آموزش قهوه در سال ۱۴۰۱ چقدر هزینه دارد؟

آموزش قهوه حرفه ای فقط و فقط باید توسط استاد و متخصص این کار صورت بگیرید.

قهوه یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی های گرم است که به دلیل داشتن حجم زیادی از کافئین می تواند در مدت کوتاهی خستگی شما را رفع و حس شادابی را ایجاد نماید.

افراد زیادی در زمینه دم کردن قهوه فعالیت می کنند و این کار را به نوعی شغل خود می دانند، اما تنها تعداد محدودی از این افراد می تواند بهترین طعم قهوه را برای شما به ارمغان آورد.

دلیل این امر نیز آشنایی با رمز و راز تهیه قهوه است. در واقع تهیه همه نوشیدنی های گرم و سرد نیاز به مهارت دارد که تنها از عهده یک باریستا کار حرفه ای  در کافی شاپ بر می آید.

برای اینکه بتوانید بهترین طعم قهوه را بچشید پیشنهاد می کنیم با استاد پورمحمودیان همراه باشید و از راز مزه بی نظیر قهوه را کشف کنید.

آموزش باریستا

آموزش قهوه حرفه ای

بدون شک همه ما یک بار در طول زندگی سعی کردیم بهترین قهوه را آماده کنیم، همه مراحل را به خوبی پشت سر هم گذاشتیم و در آخر با نوشیدن قهوه و چشیدن طعم آن سعی میکنیم دیگر این کار را انجام ندهیم و برای نوشیدن قهوه به یکی از کافی شاپ های نزدیک برویم.

خب این اتفاق در گذشته که امکان آموزش دیدن برای تهیه قهوه وجود نداشت پر تکرار بود اما در این زمان با وجود پیشرفت هایی که در زمینه ارتباطات صورت گرفته شما می توانید علاوه بر چگونگی دم کردن قهوه، آموزش باریستا را نیز به سادگی بیاموزید تا در عین فراگیری بتوانید به کسب شغل و در آمد بپردازید.

از مهم ترین مواردی که می تواند تاثیر زیادی در طرز تهیه قهوه داشته باشد، شناخته نوع قهوه است.

از آنجایی که تنوع قهوه بسیار زیاد است و معمولا ذائقه افراد در انتخاب طعم قهوه بسیار متنوع است پس گام اول در آموزش قهوه حرفه ای، شناخت انواع آن خواهد بود.

آموزش قهوه

شناخت انواع قهوه و نحوه تهیه آن

در گذشته تنوع مزه های قهوه با استفاده از افزودنی ها امکان پذیر بود، افزودنی هایی مانند شیر یا شکر که تغیر اساسی در مزه ی قهوه ای می کردند و این باعث میشد که ذائقه ی افراد به همان یک مزه عادت کند.

اما این روز ها به دلیل تنوع زیاد طعم های قهوه شرایطی فراهم شده که نیازی به افزودنی های دیگر نباشد و شما بتوانید از دوستان خود با طعم های متفاوتی از قهوه پذیرایی کنید.

یکی از پرطرفدار ترین انواع این نوشیدنی مربوط است به قهوه سیاه که به روش های متفاوتی تهیه می شودف اگر قصد تهیه یک قهوه فوق العاده خوشمزه بدون کمک هیچ افزودنی را دارید پیشنهاد می کنیم حتما آموزش قهوه حرفه ای سیاه را دنبال کنید:

Drip Coffee

طعم بی نظیر قهوه کلاسیک را برای شما به ارمغان می آورد، در این روش به واسطه یک قهوه ساز برقی با قیلتر کاغذی قهوه آماده خواهد شد.

Espresso

نامی آشنا برای تمامی قهوه دوستان است، ترکیبی از پودر قهوه و آب داغ با فشار حداقلی ۹ بار که به واسطه دستگاه اسپرسو ساز انجام می شود و طعم به یادماندنی دارد، فشار زیاد دستگاه سبب می شود که نیمی از شات های ۳۰ میلیمتری با کف طلایی پوشانده شود.

Batch Brew

روش دیگری از آموزش قهوه حرفه ای است که روش تهیه آن با استفاده از دستگاه های بزرگ قهوه ساز است و نتیجه آن طعم مطلوبی از قهوه خواهد بود، این روش یکی از رایج ترین نوع تهیه قهوه در انواع کافی شاپ ها ست و طرفداران زیادی دارد.

Americano

انتخاب ایده آلی برای افرادی است که تمایلی به غلظت اسپرسو ندارند، در واقع می توان گفت که در این روش اسپرسو با کمی آب رقیق خواهد شد و طعم و رایحه ی آن دودی و خاص است.

Pour Over

دم کرده قهوه به روش دستی است که با استفاده از وسیله ای به نام کمکس انجام می شود. در این روش آب نرم نرم به پور قهوه افزوده خواهد شد و همین امر تاثیر زیادی در غلظت آن خواهد داشت.

Turkish Coffee

یکی از معروف ترین نوع قهوه است که به دلیل داشتن مزه متفاوت و ترکیب شدن با کمی شکر انتخاب ایده آل برای افرادی است که تمایلی به خوردن قهوه تلخ ندارند. طرز تهیه این نوشیدنی یکی از اولین های آموزش قهوه حرفه ای به شمار می آید.

Ristretto

از دیگر شاخه های اسپرسو است از دانه های بسیار ریز تر قهوه تهیه می شود و تاثیر قوی تری بر بدن خواهد داشت از این رو حجم کمتری از آن در فنجان ها ریخته می شود.

Siphon Coffee

یکی از انواع متفاوت در آموزش قهوه حرفه ای است که برای تهیه آن از یک دستگاه شیشه ای استفاده خواهد شد. مهم ترین نکته درباره سایفون کافی این است که باید در حضور مشتری تهیه شود که این کار را تنها افراد حرفه ای انجام خواهند داد.

Aeropress

در یک ظرف باریک که شباهت به سرنگ دارد و تحت فشار زیاد تهیه می شود. در واقع فرددی که قصد تهیه این نوشیدنی را دارد می بایست قهوه را داخلی شیشه ریخته و آن را به همراه آب تحت فشار قوی قرار دهد و در نهایت پس از چند دقیقه قهوه آماده خواهد شد. این نوشیدنی طعم بی نظیر و فوق العاده ای دارد و تهیه آن بسیار ساده خواهد بود.

دوره باریستا

آموزش قهوه حرفه ای با کمک افزودنی ها

کاپوچینو نامی آشنا در تمامی کافی شاپ ها که از ترکیب اسپرسو و شیر تهیه می شود.

در آموزش قهوه حرفه ای ترکیبات کاپوچینو و نحوه تهیه آن به بهترین شکل ممکن عنوان شده است که البته لازم است بدانید در این نوشیدنی دو شات اسپرسو به همراه حجم برابر شیر یا فوم شیر سرو می شود.

قهوه لاته یکی دیگر از نمونه هایی پر تکرار در آموزش قهوه حرفه ای است که در طرز تهیه آن از قهوه فرانسه استفاده شده  و برای سرو آن نیز از فنجان های کاپوچینو استفاده می شود.

نتیجه گیری

آموزش قهوه حرفه ای شامل موارد زیادی است که تنها بخشی از آن عنوان شد، البته توجه داشته باشید که قهوه و نحوه تهیه آن به سادگی گفتار نیست و حتی اگر بار ها از روی متون طرز تهیه آن را بخوانید باز هم نمی توانید همانند باریستاکار قهوه آماده کنید. مراجه به سایت آقای رضا پورمحمودیان شرایطی را فراهم می کند که بتوانید با برقراری ارتباط مستقیم با ادمین سوالات خود را بپرسید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها