یوتیوب تضمین می‌کند که تبلیغ شما دیده شود!

بر أساس گزارش منتشر شده از یوتیوب در سال ۲۰۲۱، در سه ماهه سوم این سال، درآمد یوتیوب از تبلیغات به ۷ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال قبل ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده است. این آمار نشان دهنده آین است که روز به روز بر محبوبیت این پلتفرم در دنیای بازاریابی و تبلیغات افزوده می‌شود.

حتما شما هم تا به حال پیش از تماشای ویدیوی مورد نظر خود در یوتیوب، حتی در حین تماشا و یا بعد از آن، در گوشه و کنار صفحه نمایش و … تبلیغات کسب و کارهای مختلف را دیده‌‌اید.

یوتیوب یک پلتفرم بسیار محبوب و ویترینی ایده‌آل برای کسب و کار شماست. با بیش از یک میلیارد ساعت تماشا در روز، یوتیوب اکنون دومین وب سایت پربازدید جهان و دومین موتور جستجوی بزرگ پس از گوگل است.

یوتوب ماهانه بیش از دو میلیارد کاربر آنلاین دارد، هر دقیقه ۵۰۰ ساعت محتوای ویدیویی به پلتفرمش اضافه می‌شود، هر بازدید کننده روزانه به طور میانگین ۱۱ دقیقه و ۲۴ ثانیه در یوتوب سپری می‌کند و هر بازدید از یوتیوب به طور میانگین به ۶.۵ بازدید از صفحه منجر می‌شود. 

تبلیغات در یوتیوب نیز همانند تبلیغات در گوگل، زیر مجموعه پلتفرم تبلیغاتی شرکت گوگل است که با نام گوگل ادز شناخته می‌شود.

بنابراین کسب وکارها می توانند از فرصت تبلیغات در یوتیوب برای افزایش آگاهی از برند خود، رشد فروش، تعامل با مخاطبان هدف، تبلیغ رویدادها یا به اشتراک گذاری محتوای مفید مرتبط با محصول و خدمات استفاده کنند.

اما تبلیغ در یوتیوب دقیقا چه امکاناتی برای شما دارد که بازدهی تبلیغاتتان را تضمین می‌کند؟

۱. امکان تعیین مخاطبان هدف

۲. تنوع فرمت‌های تبلیغاتی

۳. دریافت هزینه در صورت بازدهی

  1. ۴. تجزیه و تحلیل نتایج تبلیغات

۱. امکان تعیین مخاطبان هدف

یوتیوب گزینه‌های زیادی را برای هدف گذاری دقیق مخاطبان پیشنهاد می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید با توجه به کسب و کار خود و هدفتان از تبلیغات، مخاطب هدف را مشخص کنید. به این ترتیب تبلیغات شما تنها برای مخاطبان مورد نظر شما که امکان استفاده از خدمات و محصولات شما را دارند، نمایش داده می‌شود.

برای دستیابی به کمپین های تبلیغاتی با عملکرد بالا، می‌توانید بر أساس گزینه‌های زیر مخاطب هدف خود را مشخص کنید:

  • سن
  • جنسیت
  • علایق فردی (علایق شخصی، سابقه جست و جو و …)
  • شغل
  • درآمد خانوار
  • لوکیشن
  • زبان
  • نوع دستگاه (دسکتاپ، موبایل، تبلت و …)
  • ریمارکتینگ (هدف گذاری مجدد کسانی که یک بار در معرض تبلیغات شما قرار گرفته‌اند.)

 

کیانا اناری، مدیر بازاریابی جیمکس ادز، می‌گوید: بسیار مهم است که برای انتخاب گزینه‌های هدف گذاری، افراط و یا تفریط به خرج ندهید. چرا که انتخاب گزینه‌های بسیار زیاد باعث می‌شود نتوانید تشخیص دهید که کدام محدودیت/ محدودیت‌ها در حال اثرگذاری مثبت بر تبلیغات شما هستند. از سوی دیگر اگر گزینه‌های انتخابی بسیار کم باشند امکان هدف گذاری مناسبی وحود نخواهد داشت و این موضوع سبب می‌شود هزینه تبلیغات برای مخاطبان غیر اثربخش هدر رود.

 ۲. تنوع فرمت‌های تبلیغاتی

یوتیوب فرمت‌های متنوعی را برای تبلیغات فراهم کرده است. شما می‌توانید با توجه هدف و بودجه خود تبلیغات متناسب با خود را انتخاب کنید. این فرمت‌ها را می‌توان در دو سته کلی تقسیم‌بندی کرد: تبلیغات ویدیویی و تبلیغات نمایشی. تبلیغات نمایشی به صورت تصویری در کنار ویدیوهای یوتیوب نمایش داده می‌شوند در حالی که تبلیغات ویدیویی، تیزر‌های تبلیغاتی هستند که قبل، حین و یا بعد از ویدیو‌های یوتیوب پخش می‌شود.

۳. دریافت هزینه در صورت بازدهی

تبلیغات یوتیوب از نوع تبلیغات CPC و یا Cost per Click هستند و تنها درصورتی از هزینه شما کسر می‌شود که مخاطب میزان مشخصی از ویدیوی تبلیغاتی شما را مشاهده کند و یا بر روی لینکی که در تبلیغ قرار داده‌اید، کلیک کند. این یعنی عملا نمایش تبلیغات در یوتیوب رایگان است  و تنها در صورت بازدهی از بودجه تبلیغاتی شما کسر می‌شود.

۴. تجزیه و تحلیل نتایج تبلیغات

اگر شما میزان موفقیت یک کمپین تبلیغاتی را نسنجید، عملا زمان و منابع مالی خود را برای انجام آن تلف کرده‌اید. بدون اطلاع از عملکرد یک کمپین تبلیغاتی شما بینشی از چگونگی بهبود آن نخواهید داشت. این کار در تبلیغات یوتیوب به آسانی یک کلیک است. اکانت گوگل ادز به شما اطلاعات دقیقی از تعداد ویو، تعداد کلیک، هزینه‌ها، بودجه و … در اختیار شما قرار خواهد داد. به این ترتیب به سادگی می‌توانید میزان بازدهی تبلیغات خود و نقاط قوت و ضعف آن را متوجه شوید.

آمارها چه می‌گویند؟

بر أساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۰ توسط آ‌ژانس تحقیقات بازار تاک شوپ انجام گرفته است:

  • مشتریان ۲ برابر احتمال بیشتری دارد تا آن چـه را قبلا در یوتیوب دیده‌اند، خریداری کنند.
  • ۷۰٪ از تماشاگران می‌گویند که از طریق یوتیوب با برندهای جدید آشنا می‌شوند.
  • ۴ برابر احتمال بیشتری وجود دارد که افراد برای کسب اطلاعات از یک برند و یا محصولات و خدمات آن به یوتیوب مراجعه کنند.
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها