بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت کدامند؟

بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت کدامند؟ اگر جزو علاقه‌مندان به رشته ریاضی هستید و قصد مهاجرت در آینده، از طریق این رشته را دارید، در این پُست با ما همراه باشید.

بعضی از دانش‌آموزان از ابتدا که وارد دبیرستان و مرحله انتخاب رشته می‌شوند به مهاجرت در آینده فکر می‌کنند و به همین خاطر شناخت بهترین رشته‌ها برای مهاجرت در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری این افراد نقش مهمی دارد. رشته ریاضی جزو رشته‌های محبوب دانش‌آموزان است چرا که رشته‌های دانشگاهی مرتبط با رشته ریاضی بسیار متنوع هستند. همچنین اگر شما علاقه دارید تا در رشته‌های مهندسی تحصیل کنید رشته ریاضی دریچه ورود به رشته‌های مهندسی است.

در این مقاله قصد داریم تا بهترین رشته ‌های ریاضی برای مهاجرت را معرفی کنیم. پس اگر قصد تحصیل در رشته ریاضی و مهاجرت را دارید با ما همراه باشید.

منبع این مطلب، سایت مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی https://letsgouni.com می‌باشد که در مطلب بهترین رشته های تحصیلی در دنیا، در خصوص تمام رشته‌ها صحبت کرده است.

بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت

اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که رشته‌های مرتبط به ریاضی از جمله رشته‌های مهندسی واقعا متنوع هستند و در دانشگاه جزو پرمتقاضی‌ترین رشته‌های تحصیلی به شمار می‌روند. به این دلیل که رشته‌های مهندسی معمولا درآمد و بازار کار خوبی دارند و برای مهاجرت هم جزو رشته‌هایی هستند که درصد پذیرش آنها بالاست و فرصت‌های شغلی زیادی در خارج از کشور برای این رشته‌ها وجود دارد. در نتیجه می‌توان گفت که در بین رشته‌های مرتبط با ریاضی، رشته‌های مهندسی جزو بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت هستند.

در جهان کمبود نیروی مهندس ماهر در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و تولید تا خدمات وجود دارد. فاکتورهای زیادی از جمله مسائل اقتصادی، نبود آگاهی و آموزش کافی و نیروی کار جوان باعث شده، اکثر کشورهای جهان با کمبود مهندسان با مهارت مواجه شوند؛ به طوری که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۴ حدود ۲۰۰ هزار مهندس ماهر در بخش‌های مختلف مورد نیاز باشند.

با توجه به این توضیحات در ادامه بهترین رشته ‌های ریاضی برای مهاجرت را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

مهندسی کنترل کیفیت

مهندس کنترل کیفیت وظیفه دارد تا مطمئن شود محصولات یک کارخانه و یا یک برند مطابق با استانداردها و در بهترین کیفیت ممکن ساخته و روانه بازار می‌شوند. این پروسه شامل مراحل تست کیفیت، مستندسازی، بررسی تخصصی نتایج آزمایشات انجام شده روی محصولات است. مهندس کنترل کیفیت عضو یک تیم بزرگ است که وظیفه آنها مطمئن شدن از کیفیت و نتیجه کار و مطابقت آن با انتظار مشتری است. همچنین باید ایمنی محصول و قوانین و استانداردها هم در نظر گرفته شود.

وظایف یک مهندس کنترل کیفیت ممکن است در سازمان‌ها و کارخانجات مختلف متفاوت باشد. شرکت‌های بزرگ ممکن است فقط به صورت تخصصی بعضی از حیطه‌های این رشته را درخواست کنند و شرکت‌های کوچک ممکن است که از تمام مهارت‌های مهندس کنترل کیفیت استفاده کنند. میانگین درآمد این رشته برای افراد تازه کار۳۳,۰۰۰  دلار و برای افراد با سابقه۲۰۰,۰۰۰  دلار در سال اعلام شده است.

مهندسی برق

وظیفه مهندس برق طراحی، ساخت و نگهداری از سیستم‌ها، ماشین‌ها و تجهیزات الکتریکی است. مهندسی برق در بین صنایع و زمینه‌های مختلف به صورت گسترده‌ای کاربرد دارد. صنایعی مثل حمل و نقل، انرژی، تولید و ساخت‌ و ساز فقط تعداد اندکی از آنها هستند. پس جای تعجب نیست که تقاضا برای این رشته زیاد باشد. درآمد سالیانه یک مهندس برق تازه کار به طور متوسط ۲۲,۰۰۰ دلار در سال و یک مهندس با تجربه ۶۷,۰۰۰ دلار است.

مهندسی عمران

مهندسی عمران یکی از رشته‌های بسیار مورد نیاز در دنیا و یکی از بهترین رشته‌ های ریاضی برای مهاجرت است. بسیاری از حیطه‌ها هستند که مهندسی عمران می‌تواند وارد آن شده و نقش مهمی ایجاد کند. یک مهندس عمران وظیفه ساخت، طراحی و مدیریت پروژه‌های ساخت و ساز از قبیل جاده‌ها، پل‌ها، سیستم‌های آب، فرودگاه‌ها و ساختمان‌ها را بر عهده دارد. میانگین درآمد رشته مهندسی عمران بین ۵۵,۰۰۰ دلار در سال تا ۱۰۲,۰۰۰ دلار در سال بر اساس سابقه کاری متغیر است.

مهندسی مکانیک

با توجه به صنعتی شدن جهان، مهندسی مکانیک هم یکی از رشته‌های بسیار مورد نیاز است. فرصت‌های شغلی بسیاری برای این رشته وجود دارد؛ چرا که بسیاری از صنایع وابسته به سیستم‌های مکانیکی هستند. مهندسی مکانیک نقش حیاتی در توسعه، طراحی و به کارگیری اجزا و قطعات ماشین‌آلاتی که برای تولید، ساخت و اهداف متنوع دیگری در صنعت استفاده می‌شوند، دارد. متوسط درآمد رشته مهندسی مکانیک در سال، برای افراد تازه کار ۵۷,۰۰۰ دلار و برای افراد باتجربه ۱۰۱,۰۰۰ دلار است.

مهندسی انرژی‌های تجدید پذیر

اکثر کشور‌های جهان برنامه کاهش تولید کربن دی اکسید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در پیش گرفته اند؛ بنابراین مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر از هر زمان دیگری، یکی از رشته‌های مهم و مورد نیاز در جهان است. مهندسان این رشته وظیفه راه‌اندازی پروژه‌های تولید انرژی از منابع طبیعی و تجدیدپذیر مثل باد، نور خورشید و یا استفاده از اقیانوس و دریا را بر عهده دارند. آنها به دنبال روشی برای تولید انرژی هستند که کمترین آسیب را به محیط زیست بزند. درآمد این رشته بین ۵۲,۰۰۰ تا ۱۵۰,۰۰۰ دلار در سال است.

مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر هم از بهترین رشته‌ های ریاضی برای مهاجرت است. دانشجویان با تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر این فرصت را پیدا می‌کنند که اطلاعات و دانش خود را در مورد رایانه افزایش داده و به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی پردرآمد در بازار کار بپردازند. با پیشرفت تکنولوژی امروزه اکثر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه نیاز شدیدی به این رشته دارند و به همین دلیل حقوق بسیار خوبی را برای مهندسان کامپیوتر در نظر می‌‌گیرند. میانگین درآمد یک مهندس کامپیوتر تازه کار ۷۵,۰۰۰ دلار در سال و افراد دارای سابقه کاری زیاد ۱۱۴,۰۰۰ دلار درسال درآمد دارند.

سایر رشته‌های خوب ریاضی برای مهاجرت تحصیلی کدامند؟

رشته‌های بالا تعدادی از بهترین رشته‌ های ریاضی برای مهاجرت هستند. رشته‌های زیاد دیگری هم در لیست مشاغل مورد نیاز جهان هستند که درآمد و آینده شغلی خوبی دارند. از جمله این رشته‌ها میتوان به مهندسی شیمی، حسابداری، مهندسی صنایع و … اشاره کرد.

درنهایت، امیدواریم با بررسی این موارد به شما در مسیر مهاجرت تحصیلی کمک کرده باشیم تا به یک نتیجه دقیق و تصمیم‌گیری درست برسید.

منبع: https://letsgouni.com

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها