تاریخچه نگهداری گربه در خانه

خرید گربه اسکاتیش یا هر گربه با دیگر نژادها روز‌به‌روز در حال افزایش است، اما همان‌طور که حتماً می‌دانید، نگه‌داری انواع گربه از زمان‌های دور مرسوم بوده است، به نحوی که این اتفاق حداقل به چهار هزار سال پیش برمی‌گردد؛ جایی‌که در قصر فراعنه مـصر انواع و اقسام گربه وجود داشته و به نوعی به این حیوان احترام گذاشته می‌شد. حال ممکن است شما هم که در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید، به دلیل مختلف به فکر خرید گربه برای نگه‌داری در خانه باشید و با توجه به اینکه با پدید آمدن نژادهای مختلف گربه، دست‌تان برای انتخاب نوع دلخواه این حیوان باز است، ما در این مقاله قصد داریم به انگیزه افراد به خرید گربه اسکاتیش بپردازیم.

تاریخچه کلی همزیستی گربه با انسان

دانشمندان در پژوهش‌های جدید متوجه رابطه نزدیک انسان‌ها با گربه شده‌اند که نه تنها چهار هزار سال قبل، بلکه پیش از آن نیز وجود داشته است. درواقع تحقیقات نشان داده است که تقریباً هشت هزار سال پیش در قبرس گربه‌ها با انسان مأنوس بوده‌اند. البته به آن صورت نژاد گربه‌ها تعیین نشده است، اما گمان می‌رود که در ابتدا گربه‌های وحشی به سراغ انسان رفته‌اند و دلیل این امر کمبود غذا برای ادامه‌ی حیات بوده است. ضمناً نتایج حفاری در دهکده‌ای در چـین مشخص کرده است که حدود پنج هزار سال پیش گربه‌ها به همراه حیوانات دیگر با انسان‌ها ارتباط داشته‌اند.

اما پرواضح است که رفته‌رفته با پیدایش نژادهای مختلف گربه و بیشتر انس پیدا کردن این حیوانات به انسان‌ها و با توجه به اینکه گربه‌‌ها منفعت خوبی در بعضی از موارد داشته‌اند، به‌عنوان یک حیوان خانگی استفاده شده‌اند که در عصر حاضر خرید گربه اسکاتیش و دیگر نژادها فوق‌العاده افزایش یافته است؛ بنابراین ما در این مقاله درباره‌ۀ نگه‌داری این نوع گربه صحبت می‌کنیم.

مشخصات نژاد گربه اسکاتیش

این نژاد گربه اصالتاً اسکاتلندی و پشمالو و به دست یک چوپان پرورش یافته است. اولین خصوصیتی که در این گربه مشاهده می‌شود، شکل و شمایل گوش‌های خمیده‌اش است که این گربه را شبیه به جغد کرده است. گفتنی است که چشم‌های گربه اسکاتیش گرد و رنگی بوده و جذابیت فوق.العاده‌ای دارد. ضمناً در نظر داشته باشید که گوش این حیوان تا سه هفته صاف است و پس از آن خمیده یا صاف بودن آن مشخص خواهد شد.

در حال حاضر خرید گربه اسکاتیش به دلیل ویژگی‌های جذابی که دارد، از اولویت افراد گربه‌ دوست است و رنگ my12 در این گربه ظاهر بسیار جالبی را برای اسکاتیش رقم زده است که طرفداران زیادی دارد. البته ناگفته نماند که این رنگ از گربه اسکاتیش گران‌تر است.

نحوه مراقبت از گربه اسکاتیش

طبیعتاً هر حیوان خانگی برای نگه‌داری نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد که برای این نژاد از گربه، بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسزایی برخوردار است، همچنین در بخش دیگر مراقب از گربه اسکاتیش توجه به تغذیه مناسب است که بهترین انتخاب در این خصوص، ترکیب کنسرو و غذای خشک است. توصیه می‌کنیم که اگر در این مورد اطلاعات خاصی ندارید، حتماً به متخصص مراجعه کنید.

ضمناً توجه داشته باشید که از چشم‌های این نژاد از گربه ترشحاتی خارج می‌شود که باید با استفاده از دستمال مرطوب به‌طور کامل تمیز شود. دقت کنید که عدم انجام این کار، زیبایی‌های چشم گربه اسکاتیش را کاهش می‌دهد؛ همچنین توصیه می‌کنیم به جهت جلوگیری از رشد قارچ و شپش در موهای این نوع گربه، حتماً به‌طور مرتب از برس استفاده کنید. البته با توجه به اینکه برس کشیدن موهای گربه اسکاتیش چندان راحت نیست، ممکن است به افراد باتجربه و متخصص نیاز پیدا کنید.

گربه اسکاتیش چقدر عمر می‌کند

البته که نمی‌توان به یک عدد خاص در این خصوص اشاره کرد، اما اگر قصد خرید گربه اسکاتیش دارید، حتماً باید به این موضوع توجه داشته باشید که نهایت طول عمر این نوع نژاد گربه ۱۴ سال است. البته ناگفته نماند که نحوه نگه‌داری، تغذیه، بهداشت، واکسن و مواردی از این دست تأثیر مستقیم بر افزایش یا کاهش طول عمر این گربه خواهد داشت. توصیه می‌کنیم در این خصوص حتماً با افراد باتجربه مشورت بگیرید تا بتوانید راهکارهای مناسبی را برای هر یک از موارد عنوان‌شده، به خصوص تغذیه گربه اسکاتیش در نظر بگیرید که طبیعتاً شاهد طول عمر بیشتر این گربه خواهید بود.

نحوه تشخیص اصالت خرید گربه اسکاتیش

اگرچه ممکن است تشخیص اصل بودن نژاد این گربه دشوار باشد، اما اگر اطلاعاتی مناسبی در این زمینه داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید اصالت گربه اسکاتیش را تشخیص داده و خرید مطمئنی داشته باشید. طبق تجربه باید موارد عنوان‌شده در ادامه را مورد‌بررسی قرار دهید:

– به‌صورت کاملاً گرد گربه دقت کنید.

– پوزه این نژاد از گربه رو به داخل است؛ پس توجه به این موضوع حائز اهمیت خواهد بود.

– این گربه گوش‌های خمیده دارد که بررسی این بخش مهم است.

– به بینی کوچک و کوتاه این گربه نیز دقت کنید.

به‌طورکلی با رعایت این موارد احتمال اینکه خرید گربه اسکاتیش در بهترین شرایط انجام شود، وجود دارد. البته بررسی سلامت گربه نیز مهم است که برای این منظور کافی است که به افراد متخصص در این زمینه مراجعه نمایید. ضمناً توجه داشته باشید که آموزش و تربیت گربه اسکاتیش نیز باید به دقت انجام شود که اگر در این خصوص بی‌تجربه هستید، می‌توانید از آموزش‌های تصویری استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با مختصری از تاریخچه نگه‌داری گربه در خانه آشنا کنیم و با توجه به اینکه این روزها خرید انواع گربه به خصوص گربه اسکاتیش که ظاهر فوق‌العاده جذاب دارد، افزایش یافته است، به بعضی از مهم‌ترین نکات دربارۀ خرید گربه اسکاتیش پرداختیم تا اگر در حال حاضر قصد خرید این نژاد از گربه‌ را دارید، با دغدغه کمتری بتوانید اقدام کنید.

به‌طورکلی دوستی گربه‌ها با انسان دیرینه‌ای کهن دارد و امروزه نیز ارتباط این دو به بهترین شکل ممکن شکل گرفته است؛ بنابراین اگر می‌خواهید از یک گربه جذاب و ایده‌آل در خانه نگه‌داری کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به خرید گربه اسکاتیش اقدام نمایید؛ چراکه این گربه در کنار زیبایی‌های منحصربه‌فرد، از قیمت مطلوب‌تری نسبت به دیگر انواع نژاد گربه برخوردار است.

منلع: سایت گلبا golba.group

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها