شروع حرکت ماشین ها، تاریخچه اختراع اتومبیل

تاریخچه اتومبیل سازی در جهان با فراز و فرود های بسیاری همراه بوده است. شروع ساخت ماشین، نقطه عطفی برای جامعه بشری ماست. از انتقال وسایل سنگین تا جا به جایی مدیران و کارمندان، خودرو صنعت و تجارت را متحول کرده و خود را به عنوان یکی از ستون های پیشرفت جامعه بشری معرفی کرده است.

اگرچه آمریکایی ها به سرعت در نیمه اول قرن بیستم بر صنعت خودروسازی تسلط یافتند، خودرو برای اولین بار توسط  آلمان و فرانسه در آخرین دهه ۱۸۰۰ اختراع شد. با ما همراه باشید تا نگاهی به شروع حرکت اتومبیل ها در جهان داشته باشیم.

هنری فورد تکنیک های تولید انبوه را ابداع کرد که استانداردی برای تولید شد. این استاندارد در صنایع دیگر نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، آنقدر که به این تغییرات تولیدی، انقلاب فورد گفته می شود. او دستمزد های کارگران و مهندسان را افزایش داد، به اندازه ای که کار کردن در کارخانه ها برای آنها بسیار هیجان انگیز تر از قبل شد. او مواردی مانند ارائه تسهیلات جانبی در هنگام کار را به کارگران ارائه کرد که وفاداری بیشتر آنها به کارکردن در شرکت فورد را در پی داشت. او خط تولیدی ایجاد کرد که در آن کارگرها مشغول انجام دادن فقط یک کار بودند و کارشناسان با بررسی ماشین، از کیفیت آن اطمینان حاصل می کردند.

کمپانی فورد، جنرال موتورز و کرایسلر در دهه ۱۹۲۰ به عنوان سه شرکت خودروسازی بزرگ در جهان مطرح شدند. تولیدکنندگان، اتومبیل های خود را در طول جنگ جهانی دوم به ارتش منتقل کردند. پس از آن تولید خودرو در اروپا و ژاپن برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد افزایش یافت. این صنعت که زمانی برای گسترش مراکز شهری آمریکا حیاتی بود، با ظهور ژاپن به عنوان خودروساز پیشرو تا سال ۱۹۸۰، به یک شراکت جهانی تبدیل شد.

اگرچه خودرو بیشترین تاثیر اجتماعی و اقتصادی خود را از کشور آمریکا گرفته است، ابتدا در آلمان و فرانسه در اواخر قرن نوزدهم توسط مردانی مانند گوتلیب دایملر، کارل بنز و نیکلاوس اتو تکمیل شد.

خودروی مدرن در چه تاریخی اختراع شد؟

با این حالی که ساخت وسیله نقلیه موتوری به کمی قبل تر باز می گردد، مرسدس۱۹۰۱  که توسط ویلهلم مایباخ برای دایملر طراحی شده، شایسته این است که اولین خودروی مدرن شناخته شود.

موتور سی و پنج اسب بخاری آن تنها کمی بیشتر از ۶ کیلو به ازای هر اسب بخار وزن داشت. این موتور توانست به حداکثر سرعت پنجاه و سه مایل در ساعت دست یابد.

تا سال ۱۹۰۹، دایملر با یکپارچه ترین کارخانه خودروسازی در اروپا، ۱۷۰۰ کارگر را برای تولید کمتر از هزار ماشین در سال استخدام کرد. تولیدات اروپایی ها در مقابل اتومبیل های آمریکایی از طراحی بهتری بهره می بردند.

مشکل اصلی فناوری خودرو در دهه اول قرن بیستم، کنترل هزینه های تولید بود. کارخانه ها در صورتی که تلاش می کردند طراحی های خاصی را روانه بازار کنند، هزینه های تولید، آنها را از گردونه رقابت خارج می کرد. کنترل هزینه ها را می توان دستاورد آمریکایی ها در زمینه تولید خودرو دانست. دستاوردی که آنها را برای مدت ها بر رقیبان برتری داد.

اولین خودروی بنزینی آمریکا و جان گرفتن صنعت خودرو سازی در این کشور

مکانیک دوچرخه جی. فرانک و چارلز دوریا، اولین خودروی بنزینی موفق آمریکایی را در سال ۱۸۹۳ طراحی کردند. آنها سپس در سال ۱۸۹۵ در اولین مسابقه اتومبیلرانی آمریکا برنده شدند و درنهایت اولین فروش خودروی بنزینی ساخت آمریکا را به نام خود به ثبت رساندند.

به کمک آموزش مکانیک و خط تولید حرفه ای، ۳۰ سازنده آمریکایی در سال ۱۸۹۹ تعداد ۲۵۰۰ وسیله نقلیه موتوری تولید کردند و حدود ۴۸۵ شرکت در دهه بعد وارد تجارت خودرو شدند. در سال ۱۹۰۸ هنری فورد مدل T را معرفی کرد و ویلیام دورانت جنرال موتورز را تأسیس کرد.

کشور آمریکا با وسعت زیاد و مناطق دورافتاده ای که داشت، نیاز بسیار بیشتری به حمل و نقل خودرویی نسبت به کشورهای اروپایی احساس می کرد. تقاضای آمریکایی ها با افزایش درامدی که کارافرینی های متعدد برای آنها به همراه داشت، به طور سرسام آوری برای خرید خودرو فوران کرد. این همان نیرویی بود که صنعت خودرو سازی کشور آمریکا به آن نیاز داشت.

این دلایل باعث این شد که صنعت خودروی آمریکا به سرعت پیشرفت کند و در نهایت با درامد هنگفتی که از ارائه تولیدات خود به بازار داشتند، قادر شدند بازارهای برخی کشورهای دیگر را در اختیار خود بگیرند. رخدادی که امروزه باعث رقابت هیجان انگیز بین شرکت های مختلف تولید کننده اتومبیل آمریکایی و اروپایی شده است. اکنون نیز ژاپنی ها، کـره ای ها و درنهایت چـینی ها توانایی آن را یافته اند که قسمت عمده ای از بازار فروش اتومبیل را در دستان خود بگیرند و کشورهای شرقی را نیز در این زمینه مطرح سازند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها