوگرد به اندازه ۰.۰۳۰ درصد، سیلیسیوم به اندازه ۰.۷۵ درصد و در نهایت نیتروژن به اندازه ۰.۱ درصد اشاره داشت. البته مواد دیگری هم در این ورق استیل یافت می‌شود که اهمیتشان به اندازه گزینه‌های ذکر شده نیست.

کاربردهای ورق استیل ۳۲۱

از ورق استیل ۳۲۱ به دلیل مقاومت بالایی که از خود نشان می‌دهد، به منظور ساخت تجهیزات غذایی و به خصوص موارد لبنی به وفور استفاده می‌شود. البته برای این منظور می‌توان به سراغ محصولات مشابه نیز رفت، اما کارشان به کیفیت این مورد نخواهد رسید. به وجود آوردن تجهیزات دارویی را هم می‌توان مورد مهم دیگری به شمار آورد.

همان گونه که در بالا هم ذکر شد، از این ورق استیل می‌توان برای کوره سازی نیز استفاده شود. ساخت مبدل‌های حرارتی، به وجود آوردن بویلرها و موارد این چنینی را هم می‌توان از کاربردهای دیگر این ورق استیل به شمار آورد. از دیگر کاربردهای این ورق استیل نیز باید به ساخت تجهیزات شیمیایی، پالایشی و همچنین نیروگاهی اشاره داشت.

برای این که بتوانیم قطعات مربوط به موتورهای هوایی را هم به وجود آوریم، می‌توانی سر وقت ورفت استیل ۳۲۱ برویم. البته باید بدانید که این کاربردها شامل همین موارد نمی‌شوند و گزینه‌های دیگری را هم در بر می‌گیرند. به هر صورت، تلاش ما این بود تا شما را با برجسته‌ترین کاربردهایی که این ورق می‌تواند در خود داشته باشد، آشنا کنیم.

قیمت ورق استیل ۳۲۱

هر یک از ورق‌های استیل، خود به چند دسته تقسیم می‌شوند. کافی است که نگاهی به فروشگاه‌های معتبر داشته باشید تا به خوبی به این موضوع پی ببرید. این قضیه برای ورق استیل ۳۲۱ نیز صدق می‌کند و شما می‌توانید انواعی از آن را به لحاظ اندازه و ضخامت شاهد باشید. به همین دلیل است که نمی‌توان قیمت ثابتی را برای تمام ورق‌های استیل ۳۲۱ در نظر داشت.

در واقع عناصر به کار رفته و آلیاژ هر یک از ورق‌های استیل نیز سهم بزرگی در تعیین قیمت آن دارند. برخی از این آلیاژها تعرفه بالایی برای خرید و ساخت دارند و همین باعث می‌شود که محصول نهایی هم قیمت بالایی داشته باشد. با این وجود، تعرفه این ورق استیل تقریبا مشابه با نوع ۳۳۰۴ آن است و تفاوت اندکی میانشان وجود دارد.

ضمن این که قیمت این ورق‌ها به برند سازنده نیز مربوط می‌شود. خبر خوب این است که ورق‌های استیل شرکت توان فـلز در بهترین کیفیت و قیمت خود به سر می‌برند. تنها باید مقایسه‌ای میان قیمت و کیفیت محصولات فولادی این برند با دیگر برندها داشته باشید تا به خوبی به این موضوع پی ببرید. در بخش پایانی این مقاله، شیوه خرید از این شرکت را به شما خواهیم گفت.

در مورد شرکت توان فـلز

توان فلـز یکی از بهترین شرکت‌ها برای خرید محصولات فولادی و به ویژه ورق استیل است. بنابراین چه نیاز شما ورق استیل ۳۲۱ باشد و چه دیگر موارد، قادر به خرید آن‌ها از این شرکت خواهید بود. خبر خوب دیگر هم این است که شما به صورت اینترنتی نیز می‌توانید سفارش خود را ثبت نمایید. برای انجام این کار باید وارد نشانی این سایت یعنی https://felez.biz/ شده و شماره تلفن‌های موجود در آن را یادداشت کنید تا در زمان دلخواه نسبت به برقراری تماس اقدام نمایید. در پایان امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها