فرش با کیفیت و قیمت مناسب از کجا بخریم؟

فرش یکی از لوازم اصلی خانه های ایرانی است،فرش به صورت دستباف و ماشینی به بازار عرضه می شود. اما با توجه به قیمت بالاتر فرش دستباف و حساسیت آنها، اکثر مردم کشورمان و دنیا به خرید فرش ماشینی تمایل دارند.

فرش‌های ماشینی در اندازه‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف از تولیدکنندگان داخلی موجود است. بنابراین می توانید فرش مورد علاقه خود را متناسب با دکوراسیون منزل خود سفارش دهید.

اما در خرید فرش ماشینی باید به چند نکته توجه کرد تا بتوانید فرشی مناسب خریداری کنید. این در حالی است که فرش های ماشینی با تراکم های مختلف و از مواد مختلفی ساخته می شوند.

در زیر قصد داریم مهم ترین نکات مورد نیاز برای خرید یک فرش ماشینی خوب را با شما در میان بگذاریم. البته باید بدانید فرش خوب وقیمت مناسب را از کجا بخریم. پس ابتدا به بررسی این نکات می پردازیم و سپس مکان مناسب برای خرید فرش را بررسی می کنیم.

برای خرید فرش ته انباری شما میتوانید با مسئول فروش فرش کاشان تماس بگیرید
۰۹۱۳۱۶۳۵۵۷۳

هنگام خرید فرش به چه نکاتی توجه کنیم؟

فرش معمولا در اتاق نشیمن، اتاق خواب، راهرو و سایر محیط ها استفاده می شود. به همین دلیل انتخاب فرش مناسب برای هر محیطی بسیار مهم است. مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید فرش باید به آن توجه کنید عبارتند از:

 

  • سایز وابعادفرش

فرش ماشینی معمولا در چند سایز استاندارد ۶، ۹ و ۱۲ متری در بازار موجود است. البته اندازه های استاندارد کوچک تری نیز وجود دارد.در زیر سایز های فرش ماشینی چه استاندارد چه غیر استاندارد نوشته شده هست:

 

نکته: لازم به ذکر است که امکان ساخت و عرضه فرش در سایزها و اندازه های خاص و غیر استاندارد وجود دارد، زیرا این اندازه ها رایج نیستند پس به سفارش مشتری بافته می شود.

لیست سایز انواع فرش ماشینی رایج در بازار :

  1. فرش ۲-۳ در ۴ یا فرش ۱۲ متری
  2. فرش ۲.۵ در ۳.۵ یا فرش ۹ متری
  3. فرش ۲ در ۳ یا فرش ۶ متری
  4.  قالیچه ۱.۵ در ۲.۲۵ 
  5. فرش ۱ در ۱.۵ یا فرش یک و نیم
  6.  فرش ۱ در ۲ یا فرش کناری ۱ در ۲
  7. فرش ۱ در ۳ یا فرش کناری ۱ در ۳
  8. فرش ۱ در ۴ یا فرش کناری ۱ در ۴

 

 

  •  تراکم شانه و فرش

هر فرش دارای دو تراکم طولی و عرضی است که به آن تراکم شانه های فرش می گویند. معمولاً هنگام خرید به تراکم عرضی یا شانه نیز توجه می شود. در واقع فرش ها با توجه به این نوع تراکم در مدل های زیر موجود می باشند:

  1. فرش ۷۰۰ شانه
  2. فرش ۱۰۰۰ شانه
  3. فرش ۱۲۰۰ شانه
  4. فرش ۱۵۰۰ شانه

 

هر یک از شانه های فوق از نظر کیفیت و بافت متفاوت است. به طور کلی فرش ۱۰۰۰ شانه نرم تر و بهتر از فرش ۷۰۰ شانه است. فرش ۱۵۰۰ شانه نیز از تراکم بافت بالاتری نسبت به سایر فرش ها برخوردار است. اما در بین مشتریان خرید فرش ۱۲۰۰ شانه نسبت به سایر تراکم ها محبوبیت بیشتری دارد. زیرا فرش ۱۲۰۰ شانه دارای بافتی با کیفیت و متناسب و متعادل است. البته هر چه تعداد شانه های فرش بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود.

 

این نکات مهم در مورد شانه و تراکم از فرش هایپر کارپت به شما نصیحت:

  • هر چه تراکم فرش بیشتر باشد، فرش استحکام و دوام بیشتری دارد و در برابر سایش و سایر مشکلات مقاومت بیشتری دارد.
  • هر چه تعداد شانه های فرش بیشتر باشد، طرح فرش ظرافت بیشتری دارد(یعنی فرش نازک تر میشود) و  کیفیت فرش بالاتر خواهدبود
  • بیشترین تراکم فرش های ماشینی مربوط به فرش های ۱۵۰۰ شانه است که تراکم آن ها برابر با ۴۵۰۰ است.

 

  •  طرح و رنگ فرش

فرش ماشینی در رنگ های مختلف و طرح های سنتی و مدرن تولید می شود. اما انتخاب طرح و رنگ به دکوراسیون و سبک زندگی شما نیز بستگی دارد. اگر بچه‌های کوچک دارید یا خانه‌تان در محیط پر گرد و غبار است، باید فرشی با رنگ تیره و طرح شلوغ انتخاب کنید. در این صورت آلودگی های روی فرش چندان مهم نخواهد بود. در هر صورت انتخاب رنگ فرش به سلیقه شما بستگی دارد که میتوانید از فروشگاه هایپر کارپت خرید کنید.

اگر قسمت های مختلف خانه خود را به سبک سنتی چیده اید، مسلماً بهترین رنگ فرش برای اتاق نشیمن شما قرمز است که یادآور فرش های دستباف و سنتی ایرانی است. همچنین در سبک سنتی عمدتاً از فرش هایی با طرح شلوغ استفاده می شود. اما اگر سبک مدرن را انتخاب کرده اید، بهتر است فرشی را با رنگ خنثی یا کم رنگ انتخاب کنید. در حالی که سبک مدرن طرفدار سادگی و حریم خصوصی است، مطمئن شوید که فرش شما خیلی شلوغ نباشد و تعادل محیط را به هم نزند.

اگر ترکیب رنگی به کار رفته در دکوراسیون اتاق نشیمن جزو رنگ های خنثی است، دست شما برای انتخاب رنگ فرش باز است. به عبارت دیگر، اگر رنگ پرده، مبلمان، بالش و سایر اکسسوری ها را از رنگ های خنثی انتخاب کرده اید، محدودیت خاصی برای رنگ فرش ندارید، زیرا می توانید با قرار دادن برخی عناصر تزئینی، تعادل بصری محیط را حفظ کنید. .

اما اگر روی استفاده از یک یا چند رنگ خاص در دکوراسیون تمرکز کرده اید، دو راه دارید. یا رنگ فرش را از همان طیف رنگی اما با درجات مختلف انتخاب کنید. یا از رنگ های اضافی رنگ پایه استفاده کنید. به عنوان مثال، برای مبلمان سبز، فرش قرمز افزوده قابل قبولی است.

 

  • از کجا فرش بخریم

نکته مهم دیگر در انتخاب فرش، انتخاب فروشگاه مناسب برای خرید فرش است. فروشگاه با کیفیت بالا. همچنین خودتان سازنده باشید و قیمت ها را دست اول به مشتری اعلام کنید. البته امروزه با توجه به طراحی گسترده فرش ماشینی، خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان می تواند گزینه های متنوعی را در اختیار مشتریان قرار دهد.همه این گزینه ها در سایت فرش هایپر کارپت هست و همین الان در منزل خودتان می توانید بصورت آنلاین خرید فرش کنید.یکی دیگر از امکانات سایت ما این است که میتوانید به صورت حضوری از کاشان_آران وبیدگل خرید فرش کنید…

 

فرش را از فروشگاه هایپر کارپت خریداری کنید اشانتیون بگیرید

فروشگاه اینترنتی فرش هایپر کارپت یک فروشگاه به وسعت کاشان هست که به روز ترین فرش ها را ارائه میدهد. بنابراین می توانید هر نوع فرش ماشینی مورد نظر خود را با قیمتی مناسب از فروشگاه اینترنتی هایپر کارپت سفارش دهید و اشانتیون تابلو فرش چهره بگیرید.

 

خدمات ویژه هایپر کارپت

فروشگاه فرش هایپر کارپت در راستای گسترش فعالیت خود برای هموطنان خدمات ویژه ذیل را برای مشتریان در نظر گرفته است:

  1. امکان تعویض فرش قدیمی با فرش جدید
  2. امکان سفارش فرش در سایزهای دلخواه
  3. خرید فرش ماشینی همراه با اشانتیون

نتیجه گیری

انتخاب فرش مناسب می تواند تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل داشته باشد. به همین دلیل در خرید فرش ماشینی باید به نکات مهمی توجه کرد که در این مقاله به برخی از آنها اشاره کردیم. فرش مناسب خود را می توانید از فروشگاه اینترنتی هایپر کارپت سفارش دهید. این فروشگاه عرضه کننده انواع فرش شیک کاشان، سنتی، فانتزی(بچگانه)، ترکی و سفارشی می باشد. شما می توانید فرش در هر اندازه و طرحی را با قیمتی مناسب از هایپر کارپت سفارش دهید. کارشناسان فرش هایپرکارپت نیز از طریق شماره های زیر آماده مشاوره به شما هستند:

۰۹۹۱۹۲۷۵۵۷۳

۵۴۷۰۲۶۲۹_۰۳۱

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
حمیدرضا
امتیاز :
     

خیلی جالب بود ممنون