کیف پول های ایاس

یکی از اساسی‌ترین اصول در نگهدارای مناسب دارایی‌های دیجیتال انتخاب مناسب کیف پول مختص هر ارز دیجیتال است. آیا به دنبال شناخت و کسب اطلاعات درباره بهترین کیف پول های ایاس (EOS) برای ذخیره ایمن سکه‌های خود هستید؟ در ادامه برای تصمیم گیری بهتر، نگاهی داریم بر بهترین کیف پول‌های سخت افزاری، دسکتاپ و موبایل که مناسب ایاس هستند.

پس از پیدا کردن بهترین کیف پول برای ذخیره ارز دیجیتال ایاس، از یک صرافی مناسب ایرانی برای خرید آن اقدام کنیم؛ برای مثال می‌توانیم جستجو کنیم، کدام صرافی ارز دیجیتال کمترین کارمزد را دارد، یا کدام صرافی از شیوه‌های نوین معامله گری حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند.

 

ایاس (EOS) چیست؟

ایاس  توسط برنامه نویس نرم افزار، دان لاریمر (Dan Larimer)، و باهدف ایجاد پروتکلی با کاربری آسان بر اساس بلاک چـین اتریوم ایجاد کرده طراحی شده است، ایده الهام بخش دان لاریمر توسعه سیستم عاملی بود، که هم مقیاس عمودی (vertical scaling)، «قابلیت توسعه شبکه با افزایش توان و حافظه بیشتر به واحد پردازش هسته‌ای سیستم» و هم مقیاس افقی (horizontal scaling) «قابلیت افزایش عملکرد با افزایش گره‌های بیشتر» را برای  برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) امکان پذیر کند.

پلت فرم ایاس ثابت کرده است که کاربر پسند است و به گونه‌ای طراحی شده است که کاملاً مقیاس پذیر باشد. با خرید ایاس توان به نسخه غیرمتمرکز جدیدی از اتریوم دسترسی پیدا کرد، که از بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز مختلف پشتیبانی می‌کند.

بهترین کیف پول‌های EOS

کیف پول اتمی (Atomic wallet)

کیف پول اتمی یک پروژه چند دارایی جدید با پایگاه کاربری فعال در حال رشد است. کیف پول اتمی با رابط کاربری پسند و بصری در حال حاضر دارای بیش از ۳ میلیون کاربر فعال و از  ۳۰۰ کوین و توکن برتر را پشتیبانی می‌کند. همچنین برای همه سیستم عامل‌های اصلی (ویندوز، مک و لینوکس. برنامه‌های موبایل برای اندروید و IOS) در دسترس است.

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول لجر نانو اس، یکی از جذاب‌ترین و با ارزش‌ترین کیف پول‌ها است. دارای صفحه نمایش ال‌ای دی ارگانیک (OLED) داخلی است.که به کاربر کمک می‌کند اطلاعات مربوط به تراکنش را  دوبار بررسی و سپس تأیید کند. به راحتی از طریق USB به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل شود. همچنین این پلتفرم بهترین امنیت را برای کوین‌ها و توکن‌های کاربران فراهم می‌کند.

لجر نانو ایکس (ledger nano x iota)

کیف پول سخت افزاری (Nano X)، نسخه ارتقا یافته کیف پول Nano S است که، در بالا توضیح داده شد. هزینه این کیف پول سخت افزاری بالاتر از نسخه نانو اس است اما مزایایی نسبت به آن دارد. با نانو ایکس برنامه‌های بیشتری را بر روی کیف پول می‌توان نصب کرد و کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند چندین کیف پول را در یک دستگاه واحد بدون حذف نصب و نصب مجدد داشته باشند. همچنین مجهز به بلوتوث برای استفاده در موبایل است.

 

کیف پول گواردا (Guarda)

کیف پول گوردا ارائه دهنده پیشرو کیف پول‌های چند ارزی بدون حضانت (custdy free) است که ذخیره‌ سازی‌ها را در قالب‌های وب، دسک‌تاپ، برنامه افزودنی کروم و موبایل ارائه می‌دهد، و از بیش از ۴۰ بلاک چـین اصلی و بیش از ۱۰۰۰۰ توکن رمزنگاری پشتیبانی می‌کند. همچنین دامنه ارزهای پشتیبانی شده گواردا همواره در حال توسعه است.

کیف پول اینفینیتوی ایاس (Infinito EOS)

کیف پول اینفینیتو یک کیف پول آنلاین چند منظوره است که براحتی برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است. ویژگی بارز این کیف پول خصوصیت تاچ آیدی (TouchID) است که کیف پول این کیف پول را کاملا ایمن می‌کند.اینفینیتو  بیشتر از سکه‌های سازگار با ERC20 همراه با سکه‌های EOS پشتیبانی می‌کند و همچنین از حدود ۱۲ زبان را تا حد زیادی پشتیبانی می‌کند.  

کیف پول اکسودوس ایاس(exodus EOS)

کیف پول اکسودوس هر چند برای پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل در دسترس نیست. اما دارای داشبورد جذابی است که استفاده و مدیریت سبد ارزهای دیجیتال شما را آسان می‌کند. همچنین دارای یک صرافی داخلی است، تا بتوانید ارزهای دیجیتال خود را با چند کلیک مبادله کنید.

کیف پول لومی (Lumi)

کیف پول لومی یک کیف پول چند ارزی است که در قالب IOS و اندروید و تحت وب قابل دسترسی است. در حال حاضر، این کیف پول از BTC، ETH، BCH، EOS و اکثر توکن‌های ERC20 (بالغ بر ۱۲۰۰ توکن) دیگر پشتیبانی می‌کند. کیف پول لومی همچنین گزینه‌هایی برای خرید ارزهای دیجیتال با کارت اعتباری، و مبادله آنها بدون خروج از کیف پول را فراهم نموده. سطح امنیتی بالایی را ارائه می‌دهد، کاملاً ناشناس است و طراحی کاربر پسندی دارد. لومی منبع باز(open source) بوده و پیوسته توکن‌های تحت پشتیبانی خود را اضافه می‌کند.

کیف پول گری مس ایاس (GreyMass EOS Voter)

گری مس یک اپلیکیشن دسکتاپ است و رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد. این یک کیف پول بسیار سبک است و به همین دلیل ویژگی‌های کاملا کاربردی کیف پول‌های ایاس را ندارد. گری مس برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوس در دسترس است. کیف پول بسیار امن است کلیدهای خصوصی بیشتر با AES-256 رمزگذاری و ذخیره می‌شوند.

کیف پول اسکتر ایاس (Scatter EOS Wallet)

کیف پول اسکتر یک برنامه دسکتاپ به همره افزونه گوگل کروم است. ویژگی خاص Single Sign-On آن به کاربران اجازه می‌دهد، به تمام برنامه‌ها و تراکنش‌ها وارد بدون نگرانی از از اینکه داده هایشان در وب به اشتراک گذاشته شود دسترسی داشته باشند. کاربران برای دسترسی به برنامه باید یک اثر انگشت هش شده شامل اعداد و حروف بدهند. اسکتر برای تمام نسخه‌های دسکتاپ ویندوز، لینوکس و ios قابل دسترسی است.

کیف پول آیم توکن (imToken)

کیف پول imToken یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ایاس است که از چندین ارز از جمله ایاس و بـیت کوین پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ها  از طریق اتریوم یک کیف پول ایاس ایجاد کنند. کاربران همچنین می‌توانند با ۳ توکن از تری فولد توکن (TFT) یک کیف پول رایگان آیم توکن ایجاد کنند.

کیف پول کاغذی ایاس (EOS paper wallet):

کیف پول کاغذی ایاس، مانند کیف پول کاغذی بیـت کوین، است، کیف پول کاغذی یک کیف پول فیزیکی است که به صورت آنلاین تولید می‌شود و می‌توان آن را روی کاغذ چاپ کرد. از آنجایی که به اینترنت متصل نیست کاملاً ایمن در نظر گرفته می‌شود، بهمین دلیل با  با امن نگه داشتن کلید خصوصی چاپ شده، هیچ روش و ترفندی برای هک آن وجود نخواهد داشت. اما باید در نظر داشته باشیم که، یک کیف پول کاغذی می‌تواند به طور فیزیکی سرقت شود، یا در اثر آتش و آب از بین برود، بنابراین باید چند نسخه موازی از آن تهیه کرده و در مکانهای امنی نگه داری کنیم.

سخن پایانی

همانطور که به تفضیل درباره کیف پولهای ایاس اشاره شد و انواع کیف پولها و کارکردشان بیان شد، نقطه اشتراک و مزیت رقابتی تمام کیف پولها در درجه اول تضمین امنیت دارایی کاربران است، بنابراین بنا به استراتژی معامله گریمان می‌توانیم کیف پول مناسب را انتخاب کنیم، در نهایت پس از انتخاب کیف پول ارز دیجیتال ایاس را می‌توانیم از اکثر صرافی‌های معتبر ایرانی مانند، صرافی تبدیل یا سایر صرافی‌های معتبر ایرانی بخریم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها