دوره های آموزشی وب سایت تونومیک

امروزه داشتن مهارت یکی از مهم ترین مسائل برای زندگی و آینده است. به این معنا که شما اگر می خواهید در آینده برای خود یک شغلی انتخاب کنید و به در آمد برسید، باید در کنار آموزش های مدرسه، دانشگاه و … به یاد گرفتن مهارت های مختلف نیز بپردازید. این مهارت ها ممکن است برنامه نویسی، رباتیک، آزمایشگاه، ارویگامی و … باشد. یکی از بهترین آموزشگاه هایی که شما می توانید در آن این مهارت ها را بیاموزید آموزشگاه تونومیک است. این آموزشگاه زیر نظر شرکت دانش بنیان علم آوران کاسپین می باشد و هدف آن ارائه خدمات به جوانان کشورمان است.
برخی از مهارت هایی که در مجموعه تونومیک آموزش داده می شوند شامل :

۱- کارگاه خلاقیت

همانطور که می دانید خلاقیت می تواند معانی مختلفی داشته باشد، اما تمام آن ها حاکی از یک محتوای با ارزش در ذهن برای رو به رویی با شرایط های مختلف دارد. در حیطه علمی، محصولات یک تفکر خلاق که به آن تفکر واگرا نیز گفته می شود، دارای ابتکار، تناسب و اقتضاء هستند. از دیدگاه مردم، خلاقیت به عمل ساختن چیزی جدید معنا می شود. با این حال خلاقیت یک پدیده ذاتی می باشد که بسیار پیچیده است. به عنوان مثال همه ما در موقعیت های مختلف مانند شغلی، تحصیلی و … رو به رو می شویم که اگر خلاقیت خود را به صورت مناسب به کار ببریم، موقعیت خود را تبدیل به یک فرصت طلایی کرده و در آن زمینه به درجات بالایی می رسیم. اما اگر بر عکس این موضوع اتفاق بیوفتد، ممکن است مهم ترین فرصت زندگی خود را از دست بدهد.

جنبه های مختلف یک ذهن خلاق شامل :

– رشد و تکمیل خلاقیت فردی
– تبدیل تهدید ها به فرصت طلایی
– کاهش استرس و تسلط بر شرایط استرس زا
– تولید ایده های مختلف جهت رویارویی با یک مشکل

دوره خلاقیت چه مزایایی می تواند برای ما داشته باشد ؟

قطعا مهم ترین سوالی که هر انسان در شروع یک حرفه یا یک دوره برایش پیش میاید آن هم این است که فایده این کار چیست ؟ یا چه مزایایی دارد، در جواب این سوال باید به شما بگوییم که برخی از مزایای شرکت در دوره های کارگاه خلاقیت در مجموعه تونومیک شامل مواد زیر است :
– افزایش اعتماد بنفس و استقلال فردی
– شکوفا شدن خلاقیت و یافتن استعداد منحصر به فرد و خاص هر فرد
– توانایی رویارویی با تمامی شرایط یا همان تبدیل شدن به یک رهبر قدرتمند در زندگی 
– خلاقیت بخشیدن در زندکی شخصی و همچنین حرفه ای که در نتیجه موجب بالا رفتن انگیزه در شما می شود.
– تبدیل ایده ها به پروژه های موفق و مفید

۲- اوریگامی

اوریگامی که به آن هنر کاغذ و تا نیز می گویند یک کاردستی محبوب ژاپنی است و امروزه در جهان طرفداران زیادی دارد. هدف هنر اوریگامی به ساخت طرح های جذاب با کاغذ به کمک تا های هندسی می باشد. معنای لغوی واژه در زبان ژاپنی همان تا کردن کاغذ است که تمام مدل های کاغذ و تا را شامل می شود. در این هنر تنها تعداد کمی از مدل تا کردن استفاده می شود اما همین تا ها می توانند به روش های گوناگونی ترکیب شوند تا طرح های متفاوتی ایجاد شود. به طور کلی این طرح ها با یک کاغذ مربع شکل انجام می شود که ممکن است هر روی آن ها به رنگ های متفاوتی باشد. هنر اوریگامی بدون استفاده از چسب، دوخت و یا بریدن صورت می گیرد. کلمه اوری به معنا به کار گیری اندیشه و گامی به معنای در دست داشتن کاغذ است و با این دو می توان اثر هنری خلق کرد. هر چه در این هنر از دست استفاده شود، باعث به وجود آمدن زاویه های سه بعدی بیشتری در اوریگامی به وجود می آید. این هنر تجربه بیشتری دارند که از گوشه میز برای تا کردن و شکل دادن اثر خود استفاده می کنند تا شکل دلخواهشان به دست آید. نماد معروف اوریگامی یک مرغ دریایی است که به معنای برقراری صلح جهانی می باشد. انتخاب این مرغ دریایی بر اساس یک کودک ژاپتی به نام ساداکوساساکی است که از آن به بعد اوریگامی تبدیل به یک سرگرمی و هنر جهانی شد.

مزایای اوریگامی

– ایجاد روحیه ای مطابق با هنر
– تقویت خلاقین و تجسمات ذهنی
– افزایش مهارت های دستی برای خلق یک اثر
– موجب افزایش کار و صبر در دانش آموزان می شود.
– موجب کاهش استرس و آرامش ذهنی می شود.
– سازه ها
رشته بعدی یعنی سازه های به معنای مهندسی سازه است و زیر مجموعه مهندسی عمران می باشد که بسیار محبوب و پرطرفدار است. به بیانی دیگر مهندسی سازه به معنای نوعی ساختاری که به دست بشر خلق شده و شامل اجزایی با روابط پیچیده بوده که اهداف مد نظر انسانی را محقق می سازد. همچنین معنای سازه عبارت است از یک عضو یا مجموعه ای از اعضا که برای تحمل و انتقال نیرو به کار برده می شود.
تمام سازه ها مانند پل ها، ساختمان ها، تیرک ها و انواع دیگر بنا ها مواد تشکیل دهنده آن ها از بتن می باشد. بتن یکی از سازه هایی هست که  در برابر هر گونه آسیب مقاوم بوده و جزء مقاوم ترین اجزای ساختمان محسوب می شود. سازه های بتنی سازه هایی هستند که در آن ها از بتن آرمه استفاده می شود. بتن آرمه عبارت است از ترکیب موادی همچون شن، سیمان، میلگرد های ساده و یا آجداراز جنس پولاد و ماسه می باشد.
جهت مقاومت بالای یک سازه بتنی و مستحکم بودن آن در مقابل آوار شدگی و … باید چند نکته مم در طراحی سازه را مورد توجه قرار داد. اما همیشه نقشه های تئوری و به اصطلاح نقشه های کاغذی و کامپیوتری، نمی توانند دقیقا با آن چیزی که در عمل انجام می شود مطابقت داشته باشند. از همین رو باید یک حاشیه ایمنی در این کار به کار برده شود.

مزایای سازه بتنی چیست ؟

– ماده اولیه بتن آرمه، فراوان و در دسترس می باشد.
– اگر سازه بتنی شما با اصول و قوانین مذکور در آیین نامه باشد، مقاومت بالایی در شرایط اقلیمی دارد.
– توان تحمل دمای بیش از ۱۰۰ درجه سانتی گراد

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها