ریزش سنگ نما جان عابر را گرفت

ساختمان های جدید و ریزش سنگ نما :

یکی از اتفاق های ناگوار در رابطه با ساختمان ها با نمای سنگی، ریزش سنگ نما می باشد. این حادثه باعث خسارت های مالی و جانی شده است. چون امروزه با پیشرفت سبک زندگی، نماهای ساختمان ها و برج ها نیز تغییر پیدا کرده است؛ خانه ها از نمای آجری، سیمانی یا خشت و کاه گلی به ساختمان هایی با نمای سنگی تغییر شکل داده اند. همچنین ساختمان ها با نمای سنگی منظره ای خوشایندتر و شیک تری نیز دارند. کاربرد و مصرف سنگ برای نمای ساختمان مزایای بسیاری دارد. در عین حال استفاده غلط و نامناسب از سنگ نما نیز باعث اتفاقات تلخ و ناگواری می شود.
در این بخش به چند مورد از عواملی که باعث ریزش سنگ نما می شوند، می پردازیم:
۱_استفاده نادرست از سیمان در زمان نصب سنگ نما
۲_  اجرای نمای ساختمان با سنگ در دمای بالا و هوای گرم
۳_ اجرای نمای ساختمان با سنگ در دمای پایین و هوای سرد
۴_ اسکوپ نکردن سنگ
۵_ طراحی نامناسب نما
۶_ عدم استفاده از بندکشی
۷_  نشت لوله های ساختمان
۸_ عوامل طبیعی مانند: طوفان شدید و زلزله
۹_ فرسوده شدن ملات پشت سنگ
۱۰_ قرار گرفتن ساختمان ها در کنار خیابان های پر رفت و آمد و شلوغ
 
ریزش سنگ نمای ساختمان

 

تفاوت نصب سنگ نما با راپل و نصب داربست:

بسیاری از ساختمان های نوساز و قدیمی دچار ریزش سنگ نما می شوند که این اتفاق خطرات بسیاری به همراه دارد. نصب سنگ نما توسط راپل از طریق دو طناب محکم و ابزار آلات مخصوص صورت میگیرد. در این روش زمان و هزینه کمتری نسبت به نصب داربست صرف می شود. همچنین این روش هیچ گونه مزاحمتی برای عابران پیاده ایجاد نمی کند. استفاده از راپل باید توسط افراد ماهر و متخصص انجام گیرد. راپل کار تمامی تجهیزات مربوط به کار خود را توسط گیره ای قلاب شکل متصل به خود؛ به همراه دارد. این امر  از سقوط وسایل به پایین و صدمه زدن به عابران پیاده جلوگیری می کند. در ادامه بحث به معایب نصب داربست می پردازیم:
۱_  مدت زمان برپا کردن داربست
۲_ بالا و  پایین رفتن از داربست
۳_ مشکل جا به جایی مصالح و مواد مورد نیاز هنگام استفاده از داربست
۴_ بارگذاری اشتباه
۵_ شکستن یا لغزش تخته های چوب روی داربست
۶_ خطر سکوهایی که تخته چوب یا پوشش کامل ندارند
۷_ سکوهای بدون محافظ
۸_ خطرات ناشی از لغزش داربست در کنار سیم برق
۹_ خطرات ناشی از لغزش داربست به همراه کارگران
۰۱_ نصب نادرست اجزای داربست
۱۱_ عدم کیفیت لوله ها و اتصالات
 

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان


عوامل ریزش سنگ نما :
یکی از عوامل مقاوم سازی نمای ساختمان در مقابل ریزش سنگ نما  استفاده از پیچ رولپلاک می باشد. علت سقوط سنگ نما به عوامل مختلفی مانند: باد، طوفان، بارش شدید باران، زلزله و غیره بستگی دارد. همچنین گاهی کاهش چسبندگی مواد و مصالح ساختمانی روی نما؛ موجب سقوط سنگ نما می شود. در فصل پاییز و زمستان بارش باران و یخ زدگی آب بین درز و شکاف های سنگ ها ایجاد شکستگی می کند. این موضوع نیز موجب ریزش سنگ نما می شود. نشت و ترکیدن لوله آب ساختمان ها، وارد کردن ضربه های محکم از درون ساختمان به سمت سنگ نما، عدم استفاده از مصالح کافی و مرغوب، عدم توجه پیمانکار به مقاوم سازی سنگ نما همگی از عوامل موثر بر ریزش نمای ساختمان هستند. 

پیچ و رولپلاک نما
 
شکستگی سنگ نما ساختمان.
یکی از روش های مناسب و مطمئن برای جلوگیری از ریزش سنگ نما در ساختمان ها استفاده از پیچ رولپلاک است. استفاده از پیچ های گالوانیزه و رولپلاک های مرغوب یکی از عوامل کاهش سقوط سنگ نما می باشد. البته شاید در ظاهر کار ساده ای به نظر بیاید، اما مراحل انجام کار بسیار سخت است. این کار باید توسط راپل یعنی افرادی که کار در ارتفاع با طناب را انجام می دهند؛ صورت بگیرد. تنها راه محکم سازی نما پیچ و رولپلاک نمای ساختمان میباشد که باید با متخصصین راپل انجام شود.

 

عوامل ایمن سازی نمای ساختمان:

آیا تاکنون به عوامل جلوگیری از ریزش سنگ نما فکر کرده اید؟ آیا به خطرات ناشی از سقوط سنگ نما توجه داشته اید؟ سقوط تکه ای از سنگ نما باعث خطرات جانی می شود. در بسیاری از کشورهای پیشرفته و مدرن برای جلوگیری از سقوط سنگ نما ساختمان ها و برج ها از پیچ رولپلاک استفاده می شود. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است پس شما می توانید قبل از سقوط یا افتادن سنگ نما؛ از پیچ رولپلاک برای محکم سازی و مقاوم سازی نمای ساختمان استفاده کنید. پیچ رولپلاک روشی مناسب برای جلوگیری از خطرات ناشی از سقوط سنگ نما می باشد.
 ایمن سازی نمای ساختمان برای جلوگیری از ریزش سنگ نما  با پیچ رولپلاک باید توسط افراد راپل کار ماهر و متخصص انجام شود، تا به سنگ نما آسیب وارد نشود. از جمله موارد دیگری که میتوان آن ها را برای  مستحکم سازی سنگ نمای ساختمان به کار برد، استفاده از آجر، سیمان و کامپوزیت است.

 

مزایای پیچ رولپلاک برای سنگ نما نسبت به دیگر روش ها:

استفاده از پیچ رولپلاک آسانترین و به صرفه ترین روش برای جلوگیری از ریزش سنگ نما  می باشد. مزایای استفاده از پیچ و رولپلاک نما، آب بندی نما و عایق کاری نمای ساختمان توسط راپل نسبت به دیگر روش های موجود بسیار مطمئن تر و مقاوم تر است. شما می توانید با استفاده از پیچ رولپلاک عمر سنگ نما ساختمان را افزایش دهید و از عواقب اتفاق های ناگوار بعد از سقوط سنگ نما جلوگیری کنید. در اینجا به ذکر چند مورد  از مزایای استفاده از پیچ رولپلاک برای اجرای سنگ نما می پردازیم :
 

استفاده از پیچ رولپلاک برای سنگ نما.

۱_ افزایش ایمنی و مقاومت سنگ نمای ساختمان:  امکان سقوط سنگ های تزئینی که برای نمای ساختمان استفاده می شوند، زیاد است. پس بهتر است برای زیبایی و عدم سقوط سنگ؛ از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان استفاده نمایید.
۲_ حفظ زیبایی نمای ساختمان: اگر سنگ نمای ساختمان دچار شکستی و سقوط شود، نمای ساختمان به طور کلی دچار تغییر می شود. برای حفظ و نگهداری سنگ نمای ساختمان استفاده از پیچ رولپلاک امری مهم و ضروری می باشد.
۳_ صرفه جویی در هزینه: استفاده از پیچ رولپلاک مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای مقاوم سازی نمای ساختمان است. اگر نمای ساختمان دچار سقوط شود، باعث خسارت جانی و مالی می گردد. دقت داشته باشید؛ پرداخت خسارت بسیار سنگین تر از پرداخت هزینه برای انجام پیچ رولپلاک هنگام اجرای نما ساختمان است.

منبع: سایت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان میهن راپل

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
میهن راپل
امتیاز :
     

هزینه کار در ارتفاع به چه صورت محاسبه می شود؟
راپل کاری یکی از مشاغل بسیار دشوار به شمار می رود و به همین دلیل هزینه راپل کار بالاست. اما می توان گفت که حتی با این شرایط هم هزینه کمتری در مقایسه با استفاده از داربست برای شما خواهد داشت.