پارک زیتون قشم

جزیره قشم بخشی از استان هرمزگان و با مساحت ۱۴۹۱ کیلومتر مربع بزرگترین جزیره خلیج فارس است. جزیره قشم بکر علاوه برداشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان و مراکز خرید تجاری با اجناس برند و اصل بسیاری از گردشگران را جذب خود می ‌کند. ازاین رو قشم یکی از اصلی ‌ترین مقاصد گردشگری جنوب ایران به شمار می رود. در این مقاله آس چارتر به معرفی یکی از جاذبه های زیبای قشم پارک ساحلی زیتون می پردازد، برای سفر به قشم کافی است با کمتر از سه دقیقه بلیط لحظه آخری را از سایت آس چارترتهیه نمایید و سپس سفر کنید.

معرفی پارک ساحلی زیتون قشم

یکی از جاذبه های معروف و محبوب قشم پارک ساحلی زیتون قشم ( پارک صخره ای) می باشد که یکی از زیباترین پارک های ساحلی در قشم می باشد که مشرف به دریاست. این پارک مساحتی حدود ۴۵۰۰۰ مترمربع دارد، وجود درختان زیبای نخل در چمن زار های پارک و ساحلی شنی بزرگ و بسیار تمیز و دریای بیکران از منظره های زیبای این پارک ساحلی می باشد که می توانید درآن قدم بزنید و از دیدن این مناظر لذت ببرید.

 

امکانات پارک ساحلی زیتون قشم

پارک ساحلی زیتون در قشم گردشگران و مسافران زیادی را هرساله به خود جذب می کند، وجود نخلستان های اطرافش طبیعت بکر که جذابیت این پارک را دوچندان کرده است، از این رو امکانات زیادی برای این پارک در نظر گرفته شده است، امکانات تفریحی و بهداشتی و ورزشی مانند: (فوتسال، والبیال، بسکتبال، والیبال ساحلی) دوچرخه سوار، سینمای چهاربعدی، وجود دو کلوپ غواصی برای شنا و غواصی و انواع تفریحات آبی متنوع، و همچنین رستوران های کاملا تمیز و بهداشتی با پرسنلی مجرب، غرفه های فروش صنایع دستی و غذاهای دریایی، ساندویچ، کباب… و تفریحات جذاب و دیدنی و شاد دیگری مانند: اجرای موسیقی زنده بومی سنتی در پارک زیتون که بسیار دیدنی می باشد. وجود آلاچیق در سرتاسر پارک، و وضعیت امنیت پارک که پلیس مدام در حال گشت زدن است، باعث آرامش خاطر شما خواهد بود، و سرویس های بهداشتی که می توانید در آن نیزحتی استحمام کنید و پارکینگ از امکانات این پارک ساحلی می باشد.

 

تفریحات آبی در پارک ساحلی زیتون قشم

این پارک علاوه بر جاذبه های طبیعی اش جاذبه های دیگری مثل تفریحات آبی دارد که بیشتر گردشگران و مسافران را به سمت خود می کشاند. در ادامه به معرفی چند مورد از تفریحات آبی پارک ساحلی زیتون می پردازیم.

از جمله تفریحات جدید آبی در پارک ساحلی زیتون می توان شاتل، فلای بورد، اسکوتر زیردریایی، بادی مارینا، اسکی روی آب، پاراگلایدر، چترپاراسل، بیگ بال و دو کلوپ غواصی که می توانید با تهیه بلیط و آموزش ۱ ساعته غواصی به همراه مربی غواصی در زیر آب های نیلگون خلیج فارس را تجربه کنید و از دیدن مناظر زیرآب لذت ببرید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر تهران قشم در مشهد می باشد.

آدرس کلوپ غواصی ۱: قشم، پارک ساحلی زیتون، جنب سینما ۴ بعدی.

آدرس کلوپ غواصی ۲: قشم، پارک ساحلی زیتون، مرکزغواصی نگین ساحل قشم

نزدیکترین جاذبه های نزدیک به پارک ساحلی زیتون قشم

قشم بزرگترین جزیره در خلیج فارس که جاذبه ها و مکان های دیدنی بسیار زیادی را در خود جای داده است، پارک صخره ای زیتون انقدر جذابیت و زیبایی دارد که ازش دل نمی توان کند، اما این پارک زیبای صخره ای در نزدیکی خودش جاذبه های دیدنی دیگری نیز دارد که بخاطر نزدیک بودن به هم به این منطقه ژئوپارک قشم می گویند، جاذبه هایی مانند: دره چاهکو، دره ستارگان، دره مجسمه ها، بام قشم، قلعه پرتغالی ها، غار خربس از جاهای دیدنی نزدیک به پارک ساحلی زیتون می باشد، در ادامه به توضیح مختصری ازچند مورد ازاین جاهای دیدنی می پردازیم.

قلعه پرتغالی ها

در فاصله ۴ کیلومتری از پارک ساحلی زیتون قلعه تاریخی پرتغالی ها قرار دارد، این قلعه از بزرگ ‌ترین بناهای تاریخی به جا مانده از دوران استعمار پرتغال در جنوب ایران محسوب می ‌شود. این قلعه که در طول ۳۰ سال ساخته شده، مرکز فرماندهی پرتغالی ها در خلیج فارس درآن زمان بوده است. قلعه پرتغالی ها در ضلع شمالی جزیره قشم و در ساحل دریای خلیج فارس قرار گرفته است. این قلعه شامل انبارهای اسلحه، آب انبار بزرگ، اتاق های سرباز خانه، زندان، کلیسا، مقر فرماندهی و تالارمی باشد.

مسیردسترسی به قلعه پرتغالی ها: استان هرمزگان، جزیره قشم، بلوار ژئوپارک، قلعه پرتغالی ها

غارخربس

غارهای خربس، در روی کوهی مشرف ‌به ساحل جنوبی جزیره قشم واقع شده است که ۴ دهانه غار به ‌هم ‌پیوسته در ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ متر می باشد که به غارهای خربس شهرت دارند. قدمت غار خربس به دوره‌ مادها می‌ رسد، دنباله‌های چیـن ‌خوردگی‌های رشته کوه‌های زاگرس است. این غار معماری عجیبی دارد و اطراف آن را تپه‌‌های مرجانی کوتاه و بلند قرارگرفته است. ساختار غار را شبیه به دخمه‌های آذربایجان، کردستان، لرستان، بوشهر، اهواز و شوشتر می ‌باشد.

مسیر دسترسی به غار خربس: غار خربس در ۱۵ کیلومتری جنوب قشم و در سمت راست جاده‌ قشم به روستای خربس و روستای رمچاه قرار دارد.

 

جزایر ناز

جزایر ناز بخشی از ژئوپارک قشم و یکی از زیباترین عجایب هفتگانه قشم می باشد، که در جنوب شرقی جزیره واقع شده است، جزایر ناز از دو جزیره تشکیل شده است که مردم محلی به آن دو کرده می‌ گویند. مساحت این دو جزیره حدود ۳ هکتار می باشد و ساحل شنی ندارند.  به جای آن دیوارهای صخره ‌ای دور آن‌ها را احاطه کرده است که ارتفاع آن‌ها به ۵ تا ۱۰ متر می ‌رسد. جزایرناز جزو مناطق مورد علاقه گردشگران قشم محسوب می شود. تنها محلی می باشد که با پای پیاده و یا با خودروی شخصی می توان تا فاصله یک کیلومتری داخل آب های نیلگون خلیج  فارس راطی کرد و از این  جاذبه زیبا و طبیعی از جزر ومد دریا، لذت برد.

مسیر دسترسی به جزایرناز: جزایر ناز در جنوب شرقی جزیره قشم در استان هرمزگان قرار دارد.

نزدیکترین مراکزخرید به پارک ساحلی زیتون قشم

بازارچه ای در داخل پارک ساحلی زیتون قرار دارد، که می توانید صنایع دستی زیبایی برای سوغات در آن تهیه نمایید. اما اگر می خواهید وسایل دیگری که مورد نیازتان است را بخرید، در نزدیکی پارک ساحلی زیتون مراکز خرید سیتی سنتر ۱ و۲ وجود دارد که با ده دقیقه پیاده روی می توانید لحظاتی را در این مراکز خرید سپری کنید و آن چـه را که می خواهید تهیه نمایید.

 

بهترین زمان وفصل بازدید از پارک ساحلی زیتون قشم

قشم جزیره در خلیج فارس گرمای جنوب در تابستان طاقت فرسات ولی بهترین فصل برای سفر به جزیره زیبای قشم فصل های پاییز وزمستان که هوای آنجا معتدل می باشد و همچنین در اوایل بهار که آب و هوای دلنشینی دارد، بهترین فصول برای سفر و گشت گذار است.

 

در سفر به پارک ساحلی زیتون چه وسایلی را باخودببریم؟

در سفر اصولا باید لوازم و وسایلی را باخود ببرید که به دردتان بخورد، و گرنه حمل زیاد وسایلی که به آن نیاز ندارید باعث اذیت شدن شما می شود. برای سفر به پارک ساحلی زیتون وسایلی مانند: کرم ضدآفتاب، کلاه، عینک آفتابی، چادرمسافرتی، کیسه خواب، لباس های ساحلی و راحتی، دمپایی، آب معدنی و خوراکی، پشه بند برای کودکان، بادبزن دستی، کیسه زباله، لوازم بهداشتی و داروهای شخصی از جمله وسایلی است که باید همراه خود داشته باشید. قشم بخاطر گرمای شدید ممکن است باعث سوختگی پوست شود از این رو کرم ضدآفتاب و لوازمی که نام بردیم ضروری  است وهمه مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مسیردسترسی به پارک ساحلی قشم

استان هرمزگان، جزیره قشم، خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوا چهارباغ، خیابان زیتون، پارک ساحلی زیتون قشم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها